Ga naar inhoud


Wachtwoord windows 8


Hendeson
Ga naar oplossing Opgelost door Penthe,

Aanbevolen berichten

Heb uit erfenis een acer aspire xc 100 gekeregen , eenvoudig computertje met keybord , mouse en monitor . Met het opstarten vraagt de computer om een wachtwoord , deze is bij de hele familie onbekend 

heb gezocht op google maar daar word ik niet wijzer van 

 kan ik de computer naar de vuilstort brengen 😥😥

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het wachtwoord bij het aanzetten van de pc, of vraagt windows om een wachtwoord? Bijde zijn uit te schakelen. Is het bij het aanzetten, dan zal je de bios dmv de backup battery los te maken, moeten resetten, Is het windows, daar zijn genoeg tools voor om het wachtwoord te resetten.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
2 uren geleden, Hendeson zei:

kan ik de computer naar de vuilstort brengen 😥

Nee, het is niet de computer die kapot is het OS wat erop staat is beveiligd met een wachtwoord de computer zelf is in orde.

 

Probeer het volgende eerst eens uit.

 

https://community.acer.com/nl/kb/articles/3921-windows-resetten-wanneer-u-uw-wachtwoord-bent-vergeten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Penthe zei:

Nee, het is niet de computer die kapot is het OS wat erop staat is beveiligd met een wachtwoord de computer zelf is in orde.

 

Probeer het volgende eerst eens uit.

 

https://community.acer.com/nl/kb/articles/3921-windows-resetten-wanneer-u-uw-wachtwoord-bent-vergeten

 

Windows resetten is een optie.

 

2 uren geleden, Hendeson zei:

Heb uit erfenis een acer aspire xc 100 gekeregen

Wat wil je met deze computer met windows 8 doen? Wil je hem gaan gebruiken of gewoon kijken wat er nog aan data (foto's/bestanden) op staat?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Mojo zei:

Windows resetten is een optie.

Ja dit met een reden, vooral omdat het een familie erfenis betrefd.

 

Windows 10 kan er ook nog probleemloos op draaien want de PC is van 2015. PC is gewoon nog goed te gebruiken en zou naderhand met Linux nog een langere tijd mee kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Frans B zei:

Tijdens opstarten de stroom eraf halen. Dit 3 keer doen, dan kom je in een repair mode en kan je resetten. Anders gewoon W10 /11 erop zetten

Met Windows 8 is het gewoon wachten op inlog scherm SHIFT ingedrukt houden en herstarten en dan bij  geavanceerde opties de pc resetten.

 

De optie die jij hierboven aangeeft is als het systeem helemaal niet meer opstart. En Windows 11 kan er niet op om meerdere redenen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Penthe zei:

Met Windows 8 is het gewoon wachten op inlog scherm SHIFT ingedrukt houden en herstarten en dan bij  geavanceerde opties de pc resetten.

En als de erfenis de data is die op de schijf staat?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, wanderer zei:

Kijk heel goed uit met zulk soort software meestal krijg je er een gratis trojan of virus bij als kadootje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Frans B zei:

Is het wachtwoord bij het aanzetten van de pc, of vraagt windows om een wachtwoord? Bijde zijn uit te schakelen. Is het bij het aanzetten, dan zal je de bios dmv de backup battery los te maken, moeten resetten, Is het windows, daar zijn genoeg tools voor om het wachtwoord te resetten.

Zodra de computer opgestart is krijg ik een basisbeeld van windows en in dat beeld staat een kader en erbij wachtwoord , nu heb ik ontdekt aan de onderkant van de computer zelf zit een witte sticker denk dat die persoon die er zelf heeft geplakt met welkom 19 er met balpen opgeschreven , dat ingevoerd maar wordt geweigerd , dus zoals u schreifd misschien een wachrwooed van windows om de inhoud te beschermen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Penthe zei:

Nee, het is niet de computer die kapot is het OS wat erop staat is beveiligd met een wachtwoord de computer zelf is in orde.

 

Probeer het volgende eerst eens uit.

 

https://community.acer.com/nl/kb/articles/3921-windows-resetten-wanneer-u-uw-wachtwoord-bent-vergeten

 

ik kan niks intikken  zoals https://community.acer.com/nl enz enz ik moet eerrsteen wachtwoord invullen om zoiets in te tikken

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

In enkele gevallen kom je er ook in (aanmelden inloggen) met je eigen microsoft account.

Of ze dat destijds bij windows 8.x ook hadden kan ik niet uit ervaring zeggen... op een windows 10 en/of 11 gaat dat.

tonskidutch dat heeft een andere vriend ook geprobeerd GAAT NIET

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, wanderer zei:

Nog maals ik moet eerst een wachtwoord intikken om verder te gaan zodat dat windows scherm weggaat .

IK ZAL KIJKEN OF IK MET M,N SMARTPHONE EEN FOTO KAN MAKEN VAN DAT BEELD 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...