Ga naar inhoud


Wachtwoord windows 8


Hendeson
Ga naar oplossing Opgelost door Penthe,

Aanbevolen berichten


je moet een bootable usb maken met die tool erop. Dan kan je kiezen van welke user account je het password kan deleten.

 

Ik zie dat je wel de user account hebt. kam je misschien het wachtwoord naar de email laten sturen/resetten?

aangepast door Frans B

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Hendeson zei:

Nog maals ik moet eerst een wachtwoord intikken om verder te gaan zodat dat windows scherm weggaat .

IK ZAL KIJKEN OF IK MET M,N SMARTPHONE EEN FOTO KAN MAKEN VAN DAT BEELD 

Je kan dat toch doen op een andere computer? En heb je op dat inlog scherm al op SHIFT gedrukt dan herstarten kiezen? En dan bij de herstel opties PC RESETTEN kiezen. Is hier allemaal al voorbij gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wanderer zei:

lees toch eens de link die ik gepost heb.......

Dat is een herstel disc voor Windows 10, hier hebben we het over Windows 8.

 

Daarnaast staat er dit vermeld:

 

"Zoals zojuist vermeld, kan de wachtwoordherstelschijf die is gemaakt met de ingebouwde methode van Windows alleen worden gebruikt op de huidige computer en moet deze worden gemaakt voordat de computer wordt vergrendeld of u het wachtwoord vergeet. "

 

 

Hij had die disk dus van te voren moeten maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Hendeson zei:

 

Ik heb hier een foto van het beeld 

17050724226918819078414230755366.jpg

Als je dit scherm ziet op SHIFT drukken en ingedrukt houden en met de muis naar rechts beneden op dat aan/uit knopje drukken en dan herstarten kiezen, daarna krijg je opties te zien waar onder herstel en daar kun je deze PC RESETTEN kiezen, wel aangeven dat je niets wilt behouden anders kom je weer op zelfde scherm als voorheen.

 

WIl je persee de persoonlijke data behouden van de vorige bezitter van deze pc zul je de hier aangeboden ISO moeten downloaden en op een andere PC naar een USB of CD schrijven om het wachtwoord op je gekregen pc te resetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Penthe zei:

WIl je persee de persoonlijke data behouden van de vorige bezitter van deze pc

Ja als daar nou eens een antwoord op zou komen......

 

Eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk hoor en zijn er maar 2 keuzes.

 

Keuze 1: Je hoeft niets meer van de HDD te halen (dus daar zit niks van (emotionele) waarde. --> W8 resetten of W10 installeren

Keuze 2: Je wil nog wel data van de HDD halen. --> HDD eruit halen en aansluiten op een andere PC/Laptop (via usb/sata converter of als 2e schijf) en op zoek gaan in gebruikers/naam van gebruiker/documents via de verkenner. Als je alle data hebt dan kun je de HDD terugzetten in de laptop en ermee doen wat je wil.

 

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo, je hebt natuurlijk gelijk dat er eigenlijk geen waardevolle informatie op staat.

 

Behalve dan als er berichten, brieven en eventuele contracten en of abonnementen met derden en instanties (of familie) zijn opgeslagen onder het gebruikersprofiel.

Overigens behoren dergelijke persoonsgegevens met de erfgenoten en testamentair executeur te worden overlegd.

Anders is het jammer en gaan die persoonsgegevens naar de bit hemel.

 

Ik geef even een voorbeeld hoe het fout kan lopen voor de nabestaanden.

 

Een dierbare vriend van mij stierf aan kanker (veel te jong geëuthenaseerd ) en hij had z'n laptop vooraf al zelf zodanig voorbereid dat men belangrijke data kon terugvinden voor de nabestaanden. Heeft volgens z'n broer ook perfect gewerkt! Echter zijn privé foto collectie die op de dreambox hdd stond had hij vergeten. Die dreambox kreeg een vriendin die het vertikte om foto's van hem en met z'n vrienden te delen.

Dat zette kwaad bloed.

 

 

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben na 14 uur werk weer thuis 18:00 hou het voor vanavond voor gezien , morgen ochtend ga ik de shift methode uitproberen , de hele familie zit in spanning , misschien niks belangrijks of wel , ik blijf er rustig onder , iedereen speculeerd al 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-1-2024 om 22:41, Penthe zei:

Met Windows 8 is het gewoon wachten op inlog scherm SHIFT ingedrukt houden en herstarten en dan bij  geavanceerde opties de pc resetten.

 

De optie die jij hierboven aangeeft is als het systeem helemaal niet meer opstart. En Windows 11 kan er niet op om meerdere redenen.

Ben vanavond toch beziggeweest met schift indrukken tijdens opstarten en alles gedaan zoals als oplossing maar ik kom steeds terug naar dat ik wachtwoord moet invullen ,werkt niet gaat niet bij W 8 😥😥

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-1-2024 om 21:47, Frans B zei:

Is het wachtwoord bij het aanzetten van de pc, of vraagt windows om een wachtwoord? Bijde zijn uit te schakelen. Is het bij het aanzetten, dan zal je de bios dmv de backup battery los te maken, moeten resetten, Is het windows, daar zijn genoeg tools voor om het wachtwoord te resetten.

Het gebeurd nadat ik eerst de klok en datum krijg links onder in beeld , als ik dan klik met de muis ergens om monitor beeld dan krijg ik het scherm waar ik moet wachtwoord invullen  😪

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...