Ga naar inhoud


TVVLAANDEREN mee op reis


Orgeldandri
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zou deze zomer graag TVVlaanderen ontvangen in Zuid-Frankrijk. Streek van Albi, Toulouse.

Ik heb nog een LNB die 19° en 23,5° combineert.

Ik heb ook een decoder en abonnement.

Vraag is: wat is een zo goedkoop mogelijke oplossing die makkelijk transporteerbaar is (lees: weinig plaats inneemt in de auto) en makkelijk op te stellen is (met statief)?

Dank voor jullie tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Gewoon een schoteltje van 60cm op een statief maar het is misschien handiger gewoon een enkele lnb te nemen als je toch alleen de Nederlandstalige zenders bekijkt. Een enkele lnb met 1 aansluiting kost geen drol.
Je kunt ook overwegen een vlakantenne te nemen. Die neemt minder ruimte in.

 

SAB Travelsat Statief.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

deed ik ook altijd op camping

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee die haringdingen of iets gelijkaardigs

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem dan ook een paar touwtjes mee en een rubber hamer opdat je die haringen ook kan vastknopen aan dat statief.

Het kan en mag simpel... Satellietontvangst is geen rocket science, wel als je ze naar de Clarke Belt moet sturen. ;)

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet nodig want onderaan zitten gaten in de poten waar de haringen netjes doorheen gaan en dat statief beweegt niet meer.Jaren zo gedaan en nooit problemen gehad zelfs bij windvlagen.Wel haringen gebruiken van +- 25 cm lang

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-1-2024 om 08:53, Sprietje zei:

Gewoon een schoteltje van 60cm op een statief maar het is misschien handiger gewoon een enkele lnb te nemen als je toch alleen de Nederlandstalige zenders bekijkt. Een enkele lnb met 1 aansluiting kost geen drol.
Je kunt ook overwegen een vlakantenne te nemen. Die neemt minder ruimte in.

 

SAB Travelsat Statief.png

Dank voor je informatie. Ik heb Vlakantenne gezocht op internet.

Ik denk dat voor 23.5 een schotel van 60-65 CM zou moeten werken. Hoe vertaal ik dat naar een Vlakantenne? Ik bedoel: een Vlakantenne die toch compact is maar die daar toch gaat werken.

Kunnen vlakantennes ook in de juiste hoek worden gezet? Voor een aantal las ik: enkel geschikt voor Nederland en België. Ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen die een paar voorbeelden van vlakantennes toont?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kun je een vlakantenne vertalen naar een schotel.

Het rendement van een vlakantenne is een stuk hoger dan van een parabool. Het totale oppervlak van de vlakantenne kan daarom kleiner zijn. Met een H30D of H35D kun je de Astra 23,5 ontvangen maar je hebt weinig reserve. Vandaar dat handelaren zich indekken voor alleen Nederland en België. Wil je het veilig spelen, kies je voor de H50D.

 

equivalent versterking parabool.jpg

Selfsat skew-instelling.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...