Ga naar inhoud


Ineens geen kabel signaal meer


general

Aanbevolen berichten


7 minuten geleden, Frans B zei:

Op de voedingsprint zit er een condensator naast een koelvin. Deze moet je zeker vervangen. En een uitgedroogde condensator hoeft niet bol te staan. Is met het oog niet te herkennen. Dus het beste is om ze allemaal te vervangen. Zoveel zijn het er niet.

Dat zal die bruine dikke zijn. Staat al op mijn lijstje om morgen te gaan halen. 120 uF 400v

1705953857154.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, mereltje zei:

Heb je Netwerk-ID: 5555 getest?

of 05555

Het is geen Ziggo.

 

8 uren geleden, Mojo zei:

Ofwel: backup maken van iets dat niet werkt, install openpli en backup van iets dat niet werkt terugzetten.😉

Ik vermoed dat een backup van de zenderlijst bedoeld wordt.

 

@general Ik bedoel deze scan:
afbeelding.png.3c2bd7f7e43929398e9af2bbe9b057ee.png

 

Als je tuner weer werkt, zou je die scan ook eens met Netwerk ID 2000 willen doen?
En dan weer de lamedb delen?
Daarna kan je de backup van je zenderlijst weer terugzetten natuurlijk, of een scan met Netwerk ID 1000.


Ik zie trouwens in je al gestuurde lamedb dat er een link is met Kabeltex. Je kan ook Netwerk ID 1791 eens proberen.

 

 

Ik zie ook dat er zenders dubbel in je lijst staan.
Misschien eerst eens een handmatige scan doen, met de optie om de optie 'Voor het zoeken alle zender wissen' aan.
Vervang daarvoor eerst het bestand cables.zml in de map /etc/tuxbox/ met de cables.xml die je hier vindt.

Na een reset je tuner instellen (indien nog niet zo) op Kabeltex/Trined
afbeelding.png.fd619b3a571f38e367ad053a4148c86a.png
Daarna een handmatige scan:

afbeelding.png.35306f7f738c18597e4152a873b0b0cb.png

Daarna kan je weer een Kabelscan doen.

aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

experiment mislukt.

Allemaal nieuwe condensators geplaatst:

bestaande zenderlijst (met voorheen werkende zenders: afstemmen mislukt

scan levert geen enkele zender, met ID 1000, 2000, 5555, 1791

kabel scan, handmatige scan

 

En met backup bedoelde ik: alles backuppen, maar alleen de zenderlijst terugzetten.

De zenderlijst was inderdaad nog een beetje rommelig, nog geen tijd gehad om op te poetsen. Ik heb voor trined geen settings file kunnen vinden, dus maar zelf gescand. Zijn die lijsten er wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie, hij doet het weer!!

Nog eens alles nagelopen, kabels en stekkers losgemaakt, vastgemaakt. Waarschijnlijk heeft de kabel-insteekkaart niet goed vast gezeten, het schroefje zat er nog niet in. Nu wel.

Ik ga hem de komende tijd eens inn de gaten houden, zien of deze fix stand houdt

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, general zei:

Correctie, hij doet het weer!!

Nog eens alles nagelopen, kabels en stekkers losgemaakt, vastgemaakt. Waarschijnlijk heeft de kabel-insteekkaart niet goed vast gezeten, het schroefje zat er nog niet in. Nu wel.

Ik ga hem de komende tijd eens inn de gaten houden, zien of deze fix stand houdt


Zou je nog eens die handmatige scan willen doen en me dan de lamedb sturen?
Ik kan daarmee ook zorgen dat alle zenders picons hebben (althans als je de srp- of snp-picons uit de feed gebruikt).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Windhoos zei:

als je voortaan wil weten welke condensator stuk is gebruik dan koude-spray, dan ga je ze even 1 voor 1 bijlangs.

Ja, dat kan helpen. Maar dat is best duur spul. Dus gewoon vervangen is mijn mening. Ik gebruikte dat vroeger ook om slechte smd condensatoren in video camera's (Sony) op te sporen. Uiteindelijk werd het gewoon allemaal vervangen.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-1-2024 om 11:24, Tonskidutch zei:

Dan als de box helemaal uit is hem van z'n plek halen en even open schroeven, die insteektuner kan losjes zitten ergo eruit halen met beleid en er weer voorzichtig indrukken tot aan de aanslag.

dus dat was het eigenlijk.

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...