Ga naar inhoud


Ineens geen kabel signaal meer


general

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Helaas nog niet opgelost.

Toen ik de box eergisteren aanzette werkte het allemaal, maar nu be box anderhalve dag heeft aangestaan is het kabel signaal weer weg. Ik ga vandaag nog de surface mount condensators van het kabel-insteek kaartje bestellen. als die binnen zijn vervang ik ze en dan zien we weer verder. Ik houd julie op de hoogte.

@TonskidutchHet lag dus niet alleen aan het loszittende kaartje, dan had hij het nu blijven doen.

aangepast door general
Link naar reactie
Delen op andere sites


zet eens een foto van je mobo want ik heb in mijn 2 vu duo2 de condensatoren van de voeding moeten vervangen en toen was alles terug in orde.Hier werkte ook maar een deel meer en de HDD helemaal niet meer

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Print banen van de insteekkaart  zien er prima uit, nu teruggeplaatst met nieuwe condensators. Die waren een beetje groter dan de oude (25V ipv 16V) dus wat moeten knutselen met draadjes en liijmpistool:

1706194320153.thumb.jpg.bb0f596e5d567398161373cf2dad469c.jpg

1706194283320.thumb.jpg.391280bee8fc915970a9ad33bf586b0f.jpg

@bellejtHier een foto van het moederbord. Geen van de condensators is bol en ik zie nergens zichtbare problemen aan deze zijde van het moederbord. Ih heb hed bord nog niet gedemonteerd om te zien of de onderkant goed is.

de condensators van de voedingsprint zijn allemaal vervangen, behalve de 1uF bovenaan-rechts. Die zat niet bij de bestelling.

De 0.47uF onderaan links is vervangen door 2x1uF serieel en de 120uF door 100+22uF parallel

Als je nog tips hebt dan hoor ik t wel.

 

Met de nieuwe condenzators op het insteekkaartje doet hij het nu al een paar uur goed. Ik zal m de komende dagen in de gaten houden.

aangepast door general
Link naar reactie
Delen op andere sites

alles ziet er goed uit op het eerste zicht.

https://moltensolder.wordpress.com/2015/11/09/vu-duo2-faulty/

 

Als je googled op repair vu duo2 dan vind je alles als er nog problemen zijn

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de box koud aanzet kan ik 2 kanalen gelijk van cable opnemen of kijken. De andere kanalen zijn dan on-selecteerbaar grijs. Na een uurtje kan ik een kanaal opnemen, maar als ik dan een ander kanaal selecteer (niet grijs) dan krijg ik de melding afstemmen mislukt. Dus de aanpassingen tot nu toe brengen nog niet het gewenste resultaat.  schijnbaar als de box warm wordt dan vermindert de kwaliteit en lijkt er niet meer niet genoeg power om 2 kanalen te decoderen. Waarschijnlijk na een langere periode zal ook die enige stream wel moeilijkheden krijgen.

Met de satellietkanalen heb ik dit probleem niet. Misschien ligt het alleen in het cable insteekkaartje maar het kan ook zijn dat de cable streams meer decoderingspower vergen? Hoewel Trined geen card benodigd...

 

Aangezien de sat streams wel werken lijkt het moederbord dus niet de eerste verdachte. Op het moederbord zitten behoorlijk wat condensators. Om die allemaal maar te gaan vervangen is nogal een tijdrovende klus, en ook nog niet eens zo goedkoop.

In het linkje van @bellejt https://moltensolder.wordpress.com/2015/11/09/vu-duo2-faulty/  hebben ze het over 100 pond aan condensators. Dat is me de box uit 2013 niet meer waard. Zolang hij het nog zover doet (1 cable channel) kijk ik het nog even aan maar ik ga eens rondkijken voor een andere box. Voor de duidelijkheid zal ik daar over een ander draadje starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, general zei:

Als ik de box koud aanzet kan ik 2 kanalen gelijk van cable opnemen of kijken. De andere kanalen zijn dan on-selecteerbaar grijs. Na een uurtje kan ik een kanaal opnemen, maar als ik dan een ander kanaal selecteer (niet grijs) dan krijg ik de melding afstemmen mislukt. Dus de aanpassingen tot nu toe brengen nog niet het gewenste resultaat.  schijnbaar als de box warm wordt dan vermindert de kwaliteit en lijkt er niet meer niet genoeg power om 2 kanalen te decoderen

 

Je trekt hier vreemde conclusies,   ik denk eerder dat 1 van je tuners blikjes stuk is, maar die kun je toch zo vervangen ipv zelf gaan te solderen.

 

Juist als de image aangeeft dat kanalen grijs zijn betekend dit dat er geen tuner meer vrij is.  Dus dan weet je al dat die andere tuner niks doet.

 

Die 2 kanalen die jij opnam of kijkt komen waarschijnlijk uit dezelfde transport stream. Op het moment je dan een derde start die van een andere stream/frequentie komt heb je pas de 2e tuner nodig. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een typisch verschijnsel als een component te warm wordt.Als je kan spanning meten dan is het wel te vinden waar het probleem zit.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de ventilator zaten idd na 10 jaar wat stofdeeltjes, maar hij draait nog prima. Hier rookt niemand. Ik heb m nu schoongemaakt.

 

Als er geen stream meer vrij is zijn de kanalen grijs. Maar als je m gewoon kunt selecteren betekent het dat het systeem nog plek heeft om die betreffende stream t laten zien/opnemen. Als je dat niet-grijze kanaal selecteert en je krijgt na ongeveer 10 seconden een melding "afstemmen mislukt" dan is er iets mis.

 

@Codx zegt "ik denk eerder dat 1 van je tuners blikjes stuk is, maar die kun je toch zo vervangen ipv zelf gaan te solderen."

Dit lijkt me inderdaad redelijk waarschijnlijk, maar hoe kom ik daar aan? de insteekkaart als geheel is hier in nederland niet meer te krijgen.

 

@bellejt zegt "is een typisch verschijnsel als een component te warm wordt.Als je kan spanning meten dan is het wel te vinden waar het probleem zit."

Dan moet je natuurlijk wel weten wat je meet en waar je moet meten en hoe je die gegevens interpreteert. Ik mis daar de kennis voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, general zei:

 

@Codx zegt "ik denk eerder dat 1 van je tuners blikjes stuk is, maar die kun je toch zo vervangen ipv zelf gaan te solderen."

Dit lijkt me inderdaad redelijk waarschijnlijk, maar hoe kom ik daar aan? de insteekkaart als geheel is hier in nederland niet meer te krijgen.

 

Zijn alle VU+ tuner blikjes niet compatible met elkaar net zoals bij de dreambox?   Dan moet er toch wel aan te komen zijn ergens. (marktzut of ebaai) Het hoeft niet perse nieuw te zijn. 

 

Ik heb een tijdje terug een DM920 voorzien van 2 kabel tuners die uit een dm8000 kwamen. Het paste en het werkt prima. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb afgelopen week nog vanalles geprobeerd. Nog een paar condensators op het moederbord vervangen in de buurt van de harddisk power connector, maar geen verbetering, wordt alleen maar erger.

Ook nog eens een volledige herinstallatie gedaan, dit keer eens met een OpenATV image, maar ook dat gaf geen verbetering. Ik heb het opgegeven. Ik ga een nieuwe  VU+ Duo 4K SE BT kopen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...