Ga naar inhoud


Ineens geen kabel signaal meer


general

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb sinds een paae maanden Trined glasvezel. Deze provider levert ook een coax signaal, en de monteur had in een paar minuten beeld op mijn VuDuo2.

 

Gisteren merkte ik s'middags dat mijn box ineens langzaam was. Zappen naar een ander kanaal duurde seconden en het blauwe wachtwieletje kwam vaak in beeld. Wel was er nog gewoon beeld. Ik dacht dat een box restart wel zou helpen (via menu) maar na een restart bleef het beeld zwart, afstemmen mislukt. Ook een power cycle verbeterde niets.

Trined werkt zonder smartcard, maar ik had oscam nog aan staan. Die maar eens uitgezet (restart) maar geen verbetering.

Alle schotel zenders doen het wel gewoon.

Als er afgestemd wordt op een kabel zender dan is de box heel langzaam, lijkt heel druk bezig. Ook als ik een opgenomen bestand bekijk. Als ik vooraf een satelietzender selecteer werkt alles prima.

Kabel rechtstreeks in de TV gestopt, die vind alle zenders. Dus het lijkt niet aan Trined te liggen.

 

Ik draai openpli, laatste nieuwe released vesie. Die heb ik 2 weken geleden geupdated en daarna is er geen enkele wijziging meer geweest.

 

Misschien nog waard om te vermelden: Bij ziggo had ik veel last van blokkerig beeld. Volgens de ziggo monteur lag dat niet aan het signaal maar aan de ontvanger in de box. Met Trined heb ik nooit meer een blokje gezien, de kwaliteit is volgens mij zelfs beter dan bij ziggo.

Kan de kabel-insteek ontvanger toch kapot zijn? hoe test ik zo iets?

 

Heeft iemand een idee wat er hier aan de hand is?

aangepast door general
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites


Die coax kabel komt natuurlijk ergens van je modem/router binnen. Dus ik zou eens kijken of alle connectoren wel in orde zijn.

Als je huisdieren hebt of zelfs ongewenste knagers kunnen die natuurlijk aan de coax hebben geknaagd, dus dat moet je ook controleren.

 

Dan als de box helemaal uit is hem van z'n plek halen en even open schroeven, die insteektuner kan losjes zitten ergo eruit halen met beleid en er weer voorzichtig indrukken tot aan de aanslag.

 

Of trined de signalen niet meer doorgeeft op de oude frequentie kan ik niet beoordelen, dat moet je zelf even checken.

 

het kan omdat ie het op je TV doet, dus eigenlijk alleen liggen aan je tuner... JA die kunnen ook stuk

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ik heb de kabel gewisseld, maar geen resultaat. (modem hangt pal naast tv en vuduo2)  (geen huisdieren)

Daarna de vuduo2 een kanaal search laten doen maar dat leverde 0 kanalen op.Als trined nieuwe frequenties zou hebben dan zou er toech iets gevoenden moeten worden. De search parameters komen van de trined website:

304.000 kHz, Netwerk ID 1000 (zonder smartcard, Modulatie 256 QAM, Symboolsnelheid 6.875 kbps

Ik zal de box eens afkoppelen, openen en tuner opnieuw vast zetten. Dat had ik een paar maanden geleden ale eens gedaan toen ik die ziggo blokjes had. Dat leverde toen geen verbetering op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké kijk maar eens in de kast.

Ik begreep een tijd geleden dat er wel eens voedingproblemen kunnen zijn met bolle elco's in de tuner waardoor die tuner eigenlijk afgedankt is (of gesoldeerd moet worden)

 

het wordt lastig voor je als het laatste niet meer te repareren is, want die oude insteektuners zijn nergens meer te krijgen

 

maar niet gelijk uit je raam springen hè 😁

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

condensators kan je vervangen en indien niet dan kan je een usb tuner gebruiken.Werkt hierprima

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@general Je doet en scan wel met een kabelscan?

Kan je een backup van de kanalenlijst/settings delen, alleen het bestand /etc/lamedb is ook voldoende (even in een zip doen).

Als je wel weer een kabelscan kan doen, zou je dat ook willen doen nadat je een scan met netwerk id 2000 heb gedaan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@Alex1970Ik heb de handmatige scan gebruikt voor tuner C [DVB-C]  (A en B zijn sat receivers)

304.000 kHz, Modulatie 256 QAM, Symboolsnelheid 6.875 kbps, inversie: auto, FEC: auto

De Netwerk ID 1000 (zonder smartcard) staat bij de tuner configuratie.

Zoekmethode: Frequentiebanden,

Configueer scan installingen: uit

Forceer oude signaalstats: uit

Ik heb met netwerkID 1000 en 2000 geprobeerd, beiden geen resultaat.

Kabel scan (met dezelfde settings, 1000 en 2000): "Zoeken mislukt!"

 

Ook heb ik al met DreamSet een werkende set terug gezet (zie attachment) maar beiden zonder resultaat.

 

@jeevanhoof software installeren zal ik vanavond proberen. backup maken, install openpli 9 en backup terug zetten

 

Vanavond heb ik hopelijk ook wat tijd om de box open te maken om eens te zien of er bolle codensators op de receiver insteekkaart zitten. Heeft iemand enig idee welke de boosdoener kunnen zijn?

lamedb.zip

aangepast door general
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, general zei:

backup maken, install openpli 9 en backup terug zetten

Ofwel: backup maken van iets dat niet werkt, install openpli en backup van iets dat niet werkt terugzetten.😉

  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de voeding van de harddisk los koppel heb ik beeld, als ik m weer aankoppel heb ik geen beeld. Dus het is blijkbaar een voedingsprobleem.

Geen van de condensators ziet er bol uit. Niet op de beide insteekontvangers, niet op het moederbord en ook die dikke op de voeding ziet er nog prima uit.

 

Ik ga de harddisk eens vervangen door een SSD, die gebruikt wat minder stroom. zien of dat wat uitmaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is beter om de oorzaak weg te nemen, voordat er serieuze schade ontstaat.

Dus neem het advies van Mojo ter harte, en pak het voeding probleem aan.

Die SSD kan je dan alsnog installeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de voedingsprint zit er een condensator naast een koelvin. Deze moet je zeker vervangen. En een uitgedroogde condensator hoeft niet bol te staan. Is met het oog niet te herkennen. Dus het beste is om ze allemaal te vervangen. Zoveel zijn het er niet.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...