Ga naar inhoud


W 10 Krijg schijven dubbel in verkenner , USB schijven staan dubbel onderaan . Kan dat weg ?


aanj
Ga naar oplossing Opgelost door ton68,

Aanbevolen berichten


Ik zat ergens anders namelijk hier: https://www.majorgeeks.com/content/page/how_to_stop_file_explorer_from_showing_external_drives_twice.html

 

Daar kun je zelfs scriptjes downloaden zodat je zelf niet in de editor hoeft te duiken.

 

Download scriptjes:

https://www.majorgeeks.com/files/details/stop_file_explorer_from_showing_external_drives_twice.html

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

ik mag aannemen dat niet iedereen de regedit kan gebruiken en dus is zo'n script wel handig. Maar let op waar je dat vandaan haalt en van wie.

😉 maar dat weet jij ook wel.

Ik haal al jaren veel software van majorgeeks en weet dat dit een zeer betrouwbare bron is. En jij weet ook net als ik dat je het register beter met rust kunt laten. Het is allemaal geheel op eigen risico als je met het register gaat knoeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi , wat laat , maar Ton (68 de leeftijd ?) nog bedankt voor de oplossing ! Ik moet wel toegeven dat ik niet veel zelf gezocht heb ,  wat hier toch verplicht is , eerst zelf  zoeken en proberen , kom je er niet uit , dan hier vragen . Maar ik verwachtte dermate geërgerd te worden , omdat ik meestal iets wil wat niemand anders wil , en ik dus weinig zou kunnen vinden . En de meeste mensen een absoluut vertrouwen hebben in Windows en dat alles wat Windows is

, is goed en daar moet je niet aankomen en wij gewone stervelingen kunnen niet tippen aan de Windows programmeurs dus wij moeten heeeel voorzichtig 

zijn iets te proberen veranderen . Als Windows elke 5 minuten een dansende beer over het scherm laat gaan ,is dat nodig en dat accepteren we dan .

En daarom zou het wel eens veel zoeken kunnen worden . Penthe hoort volgens mij bij die groep , helemaal prima , is ook het rustigst , geeft het minst 

ergernis en werk . Ik meen me te herinneren  een discussie met hem ( of iemand anders , is een tijdje geleden) over Windows mobiel  gevoerd te hebben ,

waar we erg van mening verschilden . Helaas wil ik alles op mijn manier en dat geeft ergernis en veel werk . Daarom ben ik dus ook bij sat4all  beland ! 

Hier wordt ik geholpen , help ook anderen als ik kan , vanavond komt er nog iemand effe wat tuners halen om te proberen in een Camper met Franse 

installatie , er komen nu alleen frans zenders op , TELECO , TNT AXIL . En ik probeer maar wat ,methode Putsie . Windows geen probleem : image maken >

proberen > niks werkt meer ? > image terug en verder . Sinds 1990 alleen 2 800 V2 SE  tuners kapot gemaakt , chip wisselen voor sim ging niet lekker

, een wel gelukt . 

 

BEDANKT 🤙

Vriendelijke Groeten AD

 

 

  • Like 1

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, aanj zei:

Penthe hoort volgens mij bij die groep , helemaal prima , is ook het rustigst , geeft het minst 

ergernis en werk .

Ik heb van 2007 tot 2020 mijn eigen computer bedrijf gehad  en deed veel aan reparaties en software installaties/configuraties en daarmee doe je ook de nodige ervaringen op. Covid gooide roet in het eten en was gedwongen de boel te sluiten omdat het financieel niet meer te doen was. Sinds dien houd ik wel alles bij aan wat er gaande is in de computer wereld. Ben zat mensen tegengekomen die wat met het register van Windows gedaan hadden en daarmee ineens niet meer een 100% functionerende Windows hadden. Microsoft zelf raad het af en ook ik raad het af uit eigen ervaring en niet omdat Microsoft het zegt.

 

Voor de rest moet iedereen zelf weten wat die met de computer doet, maar als het fout gaat ligt de schuld wel bij jezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, aanj zei:

Hoi , wat laat , maar Ton (68 de leeftijd ?) nog bedankt voor de oplossing !

Hallo aanj. nee is niet de leeftijd☺️

 

Is het gelukt met de register aanpassing?  Ik heb zelf ook wel eens dat er na een update bijvoorbeeld ineens schijven meerder keren zichtbaar zijn. Soms veranderen ze zaken bij Windows. Zelfde als rechts klik met de muis en bestand verplaatsen is niet meer aanwezig in Windows 10 en 11. bijvoorbeeld uit je downloads map rechtstreeks verplaatsen naar een ander map schijf etc. Ook daar is een regeditje (script) voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor gelukt  .😃

5 uren geleden, Penthe zei:

Ik heb van 2007 tot 2020 mijn eigen computer bedrijf gehad  en deed veel aan reparaties en software installaties/configuraties en daarmee doe je ook de nodige ervaringen op. Covid gooide roet in het eten en was gedwongen de boel te sluiten omdat het financieel niet meer te doen was. Sinds dien houd ik wel alles bij aan wat er gaande is in de computer wereld. Ben zat mensen tegengekomen die wat met het register van Windows gedaan hadden en daarmee ineens niet meer een 100% functionerende Windows hadden. Microsoft zelf raad het af en ook ik raad het af uit eigen ervaring en niet omdat Microsoft het zegt.

 

Voor de rest moet iedereen zelf weten wat die met de computer doet, maar als het fout gaat ligt de schuld wel bij jezelf.

 

In het register zijn dingen te veranderen die anders niet veranderd kunnen worden , meestal omdat Windows dat niet wil . Ze moeten o.a. reclame 

kwijt en dingen in de gaten houden . Er moet geld binnen komen en daarvoor moeten dingen onmogelijk gemaakt worden . Mijn printer , nee hoor die

ondersteunen we niet meer , nou effe Vuescan installeren en hij werkt prima hoor , dat was niet de bedoeling denk ik . Fouten kunnen makkelijk

herstelt worden door een kopie te maken van het register en het terug te zetten , maar geen Windows tools daarvoor gebruiken ! Anders een image 

maken , zelfs het oude Ghost werkt prima , van af een Bootcd draaien (Hirens , Gandalf) en terugzetten . Voor die persoon waar het fout ging was 

Windows niet 100%  , anders ging hij niks veranderen , en voor die man was Windows toen hij weer werkte nog niet 100% . Ik heb een heel kale versie 

geinstalleerd ongeveer 70% verwijderd , en hij werkt prima en snel , ziet er uit als oude Windows , voor mij is hij 100%  voor U waarschijnlijk 30% . En 

als Windows nu zelf alle rommel er eens af gooide , en klanten nu eens lieten kiezen wat ze WEL  willen , ging het ook veel minder fout . 

 

Vriendelijke Groeten 

Ad 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...