Ga naar inhoud


Beeld valt af en toe weg op Vu+ Solo 2


FGH77

Aanbevolen berichten


38 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dan gaat hij de ext4 <> NTFS problematiek leren kennen.

met de twee softwares die voorheen vernoemd werden kun je zonder die problematiek direct disc cloons maken.

Ja maar.........

 

Als je ruimte genoeg hebt op de lokale schijf in je laptop/computer dan kun je de hele boel toch overhalen met DCC of een FTP progje?

Na het kopieren de HDD uit de VU --> nieuwe schijf erin --> instellen in de VU --> en weer terug kopieren. Is toch geen rocket sience?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ook en hebben we al geadviseerd in het thuis netwerk met LAN aansluiting waarbij de verdachte oude disc wegens instabiliteit tussen Ice Packs ligt.

Maar dat kost erg veel tijd als je de LAN throughput via windows erbij berekend... Dan is raw copie clone vele malen sneller.

 

aangepast door Tonskidutch
blue

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Maar dat kost erg veel tijd

vandaar de vraag hoeveel het eigenlijk is. Je zou zoiets natuurlijk ook 's avonds kunnen opstarten en de hele nacht laten pruttelen. In principe zou je de VU tussentijds gewoon moeten kunnen gebruiken zij het dat je af en toe een tandwieltje in het scherm zou kunnen krijgen

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ook die Windows pC m.b.t. energie besparing in desgewenste positie kan zetten ja, tijdens de nacht gaat dat.

Als je pech hebt duurt die kopieer actie via netwerk meer dan 4 dagen met 1 TB hdd.

En die moet ook weer terug op de nieuwe hdd......

 

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ja en dan kom je toch tegen de EXT4 <> NTFS begrenzing aangelopen op je windows pC

maar goed kijk maar

de adviezen waren er al.

Dat klopt. Aangezien ik in mijn DM920 ook een grotere schijf (van 240 naar 1000Gb) moest plaatsen dit maar "even" gedaan.

 

Met filezilla een verbinding gemaakt met de DM920

Heel de map HDD (ivm Barry Allen) gekopieerd naar de SSD van de laptop. Was maar 150Gb. Heeft een kleine 5 uur geduurd

DM920 volledig uitgeschakeld en schijf gewisseld.

Opstarten en de harde schijf initialiseren en mounten in de DM920

Filezilla opgestart en nu de onderliggende directories en files in de map hdd terug aan het kopieren van laptop naar DM920

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-4-2024 om 13:48, bellejt zei:

idem hier en heb ook EaseUS Disk Copy 6.01 PRO

@bellejt,

ik heb vroeger ook EaseUS gehad maar ik weet me nog te kunnen herinneren dat je met "de gratis versie" deze bundel aan acties niet voor elkaar krijgt.

 

 

In het slechste geval moet @FGH77 gewoon een oude spotgoedkope pC met linux manjaro erop nemen om zijn kopie veilig te stellen in het netwerk.

 

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...