Ga naar inhoud


Schoonste auto ter wereld is niet elektrisch.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Tja, iets wat we allang wisten.

 

De schoonste auto ter wereld is geen elektrische auto, maar een hybride. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek waarvoor meer dan 1200 voertuigen werden bestudeerd.

 

AD, klik

 

Daarbij werd niet alleen gekeken naar luchtvervuiling door de productie en de sloop van voertuigen, maar ook de productie en distributie van brandstof of elektriciteit en de uitlaatemissies als CO2, NOx en fijnstof.

De beste auto voor de planeet is volgens de organisatie de Toyota Prius.

Deze hybride kwam als beste uit een test van 1200 voertuigen.

 

Vooralsnog gaat omschakelen op alleen elektrisch rijden nog heel veel problemen opleveren, geen laadpalen en onvoldoende grondstoffen voor de elektromotor en batterijen gaat de toekomst worden wanneer de politiek voet bij stuk houdt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


en dan nog is dat niet juist want een moderne diesel is veel properder.Hybride stoot gemiddeld 150 CO uit en een diesel 112 .Zelfs mijn 6 jaar oude espace stoot die 112 maar uit en zit speciale filter onder voor deeltjes.Aan een hybride valt echter meer te verdienen omdat die meer verbruik en gewone brandstof levert meer accijnzen op voor de staatskassen.De constructie kost voor de batterrijen van de hybride nog niet meegerekend want je moet er minsten 5 jaar bijrekenen alvorens de diesel aan dei uitstoot komt bij 100K km

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bellejt zei:

en dan nog is dat niet juist want een moderne diesel is veel properder.Hybride stoot gemiddeld 150 CO uit en een diesel 112 .Zelfs mijn 6 jaar oude espace stoot die 112 maar uit en zit speciale filter onder voor deeltjes.Aan een hybride valt echter meer te verdienen omdat die meer verbruik en gewone brandstof levert meer accijnzen op voor de staatskassen.De constructie kost voor de batterrijen van de hybride nog niet meegerekend want je moet er minsten 5 jaar bijrekenen alvorens de diesel aan dei uitstoot komt bij 100K km

Plus nog het gewicht, dat zorgt voor meer fijnstof dat vrijkomt van de banden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn dikke Diesel Duitser  (G31) is zelfs nog iets schoner,

 

Euro 6, 190 Pk.

1995 cc.

4,5 liter diesel/100 km.

119 gram Co2/100 km.

Adblue voor extra filtering.

 

En doorgaans 1.200 km axiradius tussen de tankbeurten.

 

 

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idem mijn espace en was met glans door de keuring (apk) hier als de garagist er mee gaat.Ga je zelf dan kan je meestal terug gaan omdat dat geld in het laadje brengt voor het monopool van de keuring

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik met mijn Toyota Yaris Hybride ook aardig scoor.

Mijn verbruik is slechts 1:26,4 en dat is het gemiddelde over zomer en winter over ruim 3 jaar gemeten. En dan heb ik het over de meting over tankbeurten, en niet over de boordcomputer, omdat die een te optimistische weergave toont.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik fiets met een e-bike.🫠

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De benenwagen is nog steeds het schoonst. Je wordt er alleen zo verrekte moe van als je elke dag naar Aken moet en terug...😁

 

Het artikel is natuurlijk via via doorgegeven in de media en krant, want een context ontbreekt compleet. De amerikaanse context is dat er nog steeds voor het merendeel energieslurpende v6 v8 automotoren rondtuffen en patser SUV's met een persoon erin, de patser zelf.

:whistle:

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...