Ga naar inhoud


Zonneplan schakelt op afstand panelen klanten uit.


ceesv

Aanbevolen berichten

Zonneplan kan helemaal niet weten welke panelen het net verstoppen. Gaat puur om hun financien.

 

Mogelijk dat zij het voltage aan de netkant kunnen uitlezen. En dan op deze basis het systeem uitzetten.

 

Leuke casus: ik zit met 2 panelen op het punt waar de kabel voor 22 woningen in het flatgebouw binnen komt. Omdat niemand anders in het gebouw panelen heeft zal ik mijn stroom altijd kwijt kunnen. Maar als de andere bewoners in de buurt extreem veel panelen plaatsen, en daardoor de leiding boven de drempel uitkomt, dan schakelt mijn omvormer uit. Maar als ik de laatste aansluiting in het flatgebouw was geweest dan was dat niet gebeurt.

aangepast door moonchild
aanvulling

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uren geleden, ceesv zei:

Energieaanbieder Zonneplan schakelt vanaf vandaag tijdens piekuren de panelen bij zijn klanten op afstand af.

„Zonnestroom is de grootste veroorzaker van opstopping van het stroomnet.

Met het uitschakelen van omvormers kunnen we een overvol stroomnet voorkomen.

 

Click Bait op s4all?

 

Het zit dus heel anders dan je door deze tekst zou denken. Zonneplan is dus een aanbieder van dynamische prijzen. Als je als klant levert op een tijdstip van negatieve prijzen dan ben je als klant dus geldt. Om dit te voorkomen kun je zonneplan vragen om jou installitie van het net te halen.

 

meer info op https://tweakers.net/nieuws/220068/klanten-kunnen-omvormers-door-zonneplan-laten-uitschakelen-bij-negatieve-prijzen.html

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de energie leveranciers het niet uitschakelen zal eerdaags China of Noord Korea het wel uitschakelen.

Het gaat in de kwestie natuurlijk ook om die club Zonneplan en soortgelijke. Je bent erheen gegaan omdat je er ooit een voordeel in gezien hebt zonder te weten of die ook betrouwbaar zijn.

Ik zeg al jaren ga niet elke maand overstappen naar de prijsstunters... en het blijkt elke keer weer een "valkuil" die je zelf gegraven hebt.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-3-2024 om 21:25, moonchild zei:

Zonneplan kan helemaal niet weten welke panelen het net verstoppen. Gaat puur om hun financien.

 

Mogelijk dat zij het voltage aan de netkant kunnen uitlezen. En dan op deze basis het systeem uitzetten.

Ik heb een Shelly hangen aan mijn groep zonnepanelen

en die leest ook de spanning uit.

Als ik dat kan, dan kan de energieleverancier dat ook.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...