Ga naar inhoud


Werken oude kaarten van TVV nog.


RaveMaus

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden, RaveMaus zei:

De bewuste lijntjes is leuk om eens wat andere kanalen te kunnen bekijken en om wat te hobbyen, maar ik wil dat niet als "hoofdoplossing", want je bent nooit zeker van de stabiliteit. Ooit nog eens mee geëxperimenteerd

 

Dan heb je een slechte server geprobeerd, mijn ervaring is dat CS 100% stabiel werkt mits zo'n server eigen kaarten beheert.  Grijze IPTV daarentegen is een ander verhaal daar krijg je inderdaad omgezet beeld en geluid.  Dat is ook wel verbeterd de laatste jrn maar blijft door de opbouw van dat systeem gevoeliger voor storingen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rekenen is altijd goed om ook een aankoopkeuze op vast te kunnen leggen.

Nu is een drie persoons huishouden wel wat anders dan mijn overwegingen inzake aankoop, dat schreef ik al dat die keuze persoonlijk is.

 

TV

internet only

TV+internet

TV+internet+vastelijn telefoon

TV+internet+Mobieltelefoneren

Dat is wat je meestal kan vergelijken als je ook "echte prijzen" van de aanbieders krijgt.

 

Al die actieprijzen maken het net even iets lastiger, alsook of je jezelf bindt aan 12 maanden of 24 maanden.

Bovendien moet je natuurlijk ook per contract tijdig opzeggen wil je niet weer een dergelijke termijn eraan vast zitten.

 

Dat kunt ge allemaal in een excel tabel zetten hetgeen de prijsvergelijkers echter niet eerlijk voor jou doen.

Dat zie je meteen aan de reclame en werving waar mee bijvoorbeeld odido mee werft sinds één jaar, want die betalen iets meer aan de prijsvergelijkers om bovenaan te komen staan. Ik werd ook gevraagd, meer te betalen om mijn website always on top te krijgen.

Daarnaast krijg je ook door meerdere zoek opgaven in je browser via de algoritmen weer duurdere aanbieders voorgeschoteld.

Onder het MOM van websearch is money.

 

Op dit moment kost TvVlaanderen 19,95 per maand en daarvoor krijg je TACHTIG zenders, wow toch.

 

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx: Als je gaat Googlen is het bijna onmogelijk om tussen de vele IPTV aanbieders direct de juiste te vinden, niet grijs zoals jij dat noemt, laat staan legaal en/of stabiel met goede beeldkwaliteit. Mijn ervaring hiermee inmiddels is dat je "het van horen zeggen" moet hebben wil je op alle vlakken iets degelijks tegenkomen. Maar niemand wilt dat blijkbaar zeggen.

 

@Tonskidutch: Niet om je met de vinger te wijzen, maar om mezelf te informeren... Heb jij andere bronnen dan deze: https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-satelliet/abonnementen/basic-light/ ?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, net wat ik voorheen zei als je een paar keer op hetzelfde zoekt ga je naar een duurdere prijs, die kwam voor mijn neus op het scherm anders dan die jij met de link liet zien. Die link heb ik niet opgeslagen en tussentijds is mijn browser ook even automatisch gezuiverd. { CCcleaner }

Mocht je hun bellen dan krijg je ook een andere prijs.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

Mocht je hun bellen dan krijg je ook een andere prijs.

Men begint gaan te denken dat TV-Vlaanderen de markt op Marrakesh is als ik je zo hoor. Wie het hardst kan afdingen heeft de beste prijs 😒 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat prijsbeleid "als we het zo mogen noemen" is al jaren op dit forum aangekaart geworden...

Je kunt zelfs zo onderhandelen dat men je kaart weer probeert te activeren, of dat nog lukt is een andere kwestie.

p.s. telenet doet dat msschien ook als je belt met hetgeen je nu hebt

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Bovendien moet je natuurlijk ook per contract tijdig opzeggen wil je niet weer een dergelijke termijn eraan vast zitten.

 

Dat klopt niet, na het verlopen van je contract periode heb je normaal een maandelijkse opzeg termijn. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen me te herinneren dat er hier in België een wet bestaat die verbiedt dat men kosten aanrekent als je van provider switcht. Stel bij een mobiel abonnement is een smartphone voorzien, vaak op 2 jaar, en je verbreekt binnen die twee jaar moet je het restbedrag nog betalen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Codx zei:

Dat klopt niet, na het verlopen van je contract periode heb je normaal een maandelijkse opzeg termijn. 

ja eigenlijk is er al een europese wetgeving over, maar maandelijks KUNNEN opzeggen is iets wat je sowieso zou moeten kunnen in elk contract.

 

nu is precies die duidelijkheid over de tijdelijke korting als je een jaar of twee jaar contract neemt niet echt helder terug te vinden op de diverse providers hun website...

het is gewoon verstoppertje spelen

 

Bovendien teken je bij bepaalde providers dus op eigen initiatief voor een abonnement clausule waarbij je pas na 2 jaar kunt wisselen.

Ik ben er zelf slachtoffer van geworden door onoplettendheid met een contract voor Vodafone.

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, RaveMaus zei:

@digitaal kijker: daar zat ik gisteren ook plots aan te denken. Vandaag een dagje vrij, dus ik ga eens wat rekenen. 

 

Ik heb zo mijn redenen om dit allemaal te gaan regelen, maar het geld is inderdaad de doorslaggevende factor.

Komt er nog bij dat in het totaalpakket van Telenet momenteel ook één mobiel nummer zit, waarvan het bereik bar slecht is. Telenet/BASE staat er in België voor bekend om het zwakste bereik te hebben. Niet zo'n probleem voor de smartphone van mijn dochter die toch veelal wifi gebruikt, maar voor mezelf niet te doen.

ik ben zelf van telenet komende met m'n gsm en internet omdat het gsm bereik op de plaatsen waar ik veel kom zeer slecht was en ik bijna altijd amper bereik had ben ik overgeschakeld naar MV, voordeel was ook dat ik op m'n adres Fiber kon aansluiten en ik minder betaal voor internet en de snelheden hoger waren (upload alvast) en het veel stabieler werkt na enkele maanden al fiber, met de korting van 3 euro per maand als je de gsm erbij neemt was ook wel mooi meegenomen, (3 euro is 3 euro hé, beter dan niks) en die CI+ module was aangekocht 2dehands en dus goedkoper dan de normale prijs, betaalde eerst voor een Oneup 117 euro voor tv, gsm en internet, en bespaar me nu elke maand een 30 euro toch door te veranderen.

het gsm netwerk van MV is via proximus, de beste geteste ontvangst in Vlaanderen door test aankoop.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, digitaal kijker zei:

 

het gsm netwerk van MV is via proximus, de beste geteste ontvangst in Vlaanderen door test aankoop.

Zoals je zelf zegt hangt alles er wat vanaf op welke plaatsen je vaak komt. 

In een vrij recentelijk verleden heb ik ze ook alle drie getest en mijn geval was dat mijn huidige gsm provider die het het beste deed: Orange. 

 

Fiber ligt in onze straat nog niet en helaas zijn ze direct niet van plan om dat te doen blijkbaar.

 

Vanmorgen wat gerekend en zo'n Love pack van Orange wordt erg interessant als we onze drie mobiele abbo's daarin steken. Zoiets zal het sowieso gaan worden.

 

TV blijft nog een issue. Ik las ook dat bij TVV de tweede kaart a 2,5€/maand niet alle zenders bevat. Sterker nog, enkel de Vlaamse commerciëlen en VRT.  Een Eurootje per maand extra voor kabel tv van Telenet. Ik houd mijn 4 Telenet Ci kaartjes en alles blijft verder zoals het was.

 

Wat ik helaas nergens kan vinden is dat met de huidige Ci+ modules van TVV in house streaming mogelijk is. Zoals eerder in dit topic ergens vermeld blokkeert Telenet dat. Dat kan een dealbreaker zijn.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, RaveMaus zei:

Wat ik helaas nergens kan vinden is dat met de huidige Ci+ modules van TVV in house streaming mogelijk is. Zoals eerder in dit topic ergens vermeld blokkeert Telenet dat. Dat kan een dealbreaker zijn.

ik zou dat laatste eens moeten testen, ik kan wel de open zenders streamen (compact signaal aanbod) dat werkt zonder problemen maar een gecodeerde zender nog niet getest.

zou in theorie toch ook moeten lukken denk ik zo, je vraagt een bepaalde zender om af te spelen, of misschien dat dit per merk decoder verschillend is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, digitaal kijker zei:

 

zou in theorie toch ook moeten lukken denk ik zo, je vraagt een bepaalde zender om af te spelen, of misschien dat dit per merk decoder verschillend is.

dmv de Vu+ lukt dat, met mijn televisietoestel naar een ander in huis zou dat ook moeten lukken. Helaas houdt die wel rekening met de restricties opgelegd in de CI+. 

Mocht ik overgaan naar TVV zou ik zo'n kaart in de televisie stoppen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een CAM met een kaart  (smartcard met chip) en bij sommige providers is het een CAM met ingebouwde chip.

Dus in de meeste TV's gaat een CAM met kaart in het slot.

CAM staat voor Conditional Access Module (type pmcia slot)

 

Ziggo CAM + kaart daarin in de Panasonic TV gestoken geeft bij mij prachtig beeld maar ik kan niet opnemen met deze TV.

Met de DUO4K bij jouw ligt het aan de certificaten die in het Image zijn opgenomen VTI (en/of eraan toegevoegd kunnen worden OpenPli).

 

Dat opnemen op bepaalde TV's wel mogelijk is wordt weer teniet gedaan doordat de HDD gepaird is aan die TV, afspelen op een ander toestel gaat dan ook niet.

Op 20-4-2024 om 15:39, RaveMaus zei:

Als ik middels een Telenet kaart wat opneem op m'n Loewe televisie, kan ik de niet versleutelde kanalen exporteren naar een USB stick in MKV formaat. De versleutelde lukt niet.

Spannend dat jij met de Loewe TV wel opnames over kan zetten naar MKV video container. Maar wat heb je er dan aan aan niet versleutelde programma's?

aangepast door Tonskidutch
kleine correcties

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

Spannend dat jij met de Loewe TV wel opnames over kan zetten naar MKV video container. Maar wat heb je er dan aan aan niet versleutelde programma's?

Ik heb al wel eens iets uit het regionale nieuws dat ik wil bewaren voor het "nageslacht". Dingen genoeg, maar wat ik het meest interessante vind aan dat, mja Loewe eco-systeem: alle series, uitzendingen,... die we volgen worden opgenomen. Ik haat het om 30 min reclame te kijken en 15 min programma. Dus doorspoelen is de boodschap.

Als we moe worden, druk ik op het knopje "follow me". Ik schakel het toestel in de slaapkamer in, die pikt aan waar we gestopt zijn en schakelt de tv in de woonkamer uit.

Ten tijde van de Deltacam kaartjes met Cobra software was dat zo mogelijk. Heerlijk toch.

  • Like 1

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...