Ga naar inhoud


Werken oude kaarten van TVV nog.


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Telenet gaat blijkbaar in juni zijn prijzen weer eens met 3% optrekken. Ik ben er helemaal klaar mee. Het werkt allemaal wel goed en prima, maar het moet eens ergens stoppen.

Nu ben ik wat aan het rekenen geweest en zeker nu concurrent Orange in mijn straat ook Gigabit internet aanbiedt valt er eea te doen.

 

Probleem is tv. Ik wil absoluut met Ci modules werken en niet met een decoder, tenzij mijn Vu+.

Van mijn periode bij TVV heb ik nog enkele van onderstaande cams + kaart liggen. Zouden die nog te activeren zijn op mijn naam? Ik las in het verleden dat er daar wat mee geweest is?

 

 

image.thumb.jpeg.4a2a682a001273cefcf3bcc45783f201.jpeg

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik de kaartjes kan gebruiken die ik op de foto liet zien, bespaar ik me al de aankoop van die Ci+ modules uit. 

 

Mijn televisie heeft een interne HDD. Met de kaartjes van Telenet er nu in, kan ik daarmee opnemen, doch enkel op dezelfde tv dat afspelen.

Als je een CI module gebruikt en geen CI+ module zoals de huidige nieuwe kaartjes van TVV, dan zou ik de bestaande opnames kunnen doorstreamen naar de televisie in mijn slaapkamer. Soms handig.

Dat zou het tweede voordeel zijn van mijn bestaande kaartjes terug te laten activeren. 

 

Kabel tv gaat straks bij Telenet 21,32€ kosten tegenover 18€ bij TVV+ dan eventueel die extra "in huis stream" mogelijkheid.

 

Met de Vu+ kan dat natuurlijk sowieso, maar qua gebruiksgemak voor mijn huisgenoten zou het systeem van Loewe zelf superieur zijn.

(nog niks beslist, ik informeer me natuurlijk eerst 🙂 )

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en heb je die oude CI-Cam al eens in de TV getest of die nu herkent wordt?

Of een heractivering op die oude seca2 kaart werkt als je een abonnement neemt is de eigenlijke vraag.

 

Zo niet zul je een nieuwe CI+ Cam krijgen die ook in je TV werkt of in de Vu+ werkt.

 

 

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ja en heb je die oude CI-Cam al eens in de TV getest of die nu herkent wordt?

 

 

 

 

Doet ie. Ik kan zowel de cam als de kaartgegevens opvragen, dat is het probleem niet.

 

Als het zover is wel eens contact opnemen met de TVV klantendienst.

 

Toevallig iemand die weet welke mogelijkheden er juist beperkt worden bij die nieuwe CI+ modules?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Nu heb je me niet 100% begrepen denk ik, Tonski...

Als ik middels een Telenet kaart wat opneem op m'n Loewe televisie, kan ik de niet versleutelde kanalen exporteren naar een USB stick in MKV formaat. De versleutelde lukt niet.

Hetzelfde met streamen in mijn thuisnetwerk. 

Er is een periode geweest dat men via niet offciële wegen de versleutelde kanalen van Telenet kon decoderen. Gebruik makend van zo'n kaart, deed ik ook met de gedecodeerde kanalen wat ik wou. 

 

Vroeger moet dat met TVV ook gegaan hebben (met de kaart waar ik het topic mee opende). Wat met de actueel verkochte kaarten?

De "+" in CI+ betekent immers dat de uitgever van de kaart restricties kan opleggen die hij wil, maar hij hoeft dat niet te doen...

aangepast door RaveMaus

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Telenet CI+ kaart kan je op je VU+ ontvanger ook kijken en opnemen mits dvb-c tuner er in, de VRT zenders heb je sowieso open en gratis, de rest via het kaartje in HD kwaliteit, of het compact signaal dat open zit in SD kwaliteit, bij TVV heb je niet alle zenders wat je via Telenet in het basis pakket hebt, en bij TVV zijn veel Vlaamse zenders in SD wat bij Telenet in HD zijn, ook een punt om na te denken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt mijn oude TVVLAANDEREN kaart nog steeds op mijn Xtrend ontvanger.

Aantal zenders wel in sd. Bijkomend ook een aantal zenders die de kaart niet kan decoderen.

Ik weet niet wat je met internet wenst te doen.

In principe zijn alle Vlaamse zenders te ontvangen via apps in HD.

Gratis. 

Ook de app van TVVLAANDEREN doet het goed. Daarop zijn alle zenders te ontvangen, wat ook voor de slaapkamers een oplossing kan zijn.

Daarin is ook terugkijken inbegrepen, waardoor je minder moet opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, RaveMaus zei:

Nu heb je me niet 100% begrepen denk ik, Tonski...

dat klopt

 

Echter de crux blijft toch zo meteen of je die oude kaart weer mag aanmelden en gebruiken indien je TvVlaanderen abonnement neemt.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel doe ik dat ook zo: in de Vu+ zit een kaartje van Telenet en dat werkt prima. Ook kan ik de opnames, middels die kaart gedecodeerd, gebruiken hoe en waar ik wil.

Mij gaat het er momenteel over dat ik na Telenet's prijsstijgingen van juni straks dik 120€ per maand mag afleggen voor mijn telecom factuur. Wetende dat ik ooit 80€ betaalde als dat abonnement aangegaan is (en ok, wel geen gigabit internet toen).

Als ik hetzelfde abonnement pak bij Orange, maar het basic light abbo bij TVV (hardware heb ik toch al) betaal ik net geen 100€ per maand. 

Orange werkt ook via de kabel, maar laat geen CI+ modules toe. Ik kan natuurlijk een Ci+ module op naam van een kennis laten activeren en zo de ontbrekende HD kanalen van Telenet opvullen. Het tv systeem van Orange is véél te duur voor wat het is, dus dat laten we sowieso achterwege.

 

De apps zijn inderdaad ook te gebruiken, maar dat beperk ik, want dan heb je weer niet doorspoelbare commercial skips.

 

Er zijn nog andere manieren om lineair te kijken, maar die kan en mag ik natuurlijk hier niet bespreken. 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, RaveMaus zei:

Ik kan natuurlijk een Ci+ module op naam van een kennis laten activeren en zo de ontbrekende HD kanalen van Telenet opvullen.

dat is ook geen zuiver water volgens de voorwaarden van telenet, tis maar dat ge da weet. 😁

 

ik kan niet voor iemand anders keuzes maken maar ik geef er eentje als suggestie

https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-antenne/

die kan zo op je DVB-C/T2 tuner aangesloten worden in de DUO4K en de CI+ erin en gaan met de banaan

 

Ik vind een internet aansluiting van 100€ / maand exorbitant met 1 GB of zelfs 10GB hetgeen je eigenlijk in een privé huishouden ook helemaal niet nodig hebt, maar ook dat bepaal jij zelf.

 

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RaveMaus zei:

Er zijn nog andere manieren om lineair te kijken, maar die kan en mag ik natuurlijk hier niet bespreken. 

 

Als het je puur en alleen om het geld gaat neem dan inderdaad ergens een lijntje, dan ben je er ook vanaf. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RaveMaus voor tv via CI+ kaartje moet je geen internet hebben van Telenet, je betaald 21€ voor je kabel abbo en je kan via CI+ tv kijken, ik heb dit zo met fiber van mobile Vikings met gsm erbij, internet 52+15€ voor gsm en de kabel abbo, rond de 88€ betaal ik hier voor.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

@digitaal kijker: daar zat ik gisteren ook plots aan te denken. Vandaag een dagje vrij, dus ik ga eens wat rekenen. 

 

Ik heb zo mijn redenen om dit allemaal te gaan regelen, maar het geld is inderdaad de doorslaggevende factor.

Komt er nog bij dat in het totaalpakket van Telenet momenteel ook één mobiel nummer zit, waarvan het bereik bar slecht is. Telenet/BASE staat er in België voor bekend om het zwakste bereik te hebben. Niet zo'n probleem voor de smartphone van mijn dochter die toch veelal wifi gebruikt, maar voor mezelf niet te doen.

 

De bewuste lijntjes is leuk om eens wat andere kanalen te kunnen bekijken en om wat te hobbyen, maar ik wil dat niet als "hoofdoplossing", want je bent nooit zeker van de stabiliteit. Ooit nog eens mee geëxperimenteerd en het besluit was dat je ook vaak naar lagere resoluties en een laag FPS zat te kijken. Ooit eens geïnvesteerd in een deftige tv, dus moet de bron ook maar deftig zijn. 

En nogmaals, leuk om wat mee te experimenteren, maar ik wil voor vrouw en dochter iets stabiels hebben aangesloten waar zij ook mee uit de voeten kunnen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...