Ga naar inhoud


Waarom krijg ik steeds bericht "Je bent net ingelogd vanaf een toestel die je voorheen nog niet gebruikt hebt."?


Zunigkyk
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Ik krijg van sat4all email  met mededeling "Je bent net ingelogd vanaf een toestel die je voorheen nog niet gebruikt hebt."

 

Daar is niets van waar en is stomvervelend, want ik krijg elke keer dat ik bij sat4all was een email.

Ik gebruik hier uitsluitend Windows en Firefox.

De mail brengt me vervolgens naar een pagina waar ik die melding kan uitschakelen.

 

Dat wil ik wel doen, maar ik wil graag snappen waarom men beweert dat ik met een nieuw apparaat aankom. Dit apparaat is helemaal niet nieuw, en ik kan hier al jaren in- en uitloggen met 1 enkele klick.

Ik heb een soortgelijk probleem bij een bank, die ook maar niet kan onthouden dat ik met hetzelfde apparaat (zelfde Windows laptop met Firefox) kom en mij steeds weer een inlogcode via mijn telefoon stuurt die ik moet intoetsen. Ondanks dat ik daar steeds aangeef dit apparaat, mijn laptop met Windows+Firefox, te vertrouwen.

 

Op sommige sites vraagt men mij ipv telefooncode om mijn PINcode voor laptop te geven, als het heel veilig moet. Dat lijkt me logischer als je je apparaat als vertrouwd hebt opgegeven.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Iets met cookies wissen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, ceesv zei:

Iets met cookies wissen?

Het zou kunnen, maar is dat dan mijn fout? Ik gebruik ook nog ublock origin (en die zet ik nergens uit, ook niet bij sat4all).

Bij een andere bank, Degiro, heb ik er geen last van. Er bestaat dus een systeem wat niet vervelend doet.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Het zou kunnen, maar is dat dan mijn fout?

Nee, jouw keuze.

 

Jij kiest ervoor dat je niet wilt dat deze site jou kan herkennen.

 

Verder is voor jouw veiligheid een routine in deze site gebouwd die jou waarschuwt dat er ingelogd word op jouw account vanaf een voor Sat4all onbekende computer.

 

 

Die andere bank, de Giro, heeft dus geen extra beveiliging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En hoe zouden wij jouw computer moeten herkennen.

 

Het is voor jouw veiligheid, je wordt geïnformeerd dat er iemand inlogt vanaf een voor ons onbekende computer.

Helaas is dat nodig, zelfs deze site wordt soms aangevallen door hackers.

 

Die ene bank waarbij je ook die waarschuwing krijgt neemt zijn en jouw veiligheid serieus, de Giro gaat daar gemakkelijker mee om.

 

Nogmaals, het is jouw keuze om het cookie te wissen waardoor sat4all kan herkennen dat het jouw computer is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Sorry @ceesv ik behandel sat4all als ieder ander. Bij Tweakers bijvoorbeeld log ik ook gewoon in en uit, zonder dat ik er steeds mails over krijg, terwijl ik ook bij hen geen reclame wil.

Als dat de achterliggende gedachte is bij die vervelende bank (Saxo) die ik eerder noemde. dan vliegen ze er uit.

Sat4all doet verder niet vervelend met advertenties bij mij.

Ik wil best die meldingen van "nieuw apparaat" even uit zetten, maar ik maak me meer zorgen over de onjuiste constatering.

Men herkent dus een vertrouwd apparaat niet.

Bij Saxo heb ik maximum aantal vetrouwde apparaten (6 stuks) en die moet ik dan wissen, ze zijn allemaal hetzelfde. Ze bieden aan je apparaat als vertrouwd te registreren, maar trekken zich er vervolgens niets van aan. Blijven zeuren met telefooncodes.

Misschien dat een dommerd daar vind dat ik een cookie moet accepteren, maar daar krijg ik geen bericht over. Een andere programmeur daar biedt "vertrouwd apparaat" aan. Ik denk dat er 2 routes door elkaar lopen. Misschien zit er een oude bij die 'loopt' op cookies.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het wil niet tot je doordringen, maar daar kies je zelf voor.

9 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Men herkent dus een vertrouwd apparaat niet.

Omdat jij op jouw computer het token wist wat jouw apparaat voor ons herkenbaar maakt.

Die "lastige" bank neemt beveiliging serieus, je zou daarvoor dankbaar moeten zijn.

 

Sat4all neemt beveiliging serieus, of zou je liever zien dat je account gekaapt wordt?

Door ervaring wijs geworden hebben we ervoor gekozen te waarschuwen wanneer er ingelogd wordt door een account vanaf een voor ons onbekende computer.

15 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Bij Tweakers bijvoorbeeld log ik ook gewoon in en uit, zonder dat ik er steeds mails over krijg, terwijl ik ook bij hen geen reclame wil.

Dit heeft niets met reclame te maken, dat staat los van dit cookie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb mijn "Privacy en beveiliging" in Firefox gewoon op 'standaard' staan, niet op 'streng'.

Er is een optie 'aangepast', maar niemand (sat4all niet en ook Saxo niet) heeft daar instructies voor gegeven.

Als het niet werkt is het dus niet mijn fout.

Hoe moet ik weten of, en welk token ik van sat4all moet laten staan? Er staat nergens wat het token is, en ook niet waar het staat.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Als het niet werkt is het dus niet mijn fout.

Dat is het toch nooit, het zijn altijd die anderen.😉

 

Maar je zal toch echt de oorzaak in jouw omgang met onze cookies moeten zoeken.

Jouw computer is voor ons onherkenbaar.

 

Ik gebruik ook Firefox, met standaard instellingen en heb de cookies van Sat4all geaccepteerd.

Na afloop van de sessie worden de cookies niet gewist, ook naderhand niet door opschoon programma's.

Ik krijg die melding alleen wanneer ik inlog op een "nieuwe" computer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, Zunigkyk zei:

De andere websites onthouden wel mijn vertrouwde apparaten.

Dat is een conclusie die jij trekt, maar die onjuist is.

 

Die andere sites kijken niet naar de herkomst van de ingelogde gebruiker, die hebben die beveiliging niet geïmplementeerd.

Wanneer iemand anders jouw inloggegevens te pakken heeft en inlogt vanaf een andere computer krijg jij geen melding.

 

Die ene bank en ook deze site hebben ervoor gekozen om jouw wel te melden wanneer er vanaf een onbekende computer wordt ingelogd.

 

Nogmaals, ik gebruik ook (de laatste update) Firefox en heb nergens last van.

 

En nee, deze beveiliging blijft actief en wordt niet uitgeschakeld in het belang van onze leden.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik vraag mij nu af op basis van welke gegevens een website accepteert dat je apparaat "vertrouwd" is/blijft.

Bij sat4all is dat kennelijk een cookie die moet blijven staan.

Maar een apparaat heeft ook een unieke code. Volgens mij gebruikt Microsoft die voor je Windows. Misschien is het de TPM?

Sat4all en Saxo zouden dus via die code kunnen mijn apparaat kunnnen herkennen, dan hebben ze geen cookie nodig.

Ik denk dat cookie een verouderde methode zou kunnen zijn.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...