Ga naar inhoud


Waarom krijg ik steeds bericht "Je bent net ingelogd vanaf een toestel die je voorheen nog niet gebruikt hebt."?


Zunigkyk
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
33 minuten geleden, ceesv zei:

Die ene bank en ook deze site hebben ervoor gekozen om jouw wel te melden wanneer er vanaf een onbekende computer wordt ingelogd.

Beste ceesv, ik heb jou nou al 10x verteld dat mijn computer bekend is.

Normaalgesproken vragen ze dan een code via telefoon.

En dan is het klaar voor altijd. Eventueel vragen ze dan nog een PINcode of vingerafdruk van mijn laptop, maar die telefoon is niet meer nodig.

Sat4all (en Saxo) onthoudt simpelweg een vertrouwd (=bekend, niet onbekend) apparaat niet. Misschien wel je telefoon, maar in elk geval niet mijn Windows laptop.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing
1 minuut geleden, Zunigkyk zei:

Beste ceesv, ik heb jou nou al 10x verteld dat mijn computer bekend is.

Normaalgesproken vragen ze dan een code via telefoon.

En dan is het klaar voor altijd. Eventueel vragen ze dan nog een PINcode of vingerafdruk van mijn laptop, maar die telefoon is niet meer nodig.

Sat4all (en Saxo) onthoudt simpelweg een vertrouwd apparaat niet.

 

Hij onthoud het niet omdat jou sat4all cookie blijkbaar telkens gewist wordt. Als je dat oplost  krijg je geen mailtjes meer. 

 

Hoewel ik ook absoluut met je eens ben dat die cookies de pest zijn en die hadden allang verboden moeten worden. Het bestaat hoofdzakelijk om je te tracken. Een TPM is niet relevant in dit verhaal. Bovendien wil ik helemaal niet dat webservers mijn apparaten identificeren, de account gegevens is meer dan genoeg.  ja maar die kunnen gestolen en kun je meteen zien dat er iemand in logt als je een mailtje krijgt, maar dan denk ik.. is niet echt jullie taak.  Kijk dat de bank dit soort controles doet oke, maar 1 of ander forum.. who fucking cares. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Inderdaad staat bij Firefox "Cookies en websitegegevens verwijderen zodra Firefox wordt gesloten" aangevinkt.

Bij "Uitzonderingen  beheren" kan ik iets invullen voor sat4all.

Wat is de exacte websitenaam die ik daar moet noemen?

 

Sat4all zou de enige bij mij zijn die een uitzondering krijgt.

Andere websites (behalve Saxo?) hebben dat niet nodig.

Ik heb het wel een tijdje nodig gehad voor accounts.google.com maar nu niet meer.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Wat is de exacte websitenaam die ik daar moet noemen?

 

https://www.sat4all.com of zonder https://  of zet ze er allebei in 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wis mijn cookies nooit er zijn andere manieren die je privacy beschermen. Daarom krijg ik ook geen gerichte reclames te zien maar random troep.

 

Als er een manier was bepaalde cookies eruit te filteren maar nee helaas bestaat dat niet.

 

ik kom op best wel veel websites waarin de informatie van mijn systeem enz. in de cookies wordt gezet, daar wordt ik naderhand automatish ingelogd en de website weet dat ik het ben, wis ik deze cookies mag ik elke keer rits aan dingen doen die ik helemaal niet wii om weer gebruik te kunnen maken van de website. En nee dit is meer dan gewoon de login.

 

Ik doet dit al jarenlang zo en heb nog nooit gemerkt dat iemand iets van mij afweet wat ik ze niet wil laten weten.

 

Niet alle cookies zijn slecht je kunt gewoonweg niet alles over 1 kam scheren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Standaard wist Firefox bij mij de cookies en websitegegevens bij afsluiten.

Ik heb nu bij "Uitzonderingen" Saxo vermeld met "Toestaan" ("Toestaan voor sessie" is niet voldoende)
Ook na computer opnieuw opstarten kan ik daar nu gewoon met een click inloggen; er wordt niet meer gevraagd om een via telefoon gestuurde inlogcode.
 
Sat4all heb ik nog even niet bij de "Uitzonderingen" gezet.
De mail van sat4all geeft een link om de meldingen uit te schakelen.
"Wanneer ingeschakeld zal je een melding ontvangen waneer een nieuw toestel gebruikt wordt om in te loggen op je account." -Uitschakelen-
Heb ik nu gedaan. Even afwachten wat dat voor effect heeft.

 

De oplossing  die @Codx aangaf blijkt te werken, al ben ik niet blij met het bewaren van cookies.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Standaard wist Firefox bij mij de cookies en websitegegevens bij afsluiten.

Ik heb nu bij "Uitzonderingen" Saxo vermeld met "Toestaan" ("Toestaan voor sessie" is niet voldoende)
Ook na computer opnieuw opstarten kan ik daar nu gewoon met een click inloggen; er wordt niet meer gevraagd om een via telefoon gestuurde inlogcode.
 
Sat4all heb ik nog even niet bij de "Uitzonderingen" gezet.
De mail van sat4all geeft een link om de meldingen uit te schakelen.
"Wanneer ingeschakeld zal je een melding ontvangen waneer een nieuw toestel gebruikt wordt om in te loggen op je account." -Uitschakelen-
Heb ik nu gedaan. Even afwachten wat dat voor effect heeft.

 

De oplossing  die @Codx aangaf blijkt te werken, al ben ik niet blij met het bewaren van cookies.

ceesv gaf al aan dat die cookies er zijn voor je eigen veiligheid, die menig deel ik 100%. Voor cookies hoef je helemaal niet zo bang te zijn dus dat zit allemaal in je eigen hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...