Ga naar inhoud


Uitrichten schotel op 28.2


Racer009

Aanbevolen berichten

die 11225 heb je zowel  vertikaal als horizontaal en zitten die buitenlandse kanalen op die r door vlammen kwa ontvangst.De hor = dvb-S en de V = DVB-S2

denk dat je gewoon op een andere sat staat met dezelfde transpondergegevens.Wat geeft het als je scant ?

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, bellejt zei:

die 11225 heb je zowel  vertikaal als horizontaal en zitten die buitenlandse kanalen op die r door vlammen kwa ontvangst.De hor = dvb-S en de V = DVB-S2

Bedankt maar dit is voor mij latijn. Ik geef het op.

2 minuten geleden, bellejt zei:

die 11225 heb je zowel  vertikaal als horizontaal en zitten die buitenlandse kanalen op die r door vlammen kwa ontvangst.De hor = dvb-S en de V = DVB-S2

denk dat je gewoon op een andere sat staat met dezelfde transpondergegevens.Wat geeft het als je scant ?

 

Ik denk dat ik ook op een verkeerde sat zit maar hoe weet ik dan ooit wanneer ik juist zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan toch de frequentie op je meter ipv 10714 naar 11225 zetten ? Dan ben je zeker dat je de juiste sat hebt gevonden en niet op een andere zit.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 minuten geleden, Racer009 zei:

k krijg een reeks zenders binnen maar geen ITV of zo.

Wanneer je ons vertelt welke zenders je ontvangt weten wij naar welke satelliet je kijkt.

Dan kunnen we daarna aangeven of je naar links of rechts moet draaien met de schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, bellejt zei:

je kan toch de frequentie op je meter ipv 10714 naar 11225 zetten ? Dan ben je zeker dat je de juiste sat hebt gevonden en niet op een andere zit.

Ik heb hier vandaag al meer aan die schotel liggen draaien dan iets anders, maar zal het straks nog eens aanpassen. Bedankt voor je info!

 

Zojuist, ceesv zei:

Wanneer je ons vertelt welke zenders je ontvangt weten wij naar welke satelliet je kijkt.

Dan kunnen we daarna aangeven of je naar links of rechts moet draaien met de schotel.

Ik stuur zo dadelijk een screenshot door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijken of je ontvangst hebt en gewoon scannen.Zeg dan hier welke kanalen je hebt en zoals ceesv zegt zien we direct op welke sat je zit.Kan je trouwens ook op https://nl.kingofsat.net/

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zit er ver af op 7E.Denk dat je dus naar links moet draaien gezien vanachter de schotel

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, de schotel is uitgericht op 7 graden oost ipv 28,5 graden oost.

 

Wanneer je achter de schotel staat zal je 21 graden naar links, naar het oosten moeten draaien.

 

Je kan op de site dishpointer.com je locatie en de gewenste satelliet ingeven, en dan zien naar welk orientatiepunt je moet draaien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, bellejt zei:

je zit er ver af op 7E.Denk dat je dus naar links moet draaien gezien vanachter de schotel

Ik probeer 👍

16 minuten geleden, ceesv zei:

Inderdaad, de schotel is uitgericht op 7 graden oost ipv 28,5 graden oost.

 

Wanneer je achter de schotel staat zal je 21 graden naar links, naar het oosten moeten draaien.

 

Je kan op de site dishpointer.com je locatie en de gewenste satelliet ingeven, en dan zien naar welk orientatiepunt je moet draaien.

Ik ga nog een proberen 👍

14 minuten geleden, ceesv zei:

image.png

Dank je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal ook de elevatie van de schotel moeten aanpassen.

 

Voor 7 oost was die 31,6 graden.

Voor 28 oost is de elevatie 27,5 graden.

 

Je zal de schotel dus 4 graden lager moeten instellen.

 

Voor 28 oost is die

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem te pakken! Update volgt.

24 minuten geleden, ceesv zei:

Je zal ook de elevatie van de schotel moeten aanpassen.

 

Voor 7 oost was die 31,6 graden.

Voor 28 oost is de elevatie 27,5 graden.

 

Je zal de schotel dus 4 graden lager moeten instellen.

 

Voor 28 oost is die

Kantelen bedoel je? Moet dat nog indien ik een goed beeld heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt een satellietmeter, je kan dus eenvoudig op maximaal signaal en kwaliteit uitrichten.

 

Anders heb je kans dat tijdens regen het signaal wegvalt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...