Ga naar inhoud


Uitrichten schotel op 28.2


Racer009

Aanbevolen berichten

Installatie klaar, dit is het resultaat volgens mijn tv. Op mijn satfinder zie ik enkel een ontvangst van 87%. Quality signaal 0%. 

 

Edit: kan geen filmpje posten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uren geleden, Racer009 zei:

Filmje:

image.thumb.png.c1185460534c8ba28d4597f0cecc2ae5.png

 

Destijds hier getest:

Ik krijg 28°oost zelfs met een scheve 28cm mesh schotel ,

niet alle transponders , en enkel met goed weer natuurlijk !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is iets raar, wanneer ik lukraak op wat zenders afstem krijg ik zeer uiteenlopende resultaten, en deze keer vast percentage en niet wisselend.

Iemand een verklaring voor?20240503_121941.thumb.jpg.146727dec97464b11af4e22bdc77b6f6.jpg20240503_121834.thumb.jpg.50f43d12cae0317a4359e1be31d81032.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niets uitmaakt, maar van de laatste foto (bbc 1 Scotland) heb ik als frequentie 11024H/23000/DVBS2.

 

Van de voorlaatste foto (itv4hd) heb ik: 11068V/22998/DVBS2.

 

Maar ik denk dat het niets uitmaakt (je zal wel een soort afc in je ontvanger hebben).

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene transponder heeft een sterker of zwakker signaal dan de andere.

De schommelingen die jij constateerde op frequentie 11344 kan komen doordat de frequentie voor 2 polarisaties wordt gebruikt. Wellicht word dsat beter als je de skew (schuinte) van de lnb wat aanpast.

 

image.png.90623bef14a15e43fbc09dc000df5116.png

1 minuut geleden, D-box zei:

Maar ik denk dat het niets uitmaakt (je zal wel een soort afc in je ontvanger hebben).

AFC heeft niets met sterkte te maken!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, D-box zei:

Ik denk dat het niets uitmaakt, maar van de laatste foto (bbc 1 Scotland) heb ik als frequentie 11024H/23000/DVBS2.

 

Van de voorlaatste foto (itv4hd) heb ik: 11068V/22998/DVBS2.

 

Maar ik denk dat het niets uitmaakt (je zal wel een soort afc in je ontvanger hebben).

Moet ik dan manueel iets aanpassen?

33 minuten geleden, Mojo zei:

De ene transponder heeft een sterker of zwakker signaal dan de andere.

De schommelingen die jij constateerde op frequentie 11344 kan komen doordat de frequentie voor 2 polarisaties wordt gebruikt. Wellicht word dsat beter als je de skew (schuinte) van de lnb wat aanpast.

 

image.png.90623bef14a15e43fbc09dc000df5116.png

AFC heeft niets met sterkte te maken!

Ik tracht deze week nog wat bij te regelen..

34 minuten geleden, D-box zei:

Ik denk dat het niets uitmaakt, maar van de laatste foto (bbc 1 Scotland) heb ik als frequentie 11024H/23000/DVBS2.

 

Van de voorlaatste foto (itv4hd) heb ik: 11068V/22998/DVBS2.

 

Maar ik denk dat het niets uitmaakt (je zal wel een soort afc in je ontvanger hebben).

Afc? Is dat de aansluiting van de connector in de tv??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
24 minuten geleden, Racer009 zei:

Afc? Is dat de aansluiting van de connector in de tv??

Nee, dat is de automatische frequentie controle van je ontvanger, maar die doet hier niet ter zake.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Racer009 zei:

Moet ik dan manueel iets aanpassen?

Ik tracht deze week nog wat bij te regelen..

Wat voor zenderlijst gebruik je? Vooraf kant-en-klaar geïnstalleerd of daadwerkelijk ingelezen?

Heb je zelf al eens gescand als je signaal hebt?

 

Als een schotel wel signaal heeft maar geen beeld, kan het betekenen dat hetzij hij op de verkeerde sat staat, hetzij dat de parameters in de zenderlijst niet kloppen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
5 uren geleden, Eduard07 zei:

Wat voor zenderlijst gebruik je? Vooraf kant-en-klaar geïnstalleerd of daadwerkelijk ingelezen?

Heb je zelf al eens gescand als je signaal hebt?

 

Als een schotel wel signaal heeft maar geen beeld, kan het betekenen dat hetzij hij op de verkeerde sat staat, hetzij dat de parameters in de zenderlijst niet kloppen. 

Ik scan gewoon de zenders wanneer ik ontvangst heb. Ik probeer de laatste zin te snappen maar dat is nog iets te moeilijk want ik zou niet weten hoe de parameters aan te passen 🙈

aangepast door Racer009
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft geen parameters meer aan te passen als je direct gescand hebt. Je hoort dan gewoon direct beeld te hebben bij FTA zenders.

  • Like 2

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik vermoed, dat je probleem zit, bij het feit, dat er enkele satellieten erg dicht bij elkaar staan, en als je niet de goede sat gescanned hebt, 

Dan zal je ook niet gewenste zenders ontvangen, al geeft je sat-meter of ontvanger wel hoge ontvangs-sterkte aan.

Ik zelf heb dat met ” trial and error ” ondervonden. Blijven proberen dus, sterkte.

Ik vergeet te melden, dat je voor britse zenders wel abbo moet hebben….!

aangepast door window
Toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, window zei:

Ik vermoed, dat je probleem zit, bij het feit, dat er enkele satellieten erg dicht bij elkaar staan, en als je niet de goede sat gescanned hebt, 

Dan zal je ook niet gewenste zenders ontvangen, al geeft je sat-meter of ontvanger wel hoge ontvangs-sterkte aan.

Ik zelf heb dat met ” trial and error ” ondervonden. Blijven proberen dus, sterkte.

Ik vergeet te melden, dat je voor britse zenders wel abbo moet hebben….!

Voor de Britse FTA zenders hoef je geen abonnement te hebben hoor. Alle reguliere BBC's, ITV's, Channel 4, More 4, Channel 5, en zo veel meer zijn gewoon gratis te ontvangen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...