Ga naar inhoud


Uitrichten schotel op 28.2


Racer009

Aanbevolen berichten

wat is je ontvangst niveau ? Je kan altijd proberen wat te kantelen.Wat ik doe is eerst een merkteken zetten met een stift zoals hij staat en dan proberen.Kan ik steeds terug naar de originele stand.Of een stukje plakband

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden, ceesv zei:

Je hebt een satellietmeter, je kan dus eenvoudig op maximaal signaal en kwaliteit uitrichten.

 

Anders heb je kans dat tijdens regen het signaal wegvalt.

Wel dat is net het rare, satfinder gaf 85% onvangst en 0% quality, en toch heb ik de zenderlijst kunnen inladen..

13 minuten geleden, bellejt zei:

wat is je ontvangst niveau ? Je kan altijd proberen wat te kantelen.Wat ik doe is eerst een merkteken zetten met een stift zoals hij staat en dan proberen.Kan ik steeds terug naar de originele stand.Of een stukje plakband

Ik ga straks het niveau proberen te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er vrij goed uit.Dat het springt kan je mss proberen met paar mm te veranderen en kijken of het vast komt te staan maar een decoder is altijd afhankelijk van de software waarden die erin staan met verschillen tussen zelfs de images

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, bellejt zei:

ziet er vrij goed uit.Dat het springt kan je mss proberen met paar mm te veranderen en kijken of het vast komt te staan maar een decoder is altijd afhankelijk van de software waarden die erin staan met verschillen tussen zelfs de images

Denk dat die 100% niet klopt toch, da's het maximum? Ga straks de satfinder nog eens koppelen en zien wat die geeft..

Waarom begon de satfinder plots hevig te piepen op de 7.0 en nu ik goed zit op de 28.2 geeft hij geen kik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je gegevens zijn van ITV4 HD. Dat hij niet piept kunnen we niet zo verklaren .Heb hier op mijn sat decoder ook vaak 100% hoor

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, bellejt zei:

je gegevens zijn van ITV4 HD. Dat hij niet piept kunnen we niet zo verklaren .Heb hier op mijn sat decoder ook vaak 100% hoor

Ja klopt dat is de zender waar ik het voor deed 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga de komende week nog wat fijner proberen afstellen, coax moet binnen en buiten nog wat ingekort worden maar ben al super tevreden met dit resultaat.

 

Weet niet of iedereen die hier gereageerd heeft dit zal lezen maar ik wil jullie alvast uitdrukkelijk bedanken voor de hulp en tips, zou zonder jullie en dit forum niet gelukt zijn! 

 

De tip om de frequentie aan te passen en ook de dishpointer tip deden wonderen maar alle tips en info waren super welkom.

 

En veel bijgeleerd 😊

 

Ik geef nog wel wat updates. Bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

👍

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Racer009 zei:

Deze info krijg ik van de tv, quality springt constant van 62% naar 68%

28,2°Oost:

Ik heb hier een 55cm achter het raam staan , 11067 V geeft een zwakke ontvangst ,

daardoor in mijn geval , heel weinig ontvangstreserve , handig ivm uitrichten !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nu niet begrijp van dit hele verhaal.  Waarom zit je nu moeilijk te doen met een TV terwijl je een meet apparaat hebt waar je gewoon de zenders mee kan inlezen en weergeven?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Codx zei:

Wat ik nu niet begrijp van dit hele verhaal.  Waarom zit je nu moeilijk te doen met een TV terwijl je een meet apparaat hebt waar je gewoon de zenders mee kan inlezen en weergeven?

Dat is te moeilijk voor mij vrees ik, is allemaal nieuw voor mij en ik had de satfinder enkel gekocht om mij de juiste satelliet aan te wijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat fijn voor je dat het gelukt is. ikzelf heb al zeker bijna 20 jaar een sat schotel gericht op 28.2 voor de Britse FTA zenders. heb er al zo veel plezier aan beleefd. ooit eens gekocht als éénmalige aanbieding bij een duitse supermarktketen😉 in ons dorp voor €100. bij de installatie heb ik 'mijn plan moeten trekken en geklungeld met de bijgeleverde gebruiksaanwijzing' want had zelf nog geen internet om alles op te zoeken. intussen is de bijhorende externe tuner al vervangen door achtereenvolgens een SD en een HD.  in mijn huidige woonplaats Wingene (WVL) heb ik gewoonlijk 95% signaal en 85% kwaliteit. voor het instellen en metingen heb ik geen apparatuur, maar gebruikte ik wel éénmalig https://www.dishpointer.com/ . dit forum is een heel handige tool om up-to-date te zijn met al die leden die échte sat-kenners zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Racer009 zei:

Deze info krijg ik van de tv, quality springt constant van 62% naar 68%.20240428_180621.thumb.jpg.06635f608f1b8391fcd9bb4a59642508.jpg

 

100% signaalsterkte kan goed en is geen probleem. Kijk voor het afstellen alleen naar de signaalkwaliteit. Het telkens verspringen ligt aan het omrekenen door de software. Het signaal is net iets te weinig voor 68% en iets teveel voor 62%. Zeg maar dat het gemiddeld 65% is. Dat is aan de magere kant.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2024 om 17:48, Sprietje zei:

 

100% signaalsterkte kan goed en is geen probleem. Kijk voor het afstellen alleen naar de signaalkwaliteit. Het telkens verspringen ligt aan het omrekenen door de software. Het signaal is net iets te weinig voor 68% en iets teveel voor 62%. Zeg maar dat het gemiddeld 65% is. Dat is aan de magere kant.

 

Ik ben momenteel de installatie aan het afwerken, had daarnet volgens mijn tv toestel 100% signaal en terug kwaliteitverschil, springt nu telkens van 82% naar 91%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...