bellejt Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden DVB-T2 is altijd al falend geweest want meeste zat toch achter betaal avo zelfs de openbare zenders. Nu al helemaal geen nut meer als je internet hebt met een recente tv Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
OFDM Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 17 uren geleden, bellejt zei: DVB-T2 is altijd al falend geweest want meeste zat toch achter betaal avo zelfs de openbare zenders. Nu al helemaal geen nut meer als je internet hebt met een recente tv In Duitsland werd de overgang naar betaal TV ook bekritiseerd en als einde ervan gezien. Zeker omdat het op satelliet gewoon FTA (SD) is. Dat is in België dan weer niet zo maar daar is kabel TV verder gekomen. De landen waar het antenne aandeel nog steeds groot is zijn die waar vanaf de start alle grote TV zenders meededen met dezelfde dekking als de publieke en kabel TV uitrol laag. Internet is een compleet nieuwe concurrent maar dan hangt het af van de kwaliteit en (mobiele) beschikbaarheid daarvan.
Tonskidutch Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Openbare Publieke Omroepen zijn nog steeds FTA in Duitsland, alleen de commerciëlen zijn achter een betaalmuur HD+ of Freenet. Openbare Publieke Omroepen zijn nog steeds FTA in Nederland, alleen de commerciëlen zijn achter een betaalmuur Digitenne van KPN. Openbare Publieke Omroepen zijn nog steeds FTA in Walonië = RTBF - Auvio, alleen de commerciëlen zijn achter een betaalmuur. Dus er is geen verschil. Het verschil met Kabel (van bijvoorbeeld Ziggo of Telenet) is de audio kwaliteit bij de Openbare Publieke zenders uit het buitenland ten opzichte van DVB-T2, want die is namelijk op DVB-T2 stukken beter met meerdere audio kanalen en AC3 en AC4 En ook nog HDR. Dus volgens mij faalt DVB-T2 niet als ik zo de massa's antennes bekijk in Walonië. Alleen Vlaanderen daar zijn ze zot. Daar is geen DVB-T2 meer. 1 Poemia Reflections Collective
bellejt Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden vlaanderen leeft op politici die geld binnenharken in de providers hun beheerraden dus moet alles uitgemolken worden.Is al jaren zo eveneens met energie beheer.Regeltjes en nog eens regeltjes waardoor stilaan industrie ook naar wallonie gaat en zeker de grote boeren Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
OFDM Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) Als je het % huishoudens in NL, DE en BE zou opzoeken dat DVB-T2 gebruikt als 1e ontvangstweg dan kun je niet concluderen dat het aantikt, zacht uitgedrukt. Beeld en of geluidskwaliteit is voor velen weinig belangrijk. Zie Duitsland waar het grootste deel van het land de commerciële zenders liever in SD ziet dan er 9 euro voor te betalen om het in 1080p te zien. Vlaanderen heeft als publieke omroep de stekker eruit getrokken op basis van dit 1 digit percentage kijkers. De opvolger was natuurlijk belachelijk. Daar heeft Freenet het 10x beter gedaan. 6 minuten geleden, bellejt zei: vlaanderen leeft op politici die geld binnenharken in de providers hun beheerraden dus moet alles uitgemolken worden.Is al jaren zo eveneens met energie beheer.Regeltjes en nog eens regeltjes waardoor stilaan industrie ook naar wallonie gaat en zeker de grote boeren Offtopic maar het is hier weinig beter lijkt me. 4 uren geleden aangepast door OFDM Landen toegevoegd
Tonskidutch Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) Natuurlijk heeft het kijkgedrag van den doorsnee burger er ook mee te maken, daar geef ik je gelijk @OFDM. Maar DVB-T2 in Duitsland of in Vlaanderen is toch net iets anders. In Duitsland staan nog heel grote antennemasten van honderden meters hoog te broadcasten, terwijl in Vlaanderen de masten van Antenne - TV Vlaanderen op sateprikkers in de steden verdeeld staan/stonden. Met een navenant slechte receptie dus. Bovendien Is TvVlaanderen de eigenlijke boosdoener qua teloorgang van DVB-T2 in Vlaanderen. Naast die genoemde beïnvloeding van de raad van bestuur en politieke inmenging om frequenties weer met winst te gaan verkopen aan de Commerciëlen. 4 uren geleden aangepast door Tonskidutch Poemia Reflections Collective
OFDM Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden De voormalige zender locaties van de Vlaamse publieke waren volgens mij wel goed te ontvangen ook in Nederland. Wat er daarna van is gemaakt ken jij beter maar het mag duidelijk zijn dat je met slechte dekking geen klanten houdt. Dat TV Vlaanderen een bedenkelijke rol speelt had ik gelijk een idee bij.
jeevanhoof Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 24 minuten geleden, Tonskidutch zei: Bovendien Is TvVlaanderen de eigenlijke boosdoener qua teloorgang van DVB-T2 in Vlaanderen. Ik denk eerder dat Telenet de grootte boosdoener is geweest. Ze hadden de licentie om via DVB-T uit de zenden, maar waren niet van plan om dit te doen.(om de concurentie tegen te houden) Toe ze verplicht werden om dit toch te doen hebben ze het netwerk van het toenmalige Nordkring gebruikt om DVB-T te gaan uitzenden. Alleen hadden ze de kanalen gecodeerd, zodat er niemand naar kon kijken. Dit hebben ze zo een10 tal jaar kunnen volhouden. Eén van die antennes stond bij mij in de buurt. En had je niet de juiste coax gebruikt in huis dan was het toenmalige VT4 (nu Play) bijna niet te zien door de storingen van het DVB-t signaal. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
digitaal kijker Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Het is en was de vraag van de commerciële in België om gecodeerd uit te zenden in Vlaanderen via dvb-t zodat ze geen uitzendrechten in Nederland moesten betalen, in Nederland is dat net hetzelfde met de commerciële zenders. enkel de VRT kon je gratis bekijken in België tot tv Vlaanderen die achter het slot staken, VRT wou ook niet meer extra betalen ervoor omdat er te weinig kijkers waren. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
OFDM Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Je kunt ook gecodeerd uitzenden en er 1 euro voor vragen. Maar net als in DE en NL moeten de uitzendkosten betaald worden uit het tarief. M.a.w. de commerciële zenders willen de kosten niet dragen.
cookie monster Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Ik mis DVB-T2 geheel niet !! Met DVB-T heb ik in het begin effe lol gehad , maar .... ik steek er dus zelfs geheel geen geld meer in !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 1 uur geleden, jeevanhoof zei: Ik denk eerder dat Telenet de grootte boosdoener is geweest. ah, ik dacht dat Antenne TVVlaanderen specifiek in het leven geroepen was door M7 (destijds nog) om die DVB-T doorgifte tot stand te brengen, ik wist niet dat Telenet de licentie feitelijk in handen had destijds. Dan zijn de Belgen dus eigenlijk dubbel gedwarsboomd. Nou ja anyway, om Commerciëlen te kunnen kijken betaal je in elk broadcast systeem gewoon de hoofdprijs, waarbij die DVB-T2 oplossing de meest gunstige is voor de mensen met een kleine beurs of voor die mensen die hun geld liever met prioriteit aan andere zaken besteden. @cookie monster, daar het nog steeds mogelijk is voor velen om DVB-T2 FTA te ontvangen via de TV kost et enkel een antennetje. Poemia Reflections Collective
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen