Ga naar inhoud


Antenne TV - TVVlaanderen stopt


Aanbevolen berichten


en ook op veel plaatsen een betere vervanging via internet, en de meeste campings aan zee dat er nog zijn hebben een kabel aanbod meestal, en in andere plaatsen dat ik weet is dat ook op campings.

en er is veel kabel in belgie te vinden waar je bij de 2 grooste of de kleinere providers terecht kan.

ben benieuwd wat ze met de VRT zenders gaan doen, vrees een stille dood zeker nu met reactie dat ze VRTMax hebben als alternatief.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weer die typisch voor M7 klantonvriendelijke methode.

Pagina's die over Antenne TV gaan zijn plots verwijderd, alsof ze nooit bestaan hebben.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, zzzzzz zei:

En weer die typisch voor M7 klantonvriendelijke methode.

Pagina's die over Antenne TV gaan zijn plots verwijderd, alsof ze nooit bestaan hebben.

 

heb in de help topics wel nog iets gelezen over CI+ module via DVB-T dit weekend, misschien dat dit ook al aangepast is ondertussen, zit niet heel de website af te lezen van de bandieten :P 

Op 4-5-2024 om 20:57, Zilverhippie zei:

VRT zendt zelf al jaren niet meer uit via DVB-T.

https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-luister/radio-luisteren/dvbt/

en hoeveel klanten gaan dat weten ;) 

VRT is daardoor nu wel helemaal uit de ether verdwenen via DVB-T2.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of het technisch mogelijk zou zijn de antenne modules te herprogrameren naar satelliet door tvv?

Misschien wel, maar willen?

Toen telenet stopte, kregen we het geld van de ontvanger terug.

Nu zal al dit materiaal, vooral de modules opnieuw richting kliko moeten.

Zonde van het geld.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
21 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Ik vraag me af of het technisch mogelijk zou zijn de antenne modules te herprogrameren naar satelliet door tvv?

Misschien wel, maar willen?

Technisch gezien zou m.i. de CI+ module ook op het satellietsignaal moeten kunnen werken (uiteraard mits in een satellietontvanger), maar dan moet men wel diezelfde codering op het satellietsignaal willen zetten (kosten).

 

Ook Antenne TV was gedoemd te mislukken, te weinig zenders voor teveel geld. Ook Digitenne, weliswaar wel heel wat zenders maar te duur.
In het zo bekabelde gebied is concurrentie van DVB-T(2) best mogelijk, maar dan op basis van prijs.
Kijk maar naar de gloriedagen van Digitenne in Nederland. Genoeg abonnees omdat het goedkoop was en voor die kijkers voldeed het prima.
Dat het in Frankrijk wel succes heeft (zelfs nu met UHD) is omdat die markt nu eenmaal groter is en lang niet iedereen een goede bekabelde verbinding heeft.
Verder wordt het in Frankrijk gefinancierd vanuit kijk- en luistergeld (of hoe dat dan ook heet daar), waardoor je "gratis" 24+ zenders kan ontvangen, althans zonder extra kosten.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk en luistergeld in Frankrijk is dit jaar afgeschaft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Kijk en luistergeld in Frankrijk is dit jaar afgeschaft.

Nou kijk naar wat er in NL gebeurt na de afschaf.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mojo zei:

Nou kijk naar wat er in NL gebeurt na de afschaf.

Frankrijk kan je op verre na niet vergelijken met NL of B. Landelijk op verre na geen kabel. Bovendien zijn de Fransen van nature, Franstalige zender kijkers, terwijl wij in B en NL ook veel buitenlandse zenders smaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Kijk en luistergeld in Frankrijk is dit jaar afgeschaft.

 

Ik heb het zojuist ook gelezen, wist ik niet.
Maar ik denk dat het zenderpark nog wel door de staat gefinancierd wordt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...