Ga naar inhoud


Nieuwe schotel gekocht maar werkt niet


Almere2728

Aanbevolen berichten

Beste iedereen 

ik heb van de week een nieuwe satelliet schotel gekocht met een LNB van invento

dus ik heb alles geïnstalleerd en met de app satelliet finder gezocht naar Hotbird 13° en de schotel daar heen gericht maar ik krijg steeds geen signaal ik gebruik de Ontvanger van mijn samsung tv

 

ik hoop dat iemand me kan helpen 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo gemakkelijk is het niet.

 

Als je schotel ongeveer goed staat, ga je de signaalmeter van je tv moeten gebruiken om fine te tunen.

Zo te horen zit er al een zenderlijst in je tv. Kies dan een zender van de satelliet die je wil ontvangen 

Dan de schotel een klein beetje naar links of rechts,  naar boven/onder bewegen en kijken wat de signaalmeter doet.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je bericht jeevanhoof

 

ik was naar de automatisch satelliet afstelling gegaan daar kreeg opties als LNB instellingen daar klik ik op daar kreeg ik de signal en hoeveel procent dat is toen ging ik bewegen van rechts naar links en boven naar beneden ik kreeg niks ook geen 1%
 

heeft dit te maken misschien met de transponder of diseqc modus of de LNB oscillators?

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een oude zenderlijst is, werkt menig zender niet.

Als je niet de juiste lnb instelling kiest, heb je eveneens kans dat je geen beeld krijgt.

 

Kies een FTA zender die al jaren op een zelfde, vaste transponder zit.

Bijvoorbeeld:

Hot Bird 13F 11642.00 H 157 Wide DVB-S2 8PSK 27500 3/4 61.3 Mb/s  318 15700 KingOfSat charts update form
  zap.gif RTL 102.5 TV HD   Entertainment M-Three satcom FTA 1307 1801 hd.gif 1802 ita  1800  1801    2023-09-11 +
  zap.gif RTL 102.5 Radio Doc   Entertainment M-Three satcom FTA 1323 1961 hd.gif 1962 ita  1960  1961    2023-09-11 +

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
12 uren geleden, Almere2728 zei:

k was naar de automatisch satelliet afstelling gegaan daar kreeg opties als LNB instellingen daar klik ik op daar kreeg ik de signal en hoeveel procent dat is toen ging ik bewegen van rechts naar links en boven naar beneden ik kreeg niks ook geen 1%
 

heeft dit te maken misschien met de transponder of diseqc modus of de LNB oscillators?

Je dient de optie universele lnb te kiezen, of 9750 en 10600 met de hand in te stellen.

De diseqc mode is bij een single lnb niet van toepassing.

 

Een schotel heeft een openingshoek van 3 graden, uitrichten voor je signaal hebt luistert dus precies, niet ongeveer.

Om signaal te ontvangen dien je een zender/transponder op hotbird te kiezen, anders zal je signaalzoeker op je tv niets aangeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Almere2728 zei:

Beste sprietje

 

nee ik kreeg helemaal niks 

nu ga ik proberen om de frequentie van de LNB te veranderen misschien dat het helpt

 

mvg

 

Signaalsterkte moet je minimaal 20% hebben. Heb je dat niet, dan staan de instellingen in het menu niet goed of krijgt de lnb geen voeding vanaf de tv door bijv. een slechte verbinding op de coaxkabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-5-2024 om 22:00, Almere2728 zei:

Beste iedereen 

ik heb van de week een nieuwe satelliet schotel gekocht met een LNB van invento

dus ik heb alles geïnstalleerd en met de app satelliet finder gezocht naar Hotbird 13° en de schotel daar heen gericht maar ik krijg steeds geen signaal ik gebruik de Ontvanger van mijn samsung tv

 

ik hoop dat iemand me kan helpen 

 

Hee hoi, welkom,

 

Ik raad een stap voor stap methode aan:

0) wat voor een schotel en installatie hebben we over? Is het echt alleen een schotel met een LNB (aan een vertikale paal)? Of zit er nog een motor bij?

1) eerst kijken of die LNB überhaupt wel electriciteit krijgt van je Samsung (welke is het? en kun je een foto geven van wat je kunt instellen op die ingebouwde ontvanger?)

2) daarna grof bepalen wat je eigen positie is (GPS, smartphone), de richting waar de schotel naar 'kijkt' (heb je apps voor tegenwoordig, vroeger deden we dat met een richtkompas) en en hoe schuin naar boven je schotel moet 'kijken'.

3) hiermee eerste levenstekens scoren op die Samsung :)

4) ...dan pas komen de digitale zaken kijken

 

Ja een heel gedoe - maar bedenk! 'Daarna gaat een hele wereld open' :)

 

We vernemen graag van je,

 

Fred33

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is het nog mooi zonnig weer dus richt je schotel met de zon uit.
Vandaag staat de zon om 13:12 uur precies in de richting van de Hotbird.
Span schilderstape of een touwtje van precies midden boven op de schotel naar midden over de lnb. Bepaal het midden boven op de schotel door er even een waterpas op te leggen. Stel de elevatie van de schotel in op 29,8 graden. Zet de schotel een klein beetje los zodat je hem kunt verdraaien. Draai de schotel op het bewuste tijdstip zodat de schaduw van het plakband of touwtje precies midden over de lnb-arm loopt en zet de schotel vast. Verdraai hem niet meer want de richting staat precies goed. Heb je nog geen ontvangst, stel dan de elevatie van de schotel iets bij tot je signaal hebt.

 

schotel met de zon uitrichten.jpg

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...