Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@OFDM ik vrees dat dit sneller zal gaan in de Benelux, zal geen 20 jaar zijn maar 5 jaar vrees ik, als je ziet dat er in België via de kabel ook binnen 4 jaar enkel nog via streaming zal gewerkt worden en tv Vlaanderen volgt want streaming is goedkoper dan via satelliet werken. En dan zien ze ook direct of een zender succes heeft door het aantal streams dat gestart worden van een zender.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Jullie zijn veel teveel gewend geraakt aan slechte providers inclusief TV en slechte programma content.

Zo'n doorgeefluik voor much to much money is toch compleet ouderwets.

Streamen is ook al ouderwets, veel te duur gezwets in povere kwaliteit.

Waarom dan geen nieuwe zenders, is toch ook al een teken aan de muur; die zijn niet nodig als jullie blijven kijken of het doorgeefluik nog een verrassing heeft.

Off To The Races

Lana Del Rey

Geplaatst:
23 minuten geleden, digitaal kijker zei:

@OFDM ik vrees dat dit sneller zal gaan in de Benelux, zal geen 20 jaar zijn maar 5 jaar vrees ik, als je ziet dat er in België via de kabel ook binnen 4 jaar enkel nog via streaming zal gewerkt worden en tv Vlaanderen volgt want streaming is goedkoper dan via satelliet werken. En dan zien ze ook direct of een zender succes heeft door het aantal streams dat gestart worden van een zender.

Ik pakte 25 jaar als voorbeeld waarbij ik er wel zeker van ben dat het niet meer bestaat. Dat zou voor Duitse lineaire TV via satelliet nog best een eind kunnen komen en daar zet SES ook nog nieuwe satellieten voor in.

Maar er spelen twee zaken tegelijk: De techniek van lineaire distributie en de afnemende vraag naar lineaire TV ten opzichte van streaming. Dat speelt natuurlijk via alle technische platformen. De reden om lineaire DVB-C af te bouwen zijn een andere dan satelliet. Ik denk niet dat dit helemaal te vergelijken is.

Ik gok zelf dat satelliet voor de primaire TV zenders (die ook iets meer gewoonte hebben om live te kijken) langer in de lucht blijft dan voor themazenders maar een heldere glazen bol heb ik nog niet.

Geplaatst:

@OFDM sky germany spreekt toch ook al om hun tv aanbod via streaming aan te bieden om satelliet distributie te stoppen, de kosten voor satelliet wordt voor hen ook te duur, denk dat het teruglopende aantal klanten ook mee speelt om die satelliet zenders nog in leven te houden.

daar zal tv Vlaanderen en Canal digitaal ook last van hebben.

de terugvallende zender aanbod via satelliet speelt mee dat klanten hun abonnement opzeggen via satelliet omdat er voor minder geld betere opties zijn in Nederland en België zoals via streaming aanbod waar je in het buitenland ook gebruik van kan maken, een voorbeeld is nl ziet.

een mooi aanbod voor een mooie prijs.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Konig FTA20

Geplaatst:

@digitaal kijker Sky Germany zal hierin weinig afwijken van de Britse Sky die in december vorig jaar zijn gestopt met het uitgeven van satelliet ontvangers. Enkel bestaande satelliet klanten behouden tot eind 2029 (dacht ik) nog signaal. Daarin speelt mogelijk mee dat SES na 2029 niet langer satelliet distributie via 28.2 graden oost kan garanderen wegens eindige levensduur. Of Canal digitaal exact ditzelfde pad gaat volgen is een groot vraagteken. Er is naast de particuliere satelliet ontvangst ook een zakelijke tak waarvoor een aparte rekensom zal worden gemaakt. Deze is zeker niet afhankelijk van 23.5 graden oost (in tegenstelling tot het Engelse Sky) kan Canal digitaal eenvoudig van satelliet veranderen bij het aflopen van de Astra 3C levensduur.

• Moderator
Geplaatst:
22 minuten geleden, digitaal kijker zei:

de terugvallende zender aanbod via satelliet speelt mee dat klanten hun abonnement opzeggen via satelliet omdat er voor minder geld betere opties zijn in Nederland en België

Na klant te zijn geweest sinds circa 1993 van satelliet tv heb ik 2 jaar geleden mijn abonnement opgezegd omdat de zoveelste zender uit mijn aanbod verdween en achter een extra coderingslaag werd gezet.

Ik betaalde ongeveer € 500 per jaar aan Canaldigitaal.

Het opzeggen had geen financiële reden, het ging mij niet om goedkoper uit te zijn.

Satelliet ontvangst gaf vrijheid, het zelf bepalen hoe en waar er gekeken werd.

Op het moment dat dit wegviel was de belangrijkste reden om klant te blijven vervallen.

Ook de teruglopende beeldkwaliteit is een factor. 

Om toch Canaldigitaal te kunnen blijven kijken kon ik een CI module kopen, in mijn geval zou het dan om 3 stuks gaan.

Die stap heb ik niet meer genomen.

Ik kijk nu fta naar hoofdzakelijk Duitse en Engelse zenders.

Het Nederlandstalig tv aanbod is niet meer de moeite van het bekijken waard voor mij.

Inderdaad zijn er tegenwoordig voldoende alternatieven om tv te kijken.

Elke internet provider biedt ook legale tv aan.

Mijn kijkgedrag is verschoven naar het internet.

Youtube in 4k heeft veel bijdragen over uiteenlopende (technische) onderwerpen die voor mij interessant zijn.

Ik denk bijvoorbeeld aan Farmcraft 101, m. bjoernstroem, cutting edge engineering, diagnose dan of diesel creek.

Canaldigitaal zit op een doodlopende weg, teruglopende inkomsten, concurrentie van legale en niet legale alternatieven, oplopende coderingseisen van content providers en een veranderd kijkgedrag van de jeugdigen onder ons.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@OFDM wordt er geen glasvezel verbinding gebruikt voor kabel en vdsl aanbieders voor de aanvoer van zenders in de Benelux zodat die satelliet toevoer niet meer nodig is in de toekomst??

de aanvoer van de Canal+ zenders op de 23.5 voor kabel aanbieders en streaming aanbieders buiten de Benelux is maar pover denk ik, het is geen groot succes wat ze aanbieden.

Konig FTA20

Geplaatst:

@digitaal kijker De Nederlandse grote kabel en glasaanbieders gebruiken al vele jaren geen satelliet aanvoer meer voor de Nederlandse zenders. Voor de buitenlandse zenders wel overigens. Satelliet aanvoer is er dan vooral op buitenaf locaties en dat is ook comfortabel te realiseren samen met buitenlands aanbod. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen