Tonskidutch Geplaatst: maandag om 06:48 Geplaatst: maandag om 06:48 https://nos.nl/artikel/2573917-wereldwijd-bijna-miljoen-peuken-geraapt-door-nederlandse-actie fantastisch, maar hoeveel sigaretten worden gerookt en weggegooid, iemand? Fortunate Son Creedence Clearwater Revival
Pionewbie Geplaatst: maandag om 08:27 Geplaatst: maandag om 08:27 (aangepast) Quote Volgens de meest recente cijfers van het ministerie van Financiën werden er in 2021 In Nederland 8,5 miljard sigaretten verkocht. Filtersigaretten zijn de meest voorkomende vorm van sigaretten. Schatting wat ik vroeger zelf deed: ca de helft van mijn peuken thuis in de asbak, de rest werd op de grond gegooid tenzij er een asbak/vuilnisbak in de buurt was. Waren trouwens geen filtersigaretten maar zelf gedraaide, maar toch in mijn rokerstijd voor veel vervuiling gezorgd. maandag om 08:31 aangepast door Pionewbie
Tonskidutch Geplaatst: maandag om 08:53 Geplaatst: maandag om 08:53 Juist ja, de rokers waren niet echt goed voorgelicht en vervuilen onwetend de natuur. Nicotine is ook een dodelijk gift voor de beestjes en insecten. Waar zijn de bijen en vlinders? Fortunate Son Creedence Clearwater Revival
Moderator ceesv Geplaatst: maandag om 09:13 Auteur Moderator Geplaatst: maandag om 09:13 15 minuten geleden, Tonskidutch zei: Juist ja, de rokers waren niet echt goed voorgelicht In de 60er jaren was deze man al volop in het nieuws met waarschuwingen tegen roken. Die voorlichting was er wel degelijk. Maar zelfs zonder waarschuwing kon je zelf bedenken dat roken niet gezond is. https://www.groene.nl/artikel/paniekverwekker https://anderetijden.nl/aflevering/679/hoe-de-rokers-zijn-verdreven Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: maandag om 09:26 Geplaatst: maandag om 09:26 54 minuten geleden, Pionewbie zei: Waren trouwens geen filtersigaretten maar zelf gedraaide, maar toch in mijn rokerstijd voor veel vervuiling gezorgd. Die zware van Van Nelle was echt ziekmakende troep! Van Nelle Zware Shag XL 50g bevat 12 mg teer en 1,3 mg nicotine. Wettelijk mag een shagje van 750 mg niet meer dan 12 mg teer en 1 mg nicotine bevatten Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: maandag om 11:27 Geplaatst: maandag om 11:27 (aangepast) 2 uren geleden, ceesv zei: In de 60er jaren was deze man al volop in het nieuws met waarschuwingen tegen roken. Die voorlichting was er wel degelijk. Ja maar @ceesv, er was meer reclame voor roken dan waarschuwingen er tegen. Mijn 6e klas lagere school leraar rookte zware Shag Javaanse jongens in ons klaslokaal ( 42 kinderen één roker ) en ik moest hem die pakjes gaan halen bij de tabak zaak op de hoek als hij zijn pakje leeg had opgerookt. Het is een cultuur fenomeen geweest dat zich helaas herhaald. Met tabak peuk of e-sigaret gaat het weer hartstikke goed met alle social media influencers die het de kinderen aanprijzen. maandag om 11:28 aangepast door Tonskidutch Fortunate Son Creedence Clearwater Revival
Mojo Geplaatst: maandag om 12:53 Geplaatst: maandag om 12:53 1 uur terug, Tonskidutch zei: a maar @ceesv, er was meer reclame voor roken dan waarschuwingen er tegen. Ja en voor asbest en voor benzine en voor diesel. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: maandag om 13:12 Geplaatst: maandag om 13:12 Die ook. Het gaat vooral om de mensen of nog steeds kinderen en half volwassenen die het nog niet begrepen hebben. IDEM DITO alle forumleden die zomaar round-up in de tuin gooien tegen een paar onkruiden tussen de tegels. (jarenlange discussies over geweest) Fortunate Son Creedence Clearwater Revival
Mojo Geplaatst: maandag om 13:22 Geplaatst: maandag om 13:22 9 minuten geleden, Tonskidutch zei: forumleden die zomaar round-up in de tuin gooien Schuldig 😅 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: maandag om 13:26 Geplaatst: maandag om 13:26 En daar ging het ook om, je peuk zomaar weg flikkeren op straat en in de natuur. Is hetzelfde als gift stoffen dumpen. Het zij jouw vergeven als je er voorts met proactieve zorg voor ons milieu mee omgaat. alle Nederlanders hebben PFAS in hun bloed Fortunate Son Creedence Clearwater Revival
cookie monster Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden (aangepast) Enschede verbant als eerste stad de fatbike: ‘Zijn scooters vermomd als fietsen’ De titel zegt nog niet zal verbieden !! https://www.ad.nl/binnenland/enschede-verbant-als-eerste-stad-de-fatbike-zijn-scooters-vermomd-als-fietsen~a22e5fc2 De gemeenteraad zal dinsdagavond zo goed als zeker instemmen met een verbod op het gebruik van fatbikes in het winkel- & horecagebied , als ook het zogenoemde stadserf Enkel nu nog juridisch , want het is juridisch lastig om onderscheid te maken tussen fatbikes en reguliere e-bikes !! Persoonlijk zeg ik ja !! Voetgangers moeten zich veilig voelen , en daar wringt het , sommige van die "fietsers" wanen zich koning van de weg !! Soms zelfs met steps & fietsers is dit zo , volgas knallen die je dan omver !! Ik heb het al meegemaakt , ik moet maar beter uitkijken of zelfs 2x uitgescholden !! Ik ga voor zulke rotzakken geen mm opzij , vallen of botsen ze , pech voor hun !! Zelfs fietsen & steps die zomaar op het fietspad worden geparkeerd , ik verzet ze !! Update: https://www.ad.nl/enschede/enschede-stemt-in-met-verbod-op-fatbikes-wethouder-staat-voor-het-onmogelijke-verzin-een-list~a169f53c Betaalmuur https://www.ad.nl/enschede/wat-vinden-fatbikers-zelf-van-dikkebandenverbod-in-enschede-ik-werd-zomaar-tokkie-genoemd~a547e8ca Betaalmuur , de video kan je wel bekijken !! https://sf-video.dpgmedia.net/ab5ba757-85a6-4e4f-ba95-69dcf5e3a7e3-version-1751988510932/ab5ba757-85a6-4e4f-ba95-69dcf5e3a7e3-640-600.mp4 11 uren geleden aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Eduard07 Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden (aangepast) 31 minuten geleden, cookie monster zei: Enschede verbant als eerste stad de fatbike: ‘Zijn scooters vermomd als fietsen’ Fatbikes lijken in geen enkel opzicht op fietsen, maar eerder op elektrische Kreidlers! Ze hebben immers niet eens een zadel maar eerder een zitbank en een bandbreedte die mijn vaders Mobylette nog niet eens had. Verder rijden ze ook nog harder dan die Kreidlers. 10 uren geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 10 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 10 uren geleden 12 minuten geleden, Eduard07 zei: Verder rijden ze ook nog harder dan die Kreidlers. We hebben beeld uit 1974! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden (aangepast) Dan is een Kreidler wel wat mooier toch? Maar de wetgever is in gebreke gebleven met duidelijke randvoorwaarden (wel kenteken / geen kenteken ~ wel verzekering / geen verzekering ~ wel valhelm / geen valhelm) en de handhaving al helemaal door veel te weinig controle op de rollenbank. De bekende routes naar school waar ze allemaal rijden werd vroeger elke drie weken gecontroleerd voor de opgevoerde brommers. Mijn vriend zijn Yamaha kreeg die terug als blok metaal en moest de kosten ervoor ook zelf nog betalen. 10 uren geleden aangepast door Tonskidutch aanvulling Fortunate Son Creedence Clearwater Revival
Eduard07 Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden De politie/handhaving lijkt langzamerhand en eindelijk een beetje actiever te worden. https://112groningen.nl/410575/overig/grote-controle-op-bromfietsen-en-fatbikes-in-groningen/ Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen