Ga naar inhoud

Spam, of

Ga naar oplossing Opgelost door tokkio,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een reactie op een forum  (Senjorennet)versturen en ik krijg dit.

Je IP 195.57.112.150 is geblokkeerd omdat het op een zwarte lijst staat. Voor meer informatie bekijk http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=195.57.112.150.

Wat is dat Spamhaus voor iets, en hoe kom ik er vanaf,ik ben wel op het internet van een camping in Spanje,zo iets nog nooit meegemaakt.

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Geplaatst:

senioren net is gewoon bereikbaar : https://www.seniorennet.be/

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

• Moderator
Geplaatst:

Je kan hier wel posten met dit ip adres, die camping is voor je beoogde posting dus geblokkeerd.

In het verleden zal iemand onaardige zaken gepost hebben vanaf die camping, waarna het ip adres is geblacklist.

Gebruik je smartphone met de eigen telefoonkaart om wat te posten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Oplossing
Geplaatst:

Bedankt Ceesv,,

Ik vond het al een raar IP adres,en dus kan  Windows defender het ook niet tegen houden,Senjorennet is gewoon een discusie forum over alles en nog wat, het kan zowel over het klimaat, als over de nieuwe Paus gaan ieder zijn mening,waarom Spamhaus zich er mee bemoeit is mij een raadsel,nochtans komen wij al jaren op deze camping, en nog nooit een probleem gehad,dus waarom doen ze dat, en wat is het nut daarvan?

Als dat een IP adres is van de camping, kan ik dat dan veranderen?

maar het is geen ramp als ik op senjorennet niet meer kan reageren, als Spamhaus daar plezier mee heeft moeten zij dat maar weten, maar wat het nut daarvan is ,is mij een raadsel.

Geplaatst:

bellejt,

Bedankt voor uw suggestie,maar  voor.Senjorennet  heb ik al heel lang een account,en ja ik kan het forum openen , maar geen reactie plaatsen, en in feite is het opgelost door de tip van Ceesv,omdat het IP adres van de Camping is, en in feite niet voor mij persoonlijk is,

• Moderator
Geplaatst:

Fijn, dat @tokkio zelf de oplossing heeft aangedragen!🙄

Ik weet niet hoe je op dit moment in Spanje op internet surft, via de wifi van de camping of via een andere toegang, maar het is een normaal wan internet adres, het adres wat jij op dit moment gebruikt om op het internet te posten.

195.57.112.150

Het IP-adres lost op naar 150.red-195-57-112.customer.static.ccgg.telefonica.net

Wanneer spamhouse.org het geblacklist heeft, is dit ip adres (ooit) gebruikt voor het verzenden van spam of is het door het forum aangemerkt als ongewenst ip adres.

Op een camping zitten vele gasten, waarvan er een ooit misbruik heeft gemaakt van die internet toegang.

Dat is aanleiding geweest voor de belaagde partijen om het adres door spamhouse.org te blacklisten.

Is spamhaus.org betrouwbaar?
Spamhaus is dé betrouwbare autoriteit op het gebied van IP- en domeinreputatie . Al meer dan twintig jaar verstrekken onderzoekers, analisten en cybersecurity-experts van over de hele wereld gratis informatie over internetidentificatiegegevens, zoals IP-adressen en domeinen.

Om een verzoek tot verwijdering van uw IP-adres van de Spamhaus-blokkeerlijst in te dienen, vult u het formulier in met uw contactgegevens en klikt u op Verzenden . Zodra Spamhaus uw verwijderingsformulier accepteert, wordt dit direct verwerkt. Houd er echter rekening mee dat het verwijderingsproces enkele minuten tot 24 uur kan duren.

image.png

• Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Mooie uitleg van @ceesv, bedankt daarvoor.

We (bureau) hebben al eens op zo'n blacklist gestaan, niet van spamhouse hoor maar een andere en die wilden er grof geld voor om er van verwijdert te worden. Toen hebben we uiteindelijk de provider gevraagd om een ander IP4v adres te geven. Dat kregen we dus ook. En alles was weer werkende.

Ti Sento

Mattia Bazar, Bob Siclar, Antonella Ruggiero

• Moderator
Geplaatst:

Dat zijn wij ook een keer tegengekomen, ook met als oplossing een nieuw ip adres.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen