Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
19 uren geleden, Sprietje zei:

Lage band is alles tot 11700MHz, hoge band is alles boven de 11700 MHz.

Misschien ontvang je de hoge band niet.

en ligt dit dan aan de afstelling van de schotel of is er iets met de LNB aan de hand?

@Old Satterhand als ik de zenderlijst van Hans download, "e2_hanssettings_9e_13e_19e_23e_28e_AND_rotating.zip" , zit de satellites.xml er al in.

Maar, ook mijn images hou ik up to date dus zouden de satellites.xml ook up to date moeten zijn, toch?

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Geplaatst: (aangepast)

@Tech, heeft dat op Openpli forum al eens uitgelegd.

Voor andere images hoeft dat niet hetzelfde te zijn. Dus manueel laden kan altijd.

aangepast door Tonskidutch
blauw

Walking The Dog

Carles Es Les Lulus, Arno

Geplaatst:

in openvix zit dit gewoon onder tuners update

• Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
29 minuten geleden, tommiedepommie zei:

en ligt dit dan aan de afstelling van de schotel of is er iets met de LNB aan de hand?

Als je van de Astra 28,2e geen enkele transponder op de hoge band ontvangt en van de andere satellieten wel, dan is waarschijnlijk je lnb kapot.

• Like 1
Geplaatst:

51 minuten geleden, Sprietje zei:

Als je van de Astra 28,2e geen enkele transponder op de hoge band ontvangt en van de andere satellieten wel, dan is waarschijnlijk je lnb kapot.

de zenders via verticaal op de hoge band kan ik niet ontvangen, op horizontaal weer wel. bv Food network en Food network+1 doen het wel.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

1 uur geleden, tommiedepommie zei:

@Old Satterhand als ik de zenderlijst van Hans download, "e2_hanssettings_9e_13e_19e_23e_28e_AND_rotating.zip" , zit de satellites.xml er al in.

Maar, ook mijn images hou ik up to date dus zouden de satellites.xml ook up to date moeten zijn, toch?

Ik reageerde in dit topic omdat ik ook geen ontvangst had van die transponder in de signaal meter.

Ik werk ook de Hans lijst regelmatig bij, maar in de lijst kon ik die zender die jij noemde wel ontvangen.

Nadat ik de .xml had bijgewerkt had ik weer ontvangst van die transponder in de signaalmeter.

De parameters voor transponder 12129V zijn onlangs gewijzigd, dus het kan best zijn dat die .xml van Hans niet klopt.

Zo'n xml bestand kun je overigens met een tekstverwerker als kladblok openen.

Zoek naar dit deel bij de Astra 2 transponders, zo moet dat er uit zien:

<transponder frequency="12110000" symbol_rate="27500000" polarization="0" fec_inner="2" system="1" modulation="2"/>
    <transponder frequency="12129000" symbol_rate="27500000" polarization="1" fec_inner="2" system="1" modulation="2"/>
    <transponder frequency="12148000" symbol_rate="27500000" polarization="0" fec_inner="2" system="1" modulation="2"/>
    <transponder frequency="12168000" symbol_rate="27500000" polarization="1" fec_inner="2" system="1" modulation="2"/>

Je schreef eerder dat je alle andere Engelse zenders wel kon ontvangen, kun je dat nog eens verifiëren? 

Een ontvangstprobleem voor die transponder is onwaarschijnlijk, als je de BBC zenders wel kunt ontvangen.

Voor die Freesat zenders heb je zelfs 1 dB meer ontvangst nodig. De veldsterkte is vrijwel gelijk.

edit: je was me voor, het probleem is nu duidelijk, vervang je LNB.

aangepast door Old Satterhand
cursief

gebruik notepad++ voor editeren als kleine tip.

staat een download op handige windows tools in dit forum (google vindt hem sowieso)

succes

dacht dat ik een link aangemaakt had, dan doe ik dat opnieuw

o uh ja @tommiedepommie die gebruikt geloof ik Linux, dan kan die er meteen in editen.

aangepast door Tonskidutch
link was weg

Walking The Dog

Carles Es Les Lulus, Arno

satellites.zip

de laatste van 5 min geleden

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
41 minuten geleden, tommiedepommie zei:

de zenders via verticaal op de hoge band kan ik niet ontvangen, op horizontaal weer wel. bv Food network en Food network+1 doen het wel.

Dan ziet het er naar uit dat er geen probleem met de aanstuur kwadranten is, dus geen kapotte lnb.

@bellejt bedankt voor de satellites.xml maar daar ligt het niet aan.

@Tonskidutch yep, bijna alles is hier Linux en sinds kort aan het proxmox'en.

@Old Satterhand ik zal, als ik zin heb (tijd heb ik genoeg) de LNB eens vervangen. Ik heb nog een Inverto quad longneck IDLR-QUDL40EXTND-OPP gevonden.

Bedankt iedereen voor het meedenken.

Edit: de opmerking van @Sprietje is net gekruisd. 

Ik heb jouw handleiding net ook gevonden dus ik zal hem eens opnieuw instellen.

Nogmaals dank allen

aangepast door tommiedepommie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen