Codx Geplaatst: maandag om 07:39 Geplaatst: maandag om 07:39 Tja je kunt dingen willen verlengen maar je moet wel eerst nadenken voor je dat gaat of laat doen. In beide gevallen heb je te maken met demping van het signaal, de coax moet geschikt zijn voor hoge frequenties (satelliet) Als er ineens zeg 30 mtr bij komt aan slecht afgeschermd staaldraad (lees goedkope coax) kan het signaal daar wel onder lijden ja. Het kan ook een slechte koppeling zijn. En met de starlink beetje hetzelfde, UTP Cat5e kan standaard tot 100 meter netwerk maar dit is Power over Ethernet, ook hier mag de kabel niet van slechte kwaliteit zijn, geen staal (CCA) maar moet 100% koper zijn, want besef als het voltage te laag wordt of er kan niet genoeg stroom overheen (te dun) dan gaat je starlink niet of niet goed meer werken. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
rick8245 Geplaatst: maandag om 08:28 Auteur Geplaatst: maandag om 08:28 16 uren geleden, Frans B zei: of als je het kan, gewoon netjes solderen. (UTP) natuurlijk. Coax met f connectoren en koppelstuk. Coax werkt inmiddels prima en stabiel
Drs. IJzerbout Geplaatst: maandag om 08:43 Geplaatst: maandag om 08:43 Coax soldeer ik ook vaak. Ik kan een hele mooie las maken. Gaat prima als je het kan. 1 Stay delulu !
rene037 Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden FF... Er wordt gesproken over UTP en afscherming. Dat kan niet. UTP = Unshielded Twisted Pair, dus zonder afscherming. STP = Shielded Twisted Pair. En UTP/STP kabel kun je prima verlengen, ook al is het niet optimaal. Maar voor jouw toepassing zie ik geen beperkingen, aangenomen dat de lengte binnen normaal huis blijft. Als je een doos in de muur hebt waar je een plug in steekt is dat in principe ook een verlenging.
bellejt Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden op het werk hadden we ook UTP die enkel afscherming had onder de buitenmantel welke meestal ook niet verbonden was omdat op de connector er niks is voorzien. De utp-kabel is streng genomen een niet-afgeschermde kabel. Dat betekent dat de kabel geen afscherming heeft tegen elektromagnetische storingen. Echter wordt UTP meestal als verzamelbegrip gebruikt voor alle netwerkkabels, ongeacht de afscherming. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
rick8245 Geplaatst: 11 uren geleden Auteur Geplaatst: 11 uren geleden Ik heb inmiddels op tussen de Gen3 router en de schotel een utp kabel van 20 meter via het dak door het raam naar binnen geleid en getest of ik verbinding kon maken. Antwoord: helaas niet. In april heb ik hetzelfde gedaan op dezelfde manier met de bijbehorende originele kabel die toen nog niet doorgeknipt was. Resultaat: 230 mb verbinding. Ook ik was er vanuit gegaan dat je de kabel wel kon knippen en met een connector kon verlengen. Dat kon bij Gen1 en Gen2 nog wel maar bij Gen3 niet meer. Er is een nieuwe kabel onderweg en zal het resultaat laten weten. Als het dan goed werkt gaat de kabel ongeknipt via de muur naar buiten en helaas niet de loze leidingen.
Tonskidutch Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden (aangepast) snap ik die uitleg? 4 minuten geleden, rick8245 zei: Als het dan goed werkt gaat de kabel ongeknipt via de muur naar buiten en helaas niet de loze leidingen. Je mag best wel iets helderder worden... 10 uren geleden aangepast door Tonskidutch quote Rivals ( DJ Hell Mix ) Gus Gus
Mojo Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden 7 minuten geleden, rick8245 zei: Ook ik was er vanuit gegaan dat je de kabel wel kon knippen en met een connector kon verlengen. Dat kon bij Gen1 en Gen2 nog wel maar bij Gen3 niet meer. Ik denk dat je die connectoren eens kritisch moet bekijken en meten. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
rick8245 Geplaatst: 10 uren geleden Auteur Geplaatst: 10 uren geleden 4 minuten geleden, Tonskidutch zei: snap ik die uitleg? Je mag best wel iets helderder worden... Oeps ok. Ik ga de nieuwe kabel testen zoals hij wordt geleverd dus zonder connectoren etc. Dit deed ik ook in april en gaf een verbinding van 230 mb. Als de nieuwe kabel dat ook geeft dan boor ik een gat in de muur zodat de kabel direct van de schotel over het dak door de muur gaat. Hopelijk is het zo duidelijker 2 minuten geleden, Mojo zei: Ik denk dat je die connectoren eens kritisch moet bekijken en meten. Ik heb daar geen spullen voor. Hoe kan ik die inline coupier cat 6a connector meten en waarmee?? 1
Mojo Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden 3 minuten geleden, rick8245 zei: Hoe kan ik die inline coupier cat 6a connector meten en waarmee?? Dat zeg ik niet maar de connectoren die jij eraan gezet hebt. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
rick8245 Geplaatst: 10 uren geleden Auteur Geplaatst: 10 uren geleden 5 minuten geleden, Mojo zei: Ik denk dat je die connectoren eens kritisch moet bekijken en meten. Als ik de kabel zonder connector pak gaat hij telkens offline, online, offline, online etc.(Zie foto) De blauwe utp kabel komt vanaf het dak in de slaapkamer uit (zie foto)en vanuit daar met een connector door naar de woonkamer. 2 minuten geleden, Mojo zei: Dat zeg ik niet maar de connectoren die jij eraan gezet hebt. Dat is door een bedrijf gedaan en zijn getest met een utp kabel tester.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen