Con Geplaatst: 13 uren geleden Auteur Geplaatst: 13 uren geleden (aangepast) Ik snap de verwarring, ik heb ook 10x moeten lezen maar dit heb ik aangehouden; Als een vaste laadkabel wordt gebruikt dan dient er een weerstand te zitten tussen PP en PE in de laadstekker (meten dus) anders zal de EV niet beginnen met opladen. 220 Ω bij 32 Ampère kabel en 680 Ω bij 16 Ampère kabel. Deze weerstand bepaalt de maximale laadstroom die de kabel aankan. Sluit de PP draad niet aan op de SmartEvse bij een vaste kabel. PE is aarde, die zit boven aan de Smart EVSE rechts, die ook direct aan het aardblok zit. CP, de meest rechtse aansluiting op de Smart EVSE zit wél direct aan de laadkabel. PP, de tweede van rechts onderaan de Smart EVSE zit met de weerstand aan het aardblok. Maar, correct me when I am wrong. Ik heb hem vanmiddag even proffesorisch aan de 230 gehangen en dat zag er in ieder geval goed uit, ook in Home Assistant. 13 uren geleden aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Big fellow Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Jou kennende heb jij gelijk. Jij gaat niet over 1 nacht ijs! Zodra je bolide, ja ik blijf het je bolide noemen 😁, er is kan je het gaan uitproberen, en finetunen!.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Beheerder Michel Geplaatst: 12 uren geleden Beheerder Geplaatst: 12 uren geleden Netjes Con! Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 12 uren geleden Auteur Geplaatst: 12 uren geleden (aangepast) Morgen nog de groepenkast aanpassen. Ik hed geen ruimte genoeg daarom heb moet ik een din-rail wcd opofferen en een 4-module aardlekautomaat moet ik vervangen door een 2-module automaat. Zal nog wel een heel geklier worden. Eerst alle spanning eraf en daarna weer het gezeik met mijn Wifi. Een deel moet aanmelden op mijn router, een ander deel op een 2e accesspoint. Dus eerst weer het accesspoint loskoppelen voordat ik mijn router aanzet. En dan dagen wachten voordat alles buiten zich weer heeft aangemeld bij het 2e accespoint. 12 uren geleden aangepast door Con groepenkast ipv meterkast Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 12 uren geleden Auteur Geplaatst: 12 uren geleden (aangepast) Nog even een aanvulling voor mensen die ook zoiets van plan zijn. Onderstaande kabel gekocht. De is 5 x 2,5mm2 met 1 x 0,5mm2. de kabel was aan 1zijde gestript. Die 0,5mm2 is de CP. Omdat ik meer moest strippen kwam ik nóg 2 x 0,5mm2 tegen dus in totaal 3. De 2 overige waren nergens op aangesloten. Tis maar dat je ut weet. 11 uren geleden aangepast door Con 0,75mm2 gewijzigd naar 0,5mm2 Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 12 uren geleden Beheerder Geplaatst: 12 uren geleden Super kwaliteit kabel en stekker, heb ik al 7 jaar in gebruik. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 11 uren geleden Auteur Geplaatst: 11 uren geleden 46 minuten geleden, Michel zei: Super kwaliteit kabel en stekker, heb ik al 7 jaar in gebruik. Het was ook jouw tip. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen