Ga naar inhoud

triax 100 schotel boom lengte

Ga naar oplossing Opgelost door smetje limb.BE,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
36 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Zwabberbakken noemde jij dat toch😄😄😄

Ja, dat vind ik nog steeds. Ik vind het gammele roest rotzooi maar met die mening maak ik geen vrienden hier. 😂

Stay delulu !

• Oplossing
Geplaatst:

zo hier is het dan de afmeting

kijk effe naar de filmjes van een defeckte lnb arm van een triax 100 cm

zien link hier onder 

triax 100cm

Dreambox 900UHD   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000  Dreambox 800se 
Dreambox 500HD   Sab unix triple    Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

Geplaatst:
55 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

gammele roest rotzooi

Dan heb je dat niet van een Triax. Staan bij mij al tig jaar en geen roest zowel in het binnenland als aan de kust

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
26 minuten geleden, Mojo zei:

Dan heb je dat niet van een Triax. Staan bij mij al tig jaar en geen roest zowel in het binnenland als aan de kust

mijne ook niet staan hier al van ongeveer 2003......

Dreambox 900UHD   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000  Dreambox 800se 
Dreambox 500HD   Sab unix triple    Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

Geplaatst:

Beste Smetje

Je hebt heel erg je best gedaan om het een en ander op te meten maar dit is niet wat gevraagd is.
In het eerste filmpje meet je eerst de breedte van de schotel op. Daarbij kom je op 101cm. Dit betreft dus een Triax TD 110 en geen Triax TD100, de vervanger van de Triax 88 waar om gevraagd is. Dat je de maat op meet van de lnb-arm van een Triax TD110 is ook te zien aan de lnb-arm zelf. Een Triax 110 heeft geen uitklaparm maar een vaste arm die je met een vleugelschroef vast zet. Het gat voor die vleugelschroef is duidelijk op het filmpje te zien. De maten zijn dus van een Triax 110 schotel en niet van de nieuwe Triax-TD100 met rechte arm.
Helaas is het antwoord van Smetje dus niet de oplossing.

Ook topicstarter "focus103" laat een mistgordijn achter. Hij vraagt om de maten van de lnb-arm van een Triax 100. Een Triax 100 heeft een rechte lnb-arm (zie PDF-bijlage) en nu neemt hij in dank af de maten van een schotel met een geknikte lnb-arm. Wat een chaos. Dit is echt de hulp waar de buurman op zit te wachten.

Mounting instruction TDx65-TDx80-TDx100 A [01-2019].pdf

Geplaatst:
9 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ja, dat vind ik nog steeds. Ik vind het gammele roest rotzooi maar met die mening maak ik geen vrienden hier. 😂

Dat je geen vrienden maakt door te zeggen dat je Triax-schotels 'gammele roest rotzooi vindt', heb je aan jezelf te wijten door dingen te beweren die niet waar zijn. Triax-schotels zijn niet roestgevoelig. Dat wordt door vele leden van dit forum beaamt, ook door mij. Mijn Triax 115 staat al 20 jaar vlak bij zee en heeft nog nergens roest.

Geplaatst:
10 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

image.jpeg.a1f3af0e353f36343ec2327ef2b79032.jpeg

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
2 uren geleden, Sprietje zei:

Dat je geen vrienden maakt door te zeggen dat je Triax-schotels 'gammele roest rotzooi vindt', heb je aan jezelf te wijten door dingen te beweren die niet waar zijn. Triax-schotels zijn niet roestgevoelig. Dat wordt door vele leden van dit forum beaamt, ook door mij. Mijn Triax 115 staat al 20 jaar vlak bij zee en heeft nog nergens roest.

Kom op Sprietje, wees eens realistisch. 
Die Triax schotels zijn gewoon zwabberbakken. 
Daar hebben we het al vaker over gehad. 
Ik heb er zelf wel eens enkele geplaatst voor een kennis. Omdat het goedkoop moest zijn en het was toch niet voor mezelf. 😂

En wat heb ik me geërgerd aan die waardeloze mastklemmen. 
En ook al eerder gezegd, bij het africhten kon ik de schotels op de satelliet buigen in plaats van nauwkeurig instellen. 
Ze zullen verder voldoen maar onder duurzaamheid stel ik me wat anders voor. 
Nu heb ik natuurlijk een andere zicht op zulke dingen omdat ik beroepsmatig andere kwaliteitsvoorstellingen heb. 

• Bedankt 1

Stay delulu !

Geplaatst:

Die geven de schotel te weinig houvast aan de mast en de schotel zelf. 
Verder alleen het feit al dat er hier hobbyisten zijn die die zwabberarm van 2 schuine spanten voorzien voor meer mechanische ondersteuning is een bewijs dat het geheel mechanisch te wensen overlaat. Vooral vanwege doorbuigen bij meerde LNC‘s op de arm. 

Stay delulu !

Geplaatst: (aangepast)
33 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Die geven de schotel te weinig houvast aan de mast en de schotel zelf. 

Wat klets je nu. Triax heeft juist een mastklem met heel veel kartels om heel veel grip op de mast te hebben terwijl andere schotels vaak een gladde mastklem hebben, zie de bijlagen.

gekartelde mastbeugel.jpg

gladde mastbeugel1.jpg

aangepast door Sprietje
  • Moderator
Geplaatst:

Bij de gladde mastbeugel is het contactoppervlak met de mast veel groter en is er een betere verbinding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen