Hansen Geplaatst: gisteren om 08:39 Geplaatst: gisteren om 08:39 Klopt helemaal. Leuk ze nog eens terug te zien.
Sprietje Geplaatst: gisteren om 08:50 Auteur Geplaatst: gisteren om 08:50 Ik heb er nooit problemen mee gehad dat hij ook signaal via de achterkant ontvangt. De voor/achterverhouding zou tussen de 25 en 40dB liggen volgens de specificaties. Waar ik wel problemen mee had is dat er spikkels in beeld kwamen als het flink hagelde. Dat kwam doordat de hagel op het periodiek logaritmische vlakke deel op de antenne sloegen.
Hansen Geplaatst: gisteren om 09:35 Geplaatst: gisteren om 09:35 Leuk dat je er ook ervaringen mee had, zelf heb ik eigenlijk ook geen last gehad van signaal langs de achterkant. Maar herinner me klachten van anderen daarover. Met hagel heb ik geen herinneringen aan, mogelijk geen hagel geweest terwijl ik keek. Weet nog wel dat toen Philips de boel overnam, de platte aluminium platen werden vervangen voor ronde staafjes. Wat natuurlijk veel goedkoper was, maar wel minder effectief.
Sprietje Geplaatst: gisteren om 13:16 Auteur Geplaatst: gisteren om 13:16 3 uren geleden, Hansen zei: Weet nog wel dat toen Philips de boel overnam, de platte aluminium platen werden vervangen voor ronde staafjes. Wat natuurlijk veel goedkoper was, maar wel minder effectief. Heb je daar een afbeelding van?
Hansen Geplaatst: gisteren om 13:55 Geplaatst: gisteren om 13:55 (aangepast) Kan hem nergens vinden, maar het antenne element zag er ongeveer zo uit (zie afbeelding) Met meer elementen dan. gisteren om 13:57 aangepast door Hansen aanvulling
Sprietje Geplaatst: 23 uren geleden Auteur Geplaatst: 23 uren geleden 8 uren geleden, Hansen zei: Leuk dat je er ook ervaringen mee had, zelf heb ik eigenlijk ook geen last gehad van signaal langs de achterkant. Maar herinner me klachten van anderen daarover. Met hagel heb ik geen herinneringen aan, mogelijk geen hagel geweest terwijl ik keek. Weet nog wel dat toen Philips de boel overnam, de platte aluminium platen werden vervangen voor ronde staafjes. Wat natuurlijk veel goedkoper was, maar wel minder effectief. Dat was misschien wel vanwege het probleem met de spikkels in beeld als het hagelde.
Hansen Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden Zou heel goed kunnen, maar denk dat de kostprijs drukken ook een rol speelde. Met zoeken nog een interessante link gevonden over loglopers. https://pd0g.com/2018/02/07/log-periodieke-antenne-antenne/
Sprietje Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden Misschien kan IJzerbout wat uitleg geven over deze vreemdsoortige antenne van de bekende Italiaanse antenne-fabrikant Fracarro.
OFDM Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Ik denk dat het vergelijkbaar is met o.a. Kathrein AOP serie. Brilletjes in plaats van ronde buis elementen zodat de antenne iets beter breedbandig wordt.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 14 uren geleden, Sprietje zei: Misschien kan IJzerbout wat uitleg geven over deze vreemdsoortige antenne van de bekende Italiaanse antenne-fabrikant Fracarro. Helaas niet. Hier moet ik passen. Ik kan het één dezer dagen aan mijn mensen vragen of die weten wat dit voor een voordelen biedt. De breedbandigheid krijg je door voor de directoren, gezien vanaf de dipool als maar kortere stangetjes te nemen. Dus een soort v-vorm. Stay delulu !
Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Dit is wat de FM piraten in Nederland een “kapstaaf” noemen. Piraterij wordt gezien als onschuldige volkssport maar hier houd voor mij de lol op. Stay delulu !
Sprietje Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden Wat OFDM schreef klopt. De antenne lijkt vol dipolen te zitten maar er is maar 1 dipool, de rest lijkt op dipolen maar is gewoon gebogen aluminium om het medium hoger te maken zodat de antenne breedbandiger wordt. Maar zo gemakkelijk kom je er niet vanaf. In 1966 bracht Stolle een antenne op de markt die wel heel veel dipolen heeft, zie de bijlage. Alle dipolen zijn met elkaar verbonden met draden wat ook goed te zien is op de afbeelding. Hoe zit dat dan met deze antenne?
Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Uh, 1966 ja. Willen jullie iets courantere antennes beschrijven die men ook nog kan kopen, OM OVER NA TE DENKEN ! Tower Of Strenght The Mission
Hansen Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Kijk maar eens bij Amaz... onder tv antennes, daar staan er veel meer in de vreemdste uitvoeringen.
Sprietje Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden 1 uur geleden, Tonskidutch zei: Uh, 1966 ja. Willen jullie iets courantere antennes beschrijven die men ook nog kan kopen, OM OVER NA TE DENKEN ! Ik zal je op je wenken bedienen. Bijgevoegde afbeelding is een logaritmisch periodieke antenne. Waarom zit er nu een knik midden in de draagarm?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen