OFDM Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari 9 uren geleden, cookie monster zei: DVB-T2 , het zijn zowat spotbeams , en ook de codering , een ware pest !! En DVB-T2 Vlaanderen bestaat niet meer , en kleinere extra reden !! Analoge Radio LW-AM-SW vind ik nog wel een beetje leuk om te checken !! Dat klopt helaas. In Nederland wordt 256qam modulatie toegepast bij ca. 10 kW gemiddeld. Wanneer ik dat vergelijk met Duitsland heb je wel 10 dB verschil en dat is fors, navenant een kleiner bereik. Een forum vriend in Engeland heeft NL TV opgegeven na een minuut ontvangst in 10 jaar. Iemand aan de kust ontvangst het nog wel een aantal keer per jaar voor langere tijd. Ja het is heel spijtig dat Vlaanderen is uitgeschakeld en dat lot staat ons ook te wachten in waarschijnlijk 2030. Wat Duitsland gaat doen is iets minder zeker. Ik denk daarom dat je in Vlaanderen meer hebt aan Engeland met nog veel DVB-T, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk. Meeste DX zijn zeker de radio banden. Ik heb plezier van LW en MW in de werkauto. Zeker 198 KHz zo lang die nog uitzendt.
Tonskidutch Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari 2 uren geleden, OFDM zei: Ja het is heel spijtig dat Vlaanderen is uitgeschakeld en dat lot staat ons ook te wachten in waarschijnlijk 2030. Wat Duitsland gaat doen is iets minder zeker. Los van ontwikkelingen inzake energie en hybride oorlogsvoering kun je dat nog niet voorspellen. Denk maar terug aan die betaalde wappies die 5G antennemasten in de fik staken tijden corona pandemie. Zenders platleggen was de leukste hobby van de Russen tijdens de koude oorlog. En alles achter abo's zetten was de leukste hobby van de Amerikanen na 2000. Deeply Dippy Right Said Fred
OFDM Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari (aangepast) 36 minuten geleden, Tonskidutch zei: Los van ontwikkelingen inzake energie en hybride oorlogsvoering kun je dat nog niet voorspellen. Denk maar terug aan die betaalde wappies die 5G antennemasten in de fik staken tijden corona pandemie. Zenders platleggen was de leukste hobby van de Russen tijdens de koude oorlog. En alles achter abo's zetten was de leukste hobby van de Amerikanen na 2000. 100% zeker is het niet maar in heb voorkennis. Er kan altijd een wonder gebeuren zoals de publieke omroep die graag door wil gaan met FTA DVB-T2. Platleggen doet Rusland volop met GPS ik denk wel 24/7! 15 februari aangepast door OFDM
Drs. IJzerbout Geplaatst: zondag om 20:17 Geplaatst: zondag om 20:17 2 “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
cookie monster Geplaatst: donderdag om 18:55 Geplaatst: donderdag om 18:55 😆😁🤗📻📻🤗😁😆 Vwala , da's tenminste n'n echte DX-er 😁🤗 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Drs. IJzerbout Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Zo was dat vroeger in de analoge VTR Room. fsaver_01326.mp4 1 “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden Dat is wel heel vroeger, met 2 keer een 2" naast elkaar. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
cookie monster Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 1 uur terug, Drs. IJzerbout zei: analoge VTR Room Doemme , gaaj he't stiekem in maaj hobbykoamer oan't filmen geweest 🤬😁 📹📺, Hoope🍈🍈zullen hierdeur de rechtbaank oan maaj wurre toegeweze 🤗😏😆 Zowwy , kon't ni' loate 😇 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) 1 uur terug, ceesv zei: Dat is wel heel vroeger, met 2 keer een 2" naast elkaar. Het is bij ons, de archieverings ruimten. VTR 1 & 2 en er is ook nog 3 & 4. Dat zijn 2 RCA TR70 decks. Op de foto zijn Ampex VR2000 decks. Ik ben nog één van de weinige die ze aan het draaien weet te houden. Er is een enkele keer nog wel eens een aanlevering in quad 2” voor archivering naar onze servers. Ook nog 1”, 3/4” U-matic high en lowband en Bosch BCN. Kortom alles van vroeger. Als ik die 2” machines aan gooi is het iedere keer bidden of ze nog goed werken. We kunnen er in noodgevallen zelfs nog live me in de uitzending. Maar dat is echt een uitzondering. Er zijn nog firma’s die de trommel koppen refurbishen. En je staat versteld van wat een mooie beelden ze nog afleveren. 2 uren geleden aangepast door Drs. IJzerbout “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Mrbeam Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Zo was dat vroeger in de analoge VTR Room. fsaver_01326.mp4 1.1 MB · 0 downloads Je kon al zien dat het niet uit die tijd was, want ik herken de Barco CRT. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 28 minuten geleden, Mrbeam zei: Je kon al zien dat het niet uit die tijd was, want ik herken de Barco CRT. Klopt. Die Barco‘s zijn onverwoestbaar. 1 “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Moderator Geplaatst: 2 uren geleden Ik zie nergens de blikken containertjes met Ampex reinigingsvloeistof.😮 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 49 minuten geleden Geplaatst: 49 minuten geleden Freon doet het ook. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen