D-box Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden @Allen Bedankt voor jullie reacties. @Tonskidutch Jij uiteraard ook bedankt. De titel van dit topic is "De woningnood" Ik heb een vrijstaand huis, 20 jaar geleden helemaal afbetaald. Ik zou dolgraag naar een bejaardentehuis willen gaan; ik zou mijn huis verkopen voor een schappelijke prijs; van dat geld zou ik riant kunnen leven. Maar ik denk mee over wat ik op het journaal zie: De woningnood. In mijn huis kan een heel gezin wonen. Daarom heb ik dit topic geopend. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
wanderer Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden ik heb me ingeschreven voor: Heerlijkheid, Zaamslag zelfstandig wonen en toch zorg dichtbij Samsung 40D6510WS
pollegazon Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) 31 minuten geleden, D-box zei: Ik zou dolgraag naar een bejaardentehuis willen gaan; ik zou mijn huis verkopen voor een schappelijke prijs; van dat geld zou ik riant kunnen leven. Ik weet natuurlijk niet wat je huis waard is en hoe gezond je bent, maar de cijfers die Ceesv gaf kloppen wel degelijk. Mijn vader zit in een deftig WZC met ruime kamer & dito badkamer. Hij vetaalt 3500 euro per maand voor eten, verzorging etc. Kosten van medicatie, doktersbezoeken, kleren e.d. komen daar bovenop. Reken dat jij dit ook zou betalen en hopelijk nog minstens 20 jaar leeft, dan kom je op een kapitaal van (@ 4000 per maand) bijna 1 miljoen euro. Ik denk dus dat in jouw geval een mooie serviceflat wellicht voordeliger zou zijn. 6 uren geleden aangepast door pollegazon typo
JoeC Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Tja, ik denk dan: begin met een aanleunwoning of een nederlandstalige zorginstelling/bejaardentehuis/ouderen gemeenschap aan de Spaanse kust... 1
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Moderator Geplaatst: 5 uren geleden 3 uren geleden, Eduard07 zei: Die "oplossing" is absoluut niet nieuw. In Duitsland woonden immers drie generaties onder 1 dak. 3 uren geleden, Eduard07 zei: In feite met gesloten beurs. Tja, In Duitsland wordt men geacht de kosten zelf te dragen. Indien de ouders niet zelf hun onderkomen op oude dag kunnen bekostigen worden de kinderen geacht daarin bij te dragen. Die bijdrage is niet vrijwillig, maar gaat totdat de kinderen op het sociale minimum loon zitten. Er zijn zelfs gevallen bekend waar de kinderen verplicht werden hun auto te verkopen om bij te dragen in de leefkosten van hun bejaarde ouders. Vandaar dat er in Duitsland meergeneratie woningen gebouwd worden waardoor men de ouders goedkoper kan steunen en verzorgen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
D-box Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Geplaatst: 5 uren geleden (aangepast) @JoeC Geweldige gedachte 👍 maar ik denk dat dat een tikkeltje te duur voor mij is. Lekker tequila drinken op het strand staat mij wel aan! 5 uren geleden aangepast door D-box Toevoeging ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Moderator Geplaatst: 5 uren geleden Veel bejaarden emigreren naar het zuiden om juist kosten te besparen. In de wintermaanden bespaar je het nodige aan energiekosten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
D-box Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden 1 uur geleden, ceesv zei: Veel bejaarden emigreren naar het zuiden om juist kosten te besparen. In de wintermaanden bespaar je het nodige aan energiekosten. Maar hoe zit het dan met de sociale voorzieningen? Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea met de duurste aanvullende verzekering (ook voor de tandarts); krijg ik in Spanje dezelfde service? ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden Je krijgt in Spanje de service die Spanjaarden ook krijgen, en dat wordt vergoed door je Nederlandse verzekering. Het is altijd aan te bevelen een aparte reisverzekering af te sluiten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
D.Quijote Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Wat je in Nederland vergoed krijgt, krijg je ook in Spanje. Maar je moet wel officieel in Nederland wonen, en in Spanje wat huren. Eigenlijk mag je maar 180 dagen per jaar in Spanje wonen, zonder verblijfsvergunning. Wil je bv een auto kopen daar heb je bv een Spaans belasting nummer nodig ( NIe ) M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen