minplus Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden Ik had het over de 1e generatie platte. Je moet die oude Metz natuurlijk niet vergelijken met een nieuwe LG Oled van nu. Dat spreekt voor zich. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
RaveMaus Geplaatst: 20 uren geleden Auteur Geplaatst: 20 uren geleden 3 uren geleden, ceesv zei: De vele Europese tv merken zijn verleden tijd, alleen de naam bestaat nog, de fabriek niet meer. De fabriek van Loewe in Kronach toch nog... Ook een reden voor de vraag, ik vroeg me af of Metz ook zoiets was. VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 18 uren geleden, gerrit B zei: het geluid daarin tegen is wel 100 keer beter dan het prutsgeluid wat vandaag de dag uit een TV komt. Er zijn uitzonderingen zoals de Panasonic Z90A als ik de vele reviews mag geloven. Maar qua geluid loopt dat bij mij al sinds 2002 via de versterker / receiver. Bij films met surround en/of dolby d uiterst gaaf natuurlijk. Hyper Ballad Björk
gerrit B Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Het geluid zou volgens de reviews van mijn Samsung ook geweldig zijn. Nou ik weet niet wat voor geluid ze normaal dan horen maar wat uit mijn TV komt is in vergelijking met mijn oude CRT Matchline tv van Philips gewoon prutswerk. Wat ik eerder aangaf snap ik dat niet want ik heb hier van die soundboxen waar juist fantastisch geluid uit komt en die qua formaat ook makkelijk in een TV verwerkt kunnen worden dus waarom is dat geluid dan zo slecht? Nu zal de dikte van een TV ook wel meespelen, maar kun je daardoor geen fatsoenlijk geluid uit de speakers laten komen maak dan aansluitingen op de TV zodat je zelf wat deftige speakers aan kunt sluiten om wel fatsoenlijk geluid te krijgen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Zunigkyk Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Op 24-8-2025 om 21:37, gerrit B zei: Vooral "het kratje" (een vierkante 42 cm TV met 2 handgrepen bovenaan) was erg geliefd op die parken en ik heb er honderden van gerepareerd. Honderden gingen stuk... ? 3 uren geleden aangepast door Zunigkyk
gerrit B Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Ja toen hadden ze nog centrale antenne systemen op dat soort parken die natuurlijk ook als prima bliksemafleider werkten. Dus zo ongeveer bij elke onweersbui in de buurt kwamen er wel een stuk of 50 TV's defect terug die gerepareerd moesten worden. Maar soms waren het er ook zoveel dat we gewoon ter plekke repareerden. Weet nog dat ik op een park op de Veluwe waren waar ook een blikseminslag was geweest. Onze RTV monteur natuurlijk net op vakantie, dus ik als beveiligingsmonteur samen met een stagiaire er op zaterdag naar toe. Na een aantal was wel duidelijk wat stuk ging (meestal overspanning via de 230v), dus de stagiaire de TV's aansluiten en snel kijken wat er aan de hand was en dan ik kijken/luisteren wat er defect was en aangeven wat er vervangen moest worden. Er waren toen ruim 60 Tv's stuk waarvan er zo'n 45 ter plekke gerepareerd konden worden (toen hadden we geen onderdelen meer) en er slechts een stuk of 15 meegenomen moesten worden. Was toen een goede handel voor mijn toenmalige werkgever want er was een vast reparatiebedrag afgesproken per TV en dan op 1 dag zo'n 45 tv's repareren dat was wel kassa. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen