minplus Geplaatst: 26 september Geplaatst: 26 september 😎 Is het bij die laatste zin niet het omgekeerde? De CI-module aan de praat krijgen met Pli, of VTI, of...? 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Bolliebol Geplaatst: 26 september Auteur Geplaatst: 26 september 8 minuten geleden, minplus zei: 😎 Is het bij die laatste zin niet het omgekeerde? De CI-module aan de praat krijgen met Pli, of VTI, of...? Hahahaaha, yes 😄
Alex1970 Geplaatst: zondag om 07:16 Geplaatst: zondag om 07:16 Ik meen dat in VTI de CI+ module direct werkt. In PLi moet je nog de certificaten in de map /etc/ciplus/ zetten. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Tonskidutch Geplaatst: zondag om 12:08 Geplaatst: zondag om 12:08 Op 26-9-2025 om 19:27, Bolliebol zei: Beetje zure opmerkingen. Als ik het samenvatte op een wijze die jij niet apprecieert dan kan dat zo zijn, maar dat is wel jammer. Want de oplossing ligt toch echt in hetgeen ik beschreef inzake de CI+ certificaten die in het image moeten zijn opgenomen OF als aanvulling opgenomen moeten worden in dat image. IK MOET GAAN Pommelien Thijs
Miauw Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Op 1-9-2025 om 21:57, Bolliebol zei: Mijn oude vadertje is verhuisd naar een verzorgingshuis. Allemaal prima, maar net zoals 5 jaar geleden ( naar zijn aanleun woning) kan hij niet wennen aan zijn TV. Hij heeft al 15 jaar een "dreambox achtige" ontvanger en die kan die prima bedienen. Een internet aansluiting is er niet (alleen gedeelde wifi) dus een ziggobox met stembesturing gaat hem volgens mij ook niet worden. Nu even mijn vraag: Kan de VU (duo 4K se, dus met CI slot) overweg met de 'te bestellen' CI module en kaartje van Ziggo ( ivm de voetbal kanalen) en hoe moet ik die instellen in OSCam Het verzorgingshuis geeft DVB-C door naar alle kamers, dus dat is geen probleem. Alvast bedankt Verzorgingshuizen en andere interne instellingen hebben een zorgcontract via Ziggo, eigenlijk is het te gek voor woorden dat daar geen concurrentie in is, zal wel met de prijs van de contracten te maken hebben, ook al is dat intern. Mijn vermoede is dat de infrastructuur van diverse instellingen geen concurrentie toe laat, het zijn meestal ooit overgenomen gemeente kabels. Ik denk dat het één van de redenen is dat DVB-C door Ziggo nog niet weg bezuinigd is, het zal er toch ooit van gaan komen, en dan kunnen alle zorginstellingen flink aan de slag om te investeren. Gedeelt internet, wifi delen, instellingen hebben meestal een oude telefoonlijn, die mag inmiddels wel vervangen zijn/worden door glasvezel of minstens een UTP kabel met een eigen aansluiting. Het hoeft geen snel internet te zijn, met de minimale aanbod van 50Mbit/s als ik mij niet vergis, is zat voor beeldbellen via WhatsApp of andere mogelijkheden, wifi delen is naar mijn mening vragen om ellende, zie bijvoorbeeld campings met gratis wifi met alle gevaren van dien. In ziekenhuizen heb ik dat ook meegemaakt, WhatsApp berichten lukt nog net, maar WhatsApp videobellen niet, dat is toch niet meer van deze tijd? Familie bezoeken is fijn, maar bij verder weg wonen, te weinig tijd, op vakantie, dan is videobellen in welke vorm dan ook wel zo prettig om niet te vereenzamen, vooral als het om familie gaat. 3 uren geleden aangepast door Miauw Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen