minplus Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Geef eens van elke sat die je ontvangt een paar zenders. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Mojo Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 6 minuten geleden, HugoH zei: og opgemerkt dat op Eutelsat 16°E, is een quality heb van 50%...waar komt dat vandaan Wedden dat je zelfs op Express 80 signaal hebt. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden 6 minuten geleden, HugoH zei: voor mij is dit een raadsel...maar ik kan enkel zeggen wat ik zie op het sat lijstje op tv... Heb intussen nog opgemerkt dat op Eutelsat 16°E, is een quality heb van 50%...waar komt dat vandaan? (dit via hotbird lnb) De reden dat je op andere satellieten op je tv ook signaal hebt is heel eenvoudig. Je ontvangt echter de hotbird omdat je schotel naar die satelliet gericht is. Wanneer je op je tv hispasat selecteert en die scannt zal je met een op hotbird gerichte schotel.... hotbird ontvangen. Door je tv hispasat te laten scannen gebruik je een transponderlijst voor Hispasat. Maar, vele transponderfrequenties van hispasat komen ook voor op hotbird. Je tv zegt dus dat je naar hispasat kijkt, maar gebruikt een instelling die ook op andere satellieten voorkomt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mojo Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 2 minuten geleden, minplus zei: Geef eens van elke sat die je ontvangt een paar zenders. Doe dat nou niet. Zolang Hugo de diseqc niet goed heeft staan heeft hij op praktisch elke stelliet signaal. 1 minuut geleden, ceesv zei: Je tv zegt dus dat je naar hispasat kijkt, maar gebruikt een instelling die ook op andere satellieten voorkomt. Juist. Het is maar een naam You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Mojo Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden @HugoH Laten we alle kabels nu eens aansluiten op de diseqc switch en wel in onderstaande volgorde: Nilesat (de meest linker LNB op de foto) op poort 1 (of A) Hotbird ( de middelste LNB) op poort 2 (of Astra (de rechter LNB) op poort 3 (of C) Als je dat gedaan hebt stel het dan ook zo in op de TV. Vergeet alle andere satellieten die je tegenkomt in de TV en concentreer je alleen op deze 3 satelliten You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
HugoH Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden 6 minuten geleden, ceesv zei: De reden dat je op andere satellieten op je tv ook signaal hebt is heel eenvoudig. Je ontvangt echter de hotbird omdat je schotel naar die satelliet gericht is. Wanneer je op je tv hispasat selecteert en die scannt zal je met een op hotbird gerichte schotel.... hotbird ontvangen. Door je tv hispasat te laten scannen gebruik je een transponderlijst voor Hispasat. Maar, vele transponderfrequenties van hispasat komen ook voor op hotbird. Je tv zegt dus dat je naar hispasat kijkt, maar gebruikt een instelling die ook op andere satellieten voorkomt. okay... Zojuist, Mojo zei: @HugoH Laten we alle kabels nu eens aansluiten op de diseqc switch en wel in onderstaande volgorde: Nilesat (de meest linker LNB op de foto) op poort 1 (of A) Hotbird ( de middelste LNB) op poort 2 (of Astra (de rechter LNB) op poort 3 (of C) Als je dat gedaan hebt stel het dan ook zo in op de TV. Vergeet alle andere satellieten die je tegenkomt in de TV en concentreer je alleen op deze 3 satelliten heb ik gedaan....ook zo ingesteld op de tv, maar toch krijg ik enkel zenders van nilesat te zien...geen hotbird, geen astra
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden De conclusie is, dat in ieder geval 2 van de 3 lnb`s goed uitgericht zijn. Ook is duidelijk, dat de diseqc schakeling niet werkt, welke satelliet je ook kiest met de aangesloten diseqc schakelaar, je zal altijd naar de nilesat lnb kijken. De derde lnb kan goed staan, maar er zullen slechts enkele Astra 1 transponders te ontvangen zijn omdat de ontvangst locatie buiten de footprint ligt voor de meeste ASTRA 1 beams.: Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 15 minuten geleden, HugoH zei: ik vertel Sprietje enkel maar wat ik hier vaststel...hetgeen voor mij ook een groot raadsel is...maar zonder tools kan ik niets verder controleren, checken, uittesten... ik ga mijn zoeker meebrengen volgende maand vanuit Belgie...tot dan zal ik dan enkel Hotbird zien, dewelke ik nu rechtstreeks aangesloten heb... ik heb Hotbird lnb terug aangesloten rechtstreeks, heb op tv de sat database gewist, en terug gescand op hotbird...dat bekijk ik dan nu wel, tot ik terug kom van Belgie en mijn tools meebreng.... voor mij is dit een raadsel...maar ik kan enkel zeggen wat ik zie op het sat lijstje op tv... Heb intussen nog opgemerkt dat op Eutelsat 16°E, is een quality heb van 50%...waar komt dat vandaan? (dit via hotbird lnb) Dus nu ontvang je de Hotbird 13e en de Eutelsat 16e? Dan moet je de zender Top News op transponder 10762H kunnen zien met transponderspecificaties DVB-S2, PSK, SR 30.000, fec 3/5 van de Eutelsat 16.
HugoH Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden 9 minuten geleden, Mojo zei: Wedden dat je zelfs op Express 80 signaal hebt. helaas op Ku_Express AM6 53°E geen signaal...
Mojo Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Zojuist, HugoH zei: helaas op Ku_Express AM6 53°E geen signaal... Maakt niet uit (was Express 80 waar ik het over had 🙂 ). Ik heb iets geschreven voor jou om de boel aan te sluiten. Ik adviseer jou dat te doen en dan met jouw bevindingen terug te komen. Vergeet Sprietje even want die snapt niet helemaal hoe het werkt 🧐🤪 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
HugoH Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden 5 minuten geleden, Mojo zei: Maakt niet uit (was Express 80 waar ik het over had 🙂 ). Ik heb iets geschreven voor jou om de boel aan te sluiten. Ik adviseer jou dat te doen en dan met jouw bevindingen terug te komen. Vergeet Sprietje even want die snapt niet helemaal hoe het werkt 🧐🤪 okay...heb nog even foto gemaakt van hoe die lnb's werden gemonteerd...als je het mij vraagt...afstand en hoek tussen hotbird en astra toch wel onjuist?! 16 minuten geleden, Sprietje zei: Dus nu ontvang je de Hotbird 13e en de Eutelsat 16e? Dan moet je de zender Top News op transponder 10762H kunnen zien met transponderspecificaties DVB-S2, PSK, SR 30.000, fec 3/5 van de Eutelsat 16. top news kon ik zien...
Sprietje Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Voor de ontvangst van de Hotbird 13 en Astra 19,2 staan de lnbs te dicht op elkaar, maar als jij de zender Top News van de Eutelsat 16 kan ontvangen, dan staat de schotel waarschijnlijk niet op de Hotbird 13 uitgericht maar op de Eutelsat 16 en dan klopt de afstand van de lnb's wel. Ik vraag me af of je de zenders van de Hotbird dan wel ontvangt? Ontvang je de zenders Rai 1, 2 en 3 op 11766V? Transponderspecificatie DVB-S2, 8PSK, SR 29900, fec 3/4.
HugoH Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden 6 minuten geleden, Sprietje zei: Voor de ontvangst van de Hotbird 13 en Astra 19,2 staan de lnbs te dicht op elkaar, maar als jij de zender Top News van de Eutelsat 16 kan ontvangen, dan staat de schotel waarschijnlijk niet op de Hotbird 13 uitgericht maar op de Eutelsat 16 en dan klopt de afstand van de lnb's wel. Ik vraag me af of je de zenders van de Hotbird dan wel ontvangt? Ontvang je de zenders Rai 1, 2 en 3 op 11766V? Transponderspecificatie DVB-S2, 8PSK, SR 29900, fec 3/4. ik kijk nu oa naar bvn.nl...en vele poolse zenders ook...
HugoH Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden 4 minuten geleden, HugoH zei: ik kijk nu oa naar bvn.nl...en vele poolse zenders ook... Rai 1 & 2 zie ik niet in de lijst staan... Rai3 heel veel (diverse regios), maar meesten gecodeerd
bellejt Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden de FTA RAI 3 Hot Bird 13G 11766.00 V 52 Europe DVB-S2 8PSK 29900 3/4 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen