Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

https://support.spotify.com/nl/article/lossless-audio-quality/

With Lossless, Premium subscribers can now stream tracks in up to 24-bit/44.1 kHz FLAC.

Met Lossless kunnen Premium-abonnees nu nummers streamen in FLAC met een resolutie tot 24-bit/44,1 kHz.

En dat hoort zich heel gaaf aan kan ik je vertellen.

Beter dan Tidal muziek streaming dienst, welke nu opgezegd is.

Screenshot_3.png.6d005ca85dc638994752e0398e5d480c.png

Kometen melodie

KRAFTWERK

Geplaatst:

O Ja, gekoppeld aan dit nieuwtje

op enkele apparaten zoals ook mijn OppO A60 5G telefoon kan ik geen flac instellen als audio kwaliteit en op bepaalde streamers werkt Spotify Connect niet met deze Lossless audio. Dat merkte mijn neefje met z'n Argon Audio Solo, daar is een firmware update voor nodig.

Gelukkig werk ik met de Spotify app op de pC en die geeft een prachtig spektakel op de Teufel Ultima 40 speakers, maar ook op de Technics SB-F3 speakers.

Screenshot_4.png

Kometen melodie

KRAFTWERK

Geplaatst:
10 uren geleden, Tonskidutch zei:

With Lossless, Premium subscribers can now stream tracks in up to 24-bit/44.1 kHz FLAC.

Met Lossless kunnen Premium-abonnees nu nummers streamen in FLAC met een resolutie tot 24-bit/44,1 kHz.

En dat hoort zich heel gaaf aan kan ik je vertellen.

Beter dan Tidal muziek streaming dienst, welke nu opgezegd is.

Screenshot_3.png.6d005ca85dc638994752e0398e5d480c.png

Via Tidal komt het nummer van REM hier met 192 kHz en 24 bit Flac binnenHier zal het verschil in geluid dan niet ztten.

Het zou in de downsampling kunnen liggen op je apperatuur. Maar als het goed klinkt dan is het ok toch ;)

Lekker scheuren op je Fatbike, natuurlijk zonder helm ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:

Roon heeft geen integratie van Spotify en mijn streamer ondersteund het ook niet, dus nog even zelf geen testen........

Lekker scheuren op je Fatbike, natuurlijk zonder helm ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

• 2 weken later...
Geplaatst:

Afgelopen weekend Spotify lossless vergeleken met Qobuz en met mijn eigen cd's die omgezet zijn met Exact Audio Copy.

Heb het met Yamaha High End set met Kef R5 Meta speakers beluisterd.

De conclusie voor mij is duidelijk, het verschil tussen Spotify Lossless (CD kwaliteit) ten opzichte dan Qobuz Flac (cd kwaliteit) is een enorm.

Spotify is daarbij vergleken matig. Heb getest met de albums van Tears for Fears, Blondie nummer Rapture en nog wat meer muziek. Vooral bij de eerste tonen van Rapture is het verschil enorm groot, je mist bij Spotify dan plots heel veel. 

Het is de vraag of overgaan naar Spotify vanwege het enorme aanbod te overwegen is, lever je in op geluidskwaliteit of wil je dat niet, voor mij is het duidelijk, ik lever niet in op geluidskwaliteit, de jeugd weet helaas niet beter omdat die is opgegroeid met het medium MP3 en Spotify met hun mono bluetooth speakers waarbij de bassen de muziek overstemmen.

Spotify heeft de kwantiteit maar echt niet de Kwaliteit als het op geluid aankomt die Qobuz wel heeft, ook dit heeft nadelen dat lang niet alle muziek beschikbaar is bij Qobuz.

Vergelijk ik Qobuz Flac in cd kwaliteit met mijn eigen omgezette muziek CD dan weer zit daar ook nog verschil in en is Qobuz ook weer wat minder van kwaliteit. Wanneer ik een nummer stream wat in high end beschikbaar is, dan is Qobuz wel erg goed en overtreft mijn eigen omgezette cd's. 

Gelukkig is er wat te kiezen in de streaming wereld en kan iedereen nemen wat bij hem of haar past of helemaal geen streaming dienst, gewoon nog een cd of lp opzetten of kopen en daarvan genieten.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

Fascinerend zo'n test en de conclusie natuurlijk ook.

Het is denk ik ook belangrijk welke bron je daarbij gebruikt en of er nog een DAC tussen zit. ( vraag @hugogertie )Screenshot_6.thumb.png.56fb1a0ad19a84c685f110ebd245c008.png

Screenshot_8.thumb.png.5f06e6e714294af3f61c2c535b08bcb3.png

Qobuz kan ik zonder aanmelding niet testen.

Wel een originele CD via de Denon CD speler en de Denon receiver die ook een monitor ingang van m'n HP pC per cinch heeft.

Dus knopje om en ik hoor origineel t.o.v. audiostream.

Kometen melodie

KRAFTWERK

Geplaatst:

In de Yamaha RX-A8A Receiver zitten allebei de apps ingebakken, Spotify en Qobuz, de server werkt via DLNA en streamt vanaf mijn NAS.

Alles staat op Pure Direct dus geen tussenkomst van klankregelingen, dit klinkt ook het beste op mijn speakers met Qobuz en streamen vanaf mijn NAS.

Wanneer we via net-radio luisteren staat er wel van alles aan dat is gecorrigeerd door de YPAO meting maar klankregelingen staan uit.

• Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen