Geuze Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden Hallo Sprietje De 3 4-voudige disecq schakelaars zitten gekoppeld aan een SUR 420. Maar verder is het mij duidelijk wat je zegt. Ik heb nog een vraag. De satelliet 5 W geeft op frequentie 12733 - TF1 - V 29500 8/9 8PSK 5.0 W MIS 6 Goud 50416 - blokjes bij signaalsterkte van 80% . Bij een andere frequentie 12648 CNews heb ik wel goed beeld, 87%. Wat kan ik het beste doen een nieuwe LNB (is niet zo nieuw meer) of een LNB met hogere gain. Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 39 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. - Triax schotel, 78 cm voor 23.5 E met quad LNB (voor hogere regenreserve) - Triax schotel, 64 cm voor Eutelsat 5.0 W voor alle Franse zenders die vrij zijn. Bekabeld via bestaande Spaun schak.
Sprietje Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Signaalsterkte is totaal niet interessant, het gaat om de signaalkwaliteit of S/N. Een lnb met een hogere gain heeft alleen maar zin als je een erg lange coaxkabel gebruikt (bijv. 60-100 meter) om verliezen te compenseren. Maar ja, jij hebt natuurlijk wel wat extra verlies door de vele diseqc-switces dus misschien helpt het.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen