Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

https://www.vlaanderen.be/cjm/nl/nieuws/voor-het-eerst-luisteren-vlamingen-meer-digitaal-naar-de-radio-dan-fm

https://radiowereld.nl/medianieuws/2025/07/fm-dab-online-zo-luistert-nederland-naar-de-radio/

Niet dat het erg is hoor, maar dat feit gaat volgens mij gebruikt worden om FM uit de ether te halen.

Of men nog naar kwaliteit van het geluid kijkt en naar de kwaliteit van de omroepers valt te betwijfelen.

Abraham's Theme

Vangelis

Geplaatst:

Dit zal zeker het sneller maken dit bericht om FM uit de ether te halen zodat iedereen digitaal moet, maar dan mogen ze die dab+ in België wat sterker maken zodat dit binnenshuis beter te ontvangen is want nu zijn er veel dat het door teveel isolatie niet kunnen ontvangen.

• Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Je hebt helemaal gelijk!

Toch luister is thuis online. 

Veel meer zenderkeuze en topkwaliteit op mijn WIFI. Op de meest afgelegen plekken binnen tot en met achterin in de tuin.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:
2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Niet dat het erg is hoor, maar dat feit gaat volgens mij gebruikt worden om FM uit de ether te halen.

1 januari 2031 stopt de fm doorgifte.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/19/1-januari-2031-wordt-richtdatum-om-radio-uitzendingen-via-de-fm/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Altijd weer interessant om te zien hoe er “experts” bij gehaald worden die dan in opdracht rapporten opstellen met adviezen. 
Dat zijn dan weer van die “hoogopgeleide “ gasten die ergens op afgestudeerd zijn en er niets van begrijpen en mij wijs willen maken dat DAB in een tunnel minder robuust is dan FM. 
Gelul van de bovenste plank. 
En dan zouden er 5% luisteraars zijn die radio luisteren via de TV ?

Daar hoor ik dan niet bij want dat kost onnodig stroom en slijtage van dat ding. 
En een geluid dat niet te pruimen is zonder audio periferie. 

“On ne voit bien qu´avec le cœur.

L´essentiel est invisible pour les yeux”.

Geplaatst:
16 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

dat DAB in een tunnel minder robuust is dan FM

Als er goeie ontvangst is , en de luisteraar tevreden , dan .... 📻

PS: Ik ben een desonkundige topless techziekcien 👽💣

Hier zijn zelfs enkele lokale zenders die nog steeds niet live via internet gaan !!

Analoge FM boeit mij niet meer !! AM/SW wel !! 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, ceesv zei:

1 januari 2031 stopt de fm doorgifte.

Ja weten we, maar het is wel frappant dat de Vlaming digitaal terrestrisch eruit geknikkerd heeft.

Dus het zou zomaar ook nog eerder kunnen stoppen voor FM in Vlaanderen. (CD&V 😁HA)

aangepast door Tonskidutch

Abraham's Theme

Vangelis

Geplaatst:
39 minuten geleden, cookie monster zei:

Analoge FM boeit mij niet meer !! AM/SW wel !! 

Kijk, het koekjesmonster gaat met de tijd mee. 😂😂

Volgens mij zenden alleen nog maar de Chinks via de kortegolf. 

“On ne voit bien qu´avec le cœur.

L´essentiel est invisible pour les yeux”.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen