tv-fan Geplaatst: gisteren om 09:02 Geplaatst: gisteren om 09:02 (aangepast) Ik merkte van de week dat o.a. Dorcel TV maar ook Vixen uit mijn transponderlijst van de Hotbird c.q. Astra 19,2 waren verdwenen. Ze zijn overgestapt op nieuwe freuenties. De nieuwe Dorcel zenders komen ongestoord binnen, echter de Vixen HD op 12324 V geeft de nodige problemen. De ontvangstkwaliteit staat op dezelfde waarden bij het uitlezen van alle drie de zenders. Maar de Vixen HD geeft minuutje goed mooi strak HD beeld, om dan compleet op zwart te gaan, en vervolgens als gestoord weer terug te komen in de bekende blokjes- en streep vorming, zoals je wel kent van een overtrekkende zware onweersbui. Dit blijft zich constant herhalen. Ook de zender opnieuw handmatig inlezen op de ontvanger brengt geen verbeteringen. Iemand een idee wat deze storing veroorzaken kan? Maak dat bij geen andere zender zo extreem mee. gisteren om 09:07 aangepast door tv-fan
Jean-Claude Geplaatst: gisteren om 11:03 Geplaatst: gisteren om 11:03 zijn die niet naar HEVC overgestapt ? Is je tv HEVC compatibel ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
tv-fan Geplaatst: gisteren om 11:13 Auteur Geplaatst: gisteren om 11:13 De tv lijkt me het probleem niet, een OLED+ uit 2022, alle andere zenders onder meer de eerder aangehaalde Dorcel TV zijn perfect te ontvangen.
Ventura Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Klinkt naar een niet meer goed werkende LNB.
tv-fan Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden @Venture, dank je, echter zowel de Dorcel HD, Dorcel XXX en de gestoorde Vixen HD zitten op dezelfde 19,2 Oost. Hoe moet ik dan zien dat wel de beide eerst genoemde vlekkeloos binnen komen, en de laatste dus zeg maar om de minuut wegvalt, zwart beeld geeft en dan weer het gestoorde beeld? Alle drie zitten op een Verticale gestuurde frequentie, alleen de frequentie zelf verschilt zeg maar. Als het aan de LNB zou liggen moeten de eerder genoemde zenders toch ook hetzelfde probleem beeld moeten geven? Aan de bekabeling en of de multi switches zal het denk ik ook niet liggen, zoals gezegd de andere beide zenders komen gewoon haarscherp binnen. De opstelling is een Visiosat G4 met o.a. de Hotbird, Astra 19,2 Astra 23,5 en de 28,2.
el renegade Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Geen internet router of draadloze telefoon dicht in de buurt? Die anders even uitzetten of verplaatsen om te testen.
Mojo Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 23 uren geleden, tv-fan zei: De tv lijkt me het probleem niet, een OLED+ uit 2022 Mij wel. Kun je ook Terrestisch NPO1 ontvangen? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
tv-fan Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) Voor de NPO 1 via de air zou ik eerst een externe antenne nodig hebben om te testen denk ik. Heb triple HR glas, ook de DAB+ ontvangst is daarmee belabberd tot onmogelijk.... Ik zie inderdaad dat Vixen nu in H.265 norm zend in plaats van de overigen in gewoon MPEG4. Zijn per 3 december jongstleden over gestapt op deze nieuwere uitzendnorm. Daar ik ook gewoon op de TV o.a. RTL UHD, Sat1/Pro7 UHD en de diverse Astra UHD Demo kanalen kan kijken, zou de nieuwe uitzendnorm van Vixen toch geen probleem mogen geven? Heb nog een VU+ Zero 4K ontvanger, zal daar de Viacess kaartlezer eens in proberen, kijken of ik dan wel ongestoord kan kijken? 1 uur geleden aangepast door tv-fan extra info toegevoegd
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen