Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi,

De stroom is er bij ons even af geweest en als ik de Vu aanzet heb ik beeld maar dan begint het radartje te lopen en kan ik niets meer.

Uitzetten ook niet.

Iemand enig idee?

Eventueel via mijn pc iets doen ?

Ik heb alles (modem,routers enz) al een reset gegeven.

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

radertje is dat er op de achtergrond iets uitgevoerd word. Herflashen en de backup terug zetten als het blijft duren

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

• Moderator
Geplaatst:

Meestal probeert de ontvanger dan iets op te halen uit het internet, bijvoorbeeld epg informatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

al uren gewacht.  Zou ik hem via de pc kunnen benaderen om iets te bekijken wat het probleem is?

hopelijk niet opnieuw installeren

mijn nas kan ik ook niet via mijn pc benaderen dus denk iets met mijn netwerk

heb wel internet op mijn computer

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

• Moderator
Geplaatst:

Het kan ook een probleem zijn met je harddisk.

Werkt er niets meer, dan rest nog een ding, de spanning eraf halen.

Gebruik niet de schakelaar aan de achterkant, die willen nog wel eens kapot gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als DCC werkt kan je hem benaderen en al meermaals gezegt dat je van een werkende config een backup moet maken en desnoods copieren naar je PC.Dan zijn zulke problemen op 1-2-3 opgelost met een herflash (usb)

Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

dcc connection failed   vreemd

Daarkendemeelachen !!!!

• Moderator
Geplaatst:

Alles duidt erop, dat je ontvanger niet aan  je netwerk gekoppeld is.

Kijk eens in je router of je ontvanger aan je lan hangt en een ip adres heeft gekregen.

Koppel je netwerk kabel eens los en verbindt die opnieuw.

Helpt dat niet, dan de spanning van de ontvanger en opnieuw opstarten of opnieuw flashen.

POPO

Wat in mijn beleving staat voor "power of power on" .
Maar dat kan ik niet terug vinden op het www.
Zal wel huis cq werkplaats taal zijn.

aangepast door kees321
Geplaatst:

Veel voorkomend probleem bij stroomstoring. Je flash is corrupt geraakt. Dit omdat bestanden 'open' stonden. Door de storing is je box niet correct afgesloten en zijn de bestanden beschadigd. Opnieuw Flashen is afdoende...

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

Geplaatst:
25 minuten geleden, Mimisiku zei:

Veel voorkomend probleem bij stroomstoring. Je flash is corrupt geraakt. Dit omdat bestanden 'open' stonden. Door de storing is je box niet correct afgesloten en zijn de bestanden beschadigd. Opnieuw Flashen is afdoende...

ja maar er is meer aan de hand.  ik kan vanaf mijn pc mijn nas ook niet meer benaderen.  het lijkt erop dat 2 dezelfde apparaten hetzelfde ip adres hebben.

Daarkendemeelachen !!!!

oplossing : allemaal fixed adressen geven boven DHCP range dan heb je dat probleem niet meer

aangepast door bellejt
  • Like 1

Geplaatst:

Je kan in de router adressen aan een mac adres koppelen. Dan heb je noot meer deze problem, ook al doe je formatteren enzo.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

jongens eerst deed iemand anders dit allemaal maar nu moet ik het zelf doen.  zegt me allemaal niks   ben aan het puzzelen in het modem

Daarkendemeelachen !!!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen