Thijs-Rallye Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 12 uren geleden, Eduard07 zei: al willen populisten doorgaans anders doen geloven, want dat bekt goed. Net zoals die 10 nieuw te bouwen steden van de "onderwijspartij"?
Eduard07 Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) 11 uren geleden, ceesv zei: Het is al heel lang geleden dat ik voor de klas heb gestaan, ongeveer 45 jaar gelden, maar toendertijd was dat uit idealisme, niet voor het geld. Denk niet eens dat dit in wezen veranderd is. Verreweg de meeste docenten - weet ik van nabij - zijn verknocht aan hun werk. Docenten die dat niet zijn, stappen er vroeg of laat uit. Genoeg beter betalende alternatieven buiten het onderwijs momenteel. Dat huidige docenten om het vette geld in deeltijd voor de klas zouden staan, is een fabel. Het is onvergelijkbaar met een kantoorbaan als er per lesuur rond dertig jongeren van jouw aanwezigheid en voorbereiding afhankelijk zijn. Zonder motivatie is deze baan niet lang vol te houden. 1 uur geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 1 uur geleden, Thijs-Rallye zei: Net zoals die 10 nieuw te bouwen steden van de "onderwijspartij"? Ik zie even geen logisch verband met de huidige discussie. Het vorige kabinet wou het onderwijs alleen maar Trumpiaans kapot bezuinigen. Want "vrije meningsuiting" geldt alleen voor degenen die niet links zijn, toch? Weg met het onderwijs dat "afwijkende meningen" heeft.... 1 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) 11 uren geleden, gerrit B zei: Maar vraag me wel af hoe jullie dan aan de informatie komen dat men niet massaal in deeltijd is gaan werken? Heel simpel, @gerrit B. Dat was altijd al zo. (Al in de jaren 60.) Omdat het onderwijs in lesuren werkt en niet alle lesvakken altijd ruimte boden aan een "VB" (Volledige Bettrekking - Fulltime Baan). Alles had en heeft de maken met de ieder jaar wisselende instroom van leerlingen en de daaruit voortvloeiende, benodigde lesuren in de planningen. Dus dat "massaal in deeltijden (gaan) werken" als gevolg van het toeslagensysteem in ons belastingstelsel is een aantoonbaar frame. Wel andersom: dankzij deeltijders heeft het onderwijs het personeelstekort enigszins kunnen beperken. Dat is in veel andere sectoren geen optie. 50 minuten geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 48 minuten geleden Geplaatst: 48 minuten geleden 18 uren geleden, Gerard 76 zei: Je vergeet de massale instroom van gelukzoekers Je hebt mijn zinsnede over hongersnood economische vluchteling dus niet begrepen klaarblijkelijk. Veridis Quo Cj Borika
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen