Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Voor de enkele freaks en diehards hier, die verslaafd zijn aan AM middengolf ontvangst vanwege de onmiskenbare sound tot 4,5 kHz heb ik een tip om de storing op deze banden effectief te onderdrukken. Ik zet namelijk sinds kort een netfilter in dat storing die via het 230 volt net binnenkomt, onderdrukt. De hinderlijke storing van welvaartsapparatuur komt namelijk voornamelijk via het 230 volt net binnen. Ik heb het in eerste instantie gekocht om DC op het AC stroomnet te onderdrukken. Ik had last van brommende trafo‘s en vond de oorzaak in een DC component op het net. Deze filters verwijderen niet alleen DC maar ook een aanzienlijke hoeveelheid HF storing uiterst effectief. Kan ik zonder meer aanbevelen. Ze zijn te koop bij een bekende Chinese webshop en niet duur. Je hebt ze in verschillende stroomsterkten: 4A 10A 20A, AC EMI POWER Filter 110/230 volt. Vanaf € 9,39 inclusief verzenden. En….geen Chinese meuk dit keer. Ze moeten wel op een stopcontact met deugdelijke randaarde aangesloten worden om de storing af te voeren. De aangesloten apparatuur voert dan geen randaarde. Zie foto’s. 1 “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Sprietje Geplaatst: 35 minuten geleden Geplaatst: 35 minuten geleden En neem dan bij voorkeur deze geweldige Philips radio van 1955 met het prachtige buizengeluid, de ingebouwde beroemde 9710 luidspreker en de geweldige draaibare ferrietantenne waarmee je de optimale ontvangst kunt instellen en storingen van andere zenders weg kunt draaien.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen