MaartenM Geplaatst: 17 uren geleden Auteur Geplaatst: 17 uren geleden Bovenstaande lijst in satellites.xml geplaatst, maar dat veranderde niets aan de zenders. France4 en andere bleven zwart.
MaartenM Geplaatst: 17 uren geleden Auteur Geplaatst: 17 uren geleden Ander probleem met de multistreams: op de Vu+ Duo 4k ging het goed, voor zover hierboven beschreven, maar op de Ultimo 4K niet. Daar kwam ik niet verder dan Roll Off Auto. Transponder type enz. kon ik niet instellen. Is deze ontvanger te oud, of moet ik ergens iets anders instellen?
bellejt Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden omdat er in de ultimo vermoedelijk gewone tuners zitten zonder de "X" want anders zou het moeten werken bij eigen keuze instellingen tuner Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Ook de legacy tuner van de Vu+ in een Ultimo4k kan SX doorgeven. (daar was al jaren geleden eens een discussie over) Het ligt eraan of de proprietaire drivers van Vu+ in het image zitten zo stelde Plnick (ex developer van VTI) het destijds. Dus rijst de vraag aan @MaartenM welk image draait hij en op welke tuner is dat fenomeen? 1 Trudno Nie Wierzyc W Nic Raz Dwa Trzy
Moderator ceesv Geplaatst: 6 uren geleden Moderator Geplaatst: 6 uren geleden 10 uren geleden, MaartenM zei: Ander probleem met de multistreams: op de Vu+ Duo 4k ging het goed, voor zover hierboven beschreven, maar op de Ultimo 4K niet. Daar kwam ik niet verder dan Roll Off Auto. Transponder type enz. kon ik niet instellen. Is deze ontvanger te oud, of moet ik ergens iets anders instellen? Wanneer je ontvanger een DVB-S2X tuner heeft zal je menu er als volgt uitzien. Bij "Transport stream type" multistream selecteren. Daarna 3 keer deze transponder inlezen met respectievelijk stream 1, stream 4 en stream 6 invullen bij "Input stream ID" 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 19 uren geleden, MaartenM zei: Al geven sommige kanalen de melding dat de zender niet (meer) wordt gevonden. Ik ga een hele andere kant op, omdat de TS dit schrijft zou ik is controleren of de ontvangst wel helemaal goed is want anders krijg je namelijk ook haperingen. Dat je soms ondertiteling ziet wil niet zeggen dat je genoeg signaal hebt voor lopend beeld en geluid. Eigenlijk is dat het eerste wat je behoort te checken voordat je over de codering gaat praten. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 4 uren geleden Moderator Geplaatst: 4 uren geleden 20 uren geleden, MaartenM zei: Sinds kort worden sommige Fransatzenders op 5W niet meer gedecodeerd. Om te beginnen France4. 20 uren geleden, ceesv zei: Hallo, Fransat begint vandaag met de beveiligingsupdate. De eerste stap heeft betrekking op de zenders France 4, TF1 série et Films, 6TER en RMC Story. Ik denk dat je echt niet hoeft te zoeken of de ontvangst wel in orde is. De ontvanger is niet in staat om met de nieuw codering aan de slag te gaan. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 3 minuten geleden, ceesv zei: Ik denk dat je echt niet hoeft te zoeken of de ontvangst wel in orde is. De ontvanger is niet in staat om met de nieuw codering aan de slag te gaan. Maar dan zou iedereen hetzelfde probleem moeten ervaren en ik krijg uit de reacties niet het idee dat dit het geval is. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
MaartenM Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Hallo Ceesv, Hopelijk kan Oscam straks een manier vinden om de nieuwe codering te verwerken. Intussen richt de discussie zich meer op het ontvangen van de Franse multistreams.
bellejt Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) kijk eens bij boxinfo en geef de tuner eigenschappen/nummers hier door dan kunnen we ff kijken welke het zijn bv : Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X) 2 uren geleden aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
MaartenM Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) Nogmaals Ceesv, Mijn poging om de tweede groep multistreams binnen te krijgen op mijn Duo 4k ziet er als volgt uit: Zoals je ziet is het een S2X tuner. Het enige verschil is dat mijn satelliet 5 West B is, niet A, zoals in jouw voorbeeld. Met deze instellingen krijg ik dus geen multistreams binnen. De eerste groep, op frequentie 12648, kwam wel goed binnen. Wanneer ik een nieuwe satelliet wil installeren, kom ik alleen 5 West B tegen, versie A kent mijn box niet. Gegevens: Vu+ Duo 4kse, Openpli 8.3, dd 28-1-2026 (vandaag dus). Bellejt: in de Ultimo 4k zitten inderdaad 'gewone' S2 tuners. Een FBC en een duo, beide zonder 'X'. Eens kijken wat ik daaraan kan doen. Maar eerst eens bovenstaand probleem oplossen. Configuratie van de Ultimo: Openpli 8.3, dd 28-01-2026. 2 uren geleden aangepast door MaartenM tikfout
MaartenM Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Voor de volledigheid nog 2 foto's van de tunereigenschappen:
bellejt Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden idem als hier in openvix en ik ontvang ze wel.Kijk eens of je signaal hebt met lock bij signaalzoeker op die transponder Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
MaartenM Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden Waar vind ik de signaalzoeker en lock in Openpli? Bij het handmatig zoeken kan ik op 5W wel standaard transponders instellen, maar zodra de code 50416 erin staat, leest hij geen zenders in. Per ongeluk op een andere code laten zoeken, en toen kreeg ik een multistream met een reeks Italiaanse zenders binnen. Dat ging dus goed. Ik kan op de bewuste transponder met 50416 kiezen tussen MIS 1, 4 of 6. Maar ze doen het geen van alle.
Moderator ceesv Geplaatst: 48 minuten geleden Moderator Geplaatst: 48 minuten geleden Ik vermoed, dat je net te weinig signaal hebt voor deze transponder. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen