Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
30 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Wat ik niet weet is wat die vorige eigenaar ermee uitgespookt heeft (bekend sat4all lid) en toch? (misschien is die al gammel bij tweedehands aankoop)

10 minuten geleden, ceesv zei:

Een te lage externe spanning zal niet de 5 Volt voor de antenne versterker defect maken, een kortsluiting of overbelasting op de antenne of statische elektriciteit (bliksem) wel.

In ieder geval is middels de power inserter op de coax naar de DVB-T2 active antenne stabiliteit. Ik kan me sinds ingebruikname echter geen scenario bedenken waarbij ikzelf die kwestie veroorzaakt heb.

Ik ga nog eens testen met het verplaatsen van de tuners in slot A en B (C = legacy)

o ja de DVB-T2 tuner is spik splinter nieuw (mocht iemand dat nog in de weegschaal willen leggen)

All Woman, All Fire

Dumpster Groove & Bertha Mea Lightning

• Moderator
Geplaatst:

Dat kon onbewust gebeurd zijn.

In veel elektronica zitten lichtnet ontstoor filters.

Door de opbouw komt er dan op de massa of aardaansluiting van zo een apparaat 110Volt wisselspanning te staan (met een hoge impedantie) waardoor een een kleine lekstroom kan vloeien wanneer het apparaat niet via randaarde geaard is.

Je satelliet ontvanger kan daardoor via een aangesloten tv of audio versterker onder die 110 Volt spanning komen te staan.

Normaal word die 110 Volt spanning op aardpotentiaal gebracht wanneer je het aansluit op een geaard stopcontact.

Waanneer je het apparaat met het netfilter niet aard kan het volgende gebeuren, het apparaat "zweeft" op 110 Volt.

Sluit je dan een antenne aan kan er even een hoge spanning op je antenne ingang van je ontvanger komen te staan, voldoende om schade aan te brengen aan de elektronica.

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Juist bedankt voor dat.

ik ben er helaas nog niet van af. Deze woning heeft alleen aarding in de keuken en badkamer.

En toch sluit ik niets aan als de receiver aan het net hangt via die externe voeding (schakelaar gebruiken neen, plug trekken na deepsleep ja)

All Woman, All Fire

Dumpster Groove & Bertha Mea Lightning

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen