Tonskidutch Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari @OFDM over investeringen => https://www.weforum.org/stories/2026/02/nuclear-fusion-science-explained/ @minplus afgelopen weken waren er toch wel wat discussie programma's in binnen en buitenland over die super rijken en doorsnee rijken die het allemaal aangedragen krijgen van de man (men meervoud) in power in de VS en elders. Alles via een andere firma de dividenden laten uitbetalen dan heb je geen inkomstenbelasting meer. Bezos en friends doen dat al, maar de Europeanen kunnen er ook wat van. Vreemd hè die Mannen van Lidl check it 😉 https://www.manners.nl/rijkste-europeanen-vermogen-miljardairs-europa/ Eclipse Underworld
Tonskidutch Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari zou me verwonderen dat ASML topman Christophe Fouqet belasting betaald Eclipse Underworld
minplus Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari We zien het en iedereen kan het weten, maar we kunnen er voorlopig verdomd weinig tegen doen zolang we niet zelf multimiljardair worden. Waar ik overigens geen behoefte aan heb. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
Psychosammie Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari 21 uren geleden, minplus zei: Waar ik overigens geen behoefte aan heb. Stort alles wat je teveel hebt maar op mijn rekening. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
minplus Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Als ik 4 miljard krijg, krijg jij met zekerheid ook wat van mij.🙂 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
Tonskidutch Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Nou dat is dan 200€ mocht je zo vrijgevig zijn en alle Nederlanders iets willen geven. Eclipse Underworld
Brouwer60 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Op 13-2-2026 om 13:15, ceesv zei: Wanneer ik mijn auto tank, vul ik die met diesel, met een equivalent van ongeveer 700 kWh. Wanneer ik elektrisch moet gaan rijden zal er toch ergens 700kWh. vermogen beschikbaar moeten zijn, iets waarover de politiek niet nadenkt. Voor het milieu maakt elektrisch rijden geen verschil, het grootste misverstand is dat elektrische voertuigen uitstootloos zouden zijn. Er zit weliswaar geen uitlaat op een elektrisch voertuig, maar de schoorsteen staat bij de elektriciteitscentrale. 700 Kwh?? hoe berekend? Als ik mijn "eigen" diesel neem die verbruikt ongeveer 1:12 (onboard software zegt heel wat anders maar ik haal echt geen 800 km op 48 liter) Gemiddeld verbruik EV 20 Kwh/100Km (dat is ruim gerekend) 48 ltr x 12 = 576 km 576 km : 20Kwh = 28,8 Kwh 48 x 2,50 = 120 euro 29 x 0,31 = 9 euro Hmm blij dat mijn werkegever die diesel betaald Ik heb misschien een voordeel op jouw Ceesv want ik rij zowel electrisch als diesel maar die 700 Kwh vond ik nogal veel. Voor wat betreft die "schoorsteen" tja nieuwe centrales met schoorstenen? 2 uren geleden aangepast door Brouwer60
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 2 uren geleden @Brouwer60 Er zit gemiddeld ongeveer 9,8 kilowattuur (kWh) energie in een liter diesel. Dit is een ruwe schatting, omdat de exacte energie-inhoud van diesel kan variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals de kwaliteit van de diesel en de omgevingsomstandigheden. Mijn 2 liter Diesel heeft een tankinhoud van ongeveer 70 liter. Bij mijn gebruik is dat voldoende voor ongeveer 1.300 km. Een verbruik van ongeveer 1 op 18,5 of 5,4 liter per 100 km. Jouw elektrisch verbruik is wat jouw batterij afgeeft. je verliest alleen al ongeveer 20% energie tussen laden en ontladen. Een elektriciteitscentrale heeft ongeveer een rendement van 60%, dus voor elke Kilowatt aan brandstof die je in de centrale stopt krijg je ongeveer 600Watt elektriciteit. Voor het transport in het net kan je nog eens 4% energieverlies noteren. Ik stel, dat mijn moderne Cat. 6D diesel schoner en energiezuiniger is als een batterij wagen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Brouwer60 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 2 minuten geleden, ceesv zei: Mijn 2 liter Diesel heeft een tankinhoud van ongeveer 70 liter. Bij mijn gebruik is dat voldoende voor ongeveer 1.300 km. Een verbruik van ongeveer 1 op 18,5 of 5,4 liter per 100 km. Dus 65 Kwh voor een EV en geen 700Kwh! (nog geen 10%) 1300:20 = 65 Kwh
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 2 uren geleden 26 minuten geleden, Brouwer60 zei: 576 km : 20Kwh = 28,8 Kwh Voor jouw afgegeven vermogen aan de wagen moet er aan het begin van de keten ruim 62 Kilowatt opgewekt worden. Het verschil gaat op aan alle verliezen in de keten. En dan praten we over de zomer. Kleinere actieradius van een elektrische auto in de winter Hoe kouder het is, des te minder energie het accupakket kan leveren. In de winter merk je daardoor dat de actieradius van een elektrische auto kleiner wordt. Deze kan door kou tot wel dertig procent afnemen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Brouwer60 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden die 20Kwh/100Km is mijn gemiddelde van de afgelopen 2 jaar met 90% snelweg kilometers, wel max instelde snelheid van 104 km/h. Bij 15 graden en warmer is mijn gemiddeld verbruik met de EV 15 Kwh
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 2 uren geleden Indien ik mijn diesel zou omruilen voor de elektrische versie zou dit het verbruik zijn. Het gemiddelde stroomverbruik varieert tussen de 26,0 - 22,3 kWh/100km, Ik kan mijn auto niet 1 op 1 vergelijken met jouw wagen. Onder de streep, wanneer je alle factoren die een rol spelen, zowel voor de productie als tijdens het gebruik, is een moderne diesel nog zo slecht niet ten opzichte vaan een EV. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen