kees321 Geplaatst: gisteren om 11:20 Geplaatst: gisteren om 11:20 Onze 2 stuks Vu+ ultimo ("oud", niet-4k) werken uitstekend. Maar wat mij opvalt, de hoge BER op DVB-C, op alle kanalen nagenoeg even hoog. Iemand een idee hoe dat kan ? En dan toch geen ontvangst problemen. Voor de leut wat schermafdrukken. Van DVB-C en DVB-T, daar bij geen fouten, BER = 0
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 11:49 Moderator Geplaatst: gisteren om 11:49 Zal een foutje zijn in de software. Je ontvanger is geen meetinstrument. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 12:42 Geplaatst: gisteren om 12:42 Ik heb dat Bit Error Rate echter niet op mijn DVB-C FBC tuner gezien. Bij woningwissel heb ik nieuwe kabels laten trekken vanuit de meterkast naar woonkamer. Dat kan ook een slechte connector aansluiting betekenen, ook al meegemaakt door een professioneel elektro installatie bedrijf laten aanbrengen en toen ik hem aanraakte viel de stekker er zo vanaf. Dus gelukkig had de Ziggo monteur alles bij zich om die connectoren te vervangen. 0% BER It's My Life Bomb The Bass
kees321 Geplaatst: 23 uren geleden Auteur Geplaatst: 23 uren geleden (aangepast) Kan de foutcorrectie nog steeds werken bij zo'n hoge BER ? Of klopt dat getal niet ? Ik heb hier dus 2 ontvangers met 2 x 3 tuners 1 op een DVB-T antenne, 5 stuks op "de kabel" die een paar meter verderop uit een glasvezel kastje komt. Eerder had ik een splitter met een paar uitgangen en dan doorlussen op de tuners maar dat werkte niet voor alle frequenties (kanalen) even goed. Nu heb ik een verdeler met genoeg uitgangen voor elke tuner, alle bekabeling met koka en F-connectors, waar mogelijk met Technetix - 1.5 meter kabel schuif F connector (rode ring) ( en verloopjes in de tuners ) Van 186 t/m 728 MHz geen probleem maar op alle tuners en alle kanalen een hoge BER. Een humax 5300 geeft geen fouten aan. rara ? 12 uren geleden aangepast door kees321
Tonskidutch Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Moet ik dat nu drie of viermaal lezen totdat ik begrijp wat je bedoeld? BER is er of niet en wordt niet gecorrigeerd. https://en.wikipedia.org/wiki/Bit_error_rate Het gevolg is dat je minder goede ontvangst hebt en in het slechtste geval visjes en artefacts op je scherm ziet of audio uitval, haperingen. It's My Life Bomb The Bass
Moderator ceesv Geplaatst: 8 uren geleden Moderator Geplaatst: 8 uren geleden 15 uren geleden, kees321 zei: op alle tuners en alle kanalen een hoge BER. 15 uren geleden, kees321 zei: Een humax 5300 geeft geen fouten aan. 15 uren geleden, kees321 zei: rara ? Op 12-2-2026 om 12:49, ceesv zei: Zal een foutje zijn in de software. Je ontvanger is geen meetinstrument. Tip, Installeer eens een andere software op die ontvanger en kijk daan nog eens naar de BER. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden sluit de VU+ box is direct op het coax uitgang van het glasvezel kastje aan dus zonder de verdeler er tussen en kijk dan is naar de BER waarde. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
kees321 Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Dat zal inderdaad mijn volgende actie zijn. Maar, voor de duidelijkheid het getalletje staat me niet in de weg, het werkt allemaal prima immers. Ik wou alleen hier vragen of men dit herkend en wat het te betekenen heeft. 6 uren geleden, ceesv zei: Installeer eens een andere software op die ontvanger De 2 ontvangers hebben een andere versie van OpenPli en ik heb nog een andere (duo) met Vti, Ik laat het weten maar dat kan een paar dagen duren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen