Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden 4 minuten geleden, OFDM zei: Ik ben wel benieuwd hoe Denemarken nu werkt na het afschaffen van post per 1 januari. Is naar een private aanbieder gegaan, met bijbehorend tarief. En het kan wat langer duren voordat de post bezorgd wordt. In Nederland zijn er ook al private post bezorg diensten actief. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Allereerst wilde ik niet uithalen naar de goe gemeenschap die dat niet bij machte zijn. 16 uren geleden, Mojo zei: Je vergeet echter een heel belangrijk iets. Er zijn ook mensen die niet bij machte zijn om zich dat eigen te maken. En dat er mensen zijn die geen geld hebben voor de aanschaf en of gebruik, wil ik ook niet ontkennen. 15 uren geleden, minplus zei: En mensen van 85 die zich geen Iphone of tablet of daarnaast 20x een taxi naar een biep 20 km verderop met geen mogelijkheid kunnen permitteren. Ik doe hier heel veel aan om die kansen van mensen te vergroten. Tweemaal per week gedurende 4 uur dus een heel dagdeel per week en soms op verzoek ook thuis bij iemand die slecht te been is, hetgeen hem of haar nog meer afhankelijk maakt van goede instructies betreffende het internet gebruiken. Ja mijn Opa kon niet rekenen en maakte alsmaar fouten met het opstellen van rekeningen voor voldane diensten hetgeen voor zijn kinderen en vrouw armoede betekende. Ik heb in 2000 een pC voor mijn ouders gekocht en nadien een iPad die tot aan m'n moeders dood gebruikt werd voor home-banking en email. Als je wist hoeveel vrijwilligers er mee gemoeid zijn misschien zelfs bij jou om de hoek. 2 Remember Russia Fischer Z
Eduard07 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 18 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Mijn ex-schoonmoeder zou er echt te onbenullig voor zijn geweest. Die was nog te dom om de stekker van de stofzuiger in het stopcontact te doen. Zij kwam echter ook uit een stoffig verleden...🙃 1 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Kabeltje87 Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden Ik ben teleurgesteld met een aantal reacties. Vooral die van eigen schuld dikke bult. Ze moeten het maar leren. Komen die reacties soms uit het linker boven kwadrant? ~~Rytec Team~~ Vu+Uno4KSE / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden 20 uren geleden, Kabeltje87 zei: Wat moeten gepensioneerden die geen PC of smartphone hebben dan doen. Bezoek ons bij de gemeente Heeft u een moeilijke vraag? Dan kan het fijn zijn om iemand te spreken. Helemaal als er meerdere organisaties betrokken zijn. In 9 gemeenten kunt u langskomen. U hoeft geen afspraak te maken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
OFDM Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) 29 minuten geleden, ceesv zei: Is naar een private aanbieder gegaan, met bijbehorend tarief. En het kan wat langer duren voordat de post bezorgd wordt. In Nederland zijn er ook al private post bezorg diensten actief. Dus de post is eigenlijk niet gestopt maar alleen de overheidssteun. Over de heg gooien, liberalisering. 3 uren geleden aangepast door OFDM
Eduard07 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 13 uren geleden, Noordzee zei: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2023/45/nederlanders-digitaal-steeds-vaardiger In 2023 was 80% van de bevolking (12 jaar en ouder) digitaal vaardig, maar 20% dus niet. Ook op mijn werk hebben we de ervaring dat een substantiële groep inwoners totaal geen kennis heeft van internet. Zeker onder de groep 80-plussers. Daarom is er voor die groep altijd een mogelijkheid om informatie per post te blijven ontvangen. Genoeg 80-plussers die ook verknocht zijn aan papieren overzichten die ze in een mapje kunnen stoppen op volgorde en die elke seconde kunnen raadplegen en er - ook niet zelden - wat aantekeningen bij kunnen krassen. Ik heb de pc draadloos aan een eenvoudige printer op zolder gekoppeld, en kan zelf naar believen uitprinten. Menige oudere is dat al helemaal twee bruggen te ver. Aan de andere kant zien we de generaties wel opschuiven. Genoeg 70-ers inmiddels die we al winkelend kunnen zien (video-)bellen of appjes uitwisselen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
OFDM Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 11 minuten geleden, Kabeltje87 zei: Ik ben teleurgesteld met een aantal reacties. Vooral die van eigen schuld dikke bult. Ze moeten het maar leren. Komen die reacties soms uit het linker boven kwadrant? Ik zie het meer als een glashard politiek rechts standpunt.
Eduard07 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) 17 minuten geleden, Kabeltje87 zei: Ik ben teleurgesteld met een aantal reacties. Vooral die van eigen schuld dikke bult. Ze moeten het maar leren. Komen die reacties soms uit het linker boven kwadrant? Jouw reactie lijkt nu even in de kwadrant rechts boven te passen...🙃 Maar even weer serieus: 1. Er zal altijd een helpende hand moeten zijn, nabij of verder weg. 2. Soms is het juist goed voor een oudere die uit koppigheid weerstand biedt, te dwingen een beetje meer met de tijd mee te gaan. Het blijkt wetenschappelijk gezien heel goed voor de volksgezondheid de (oudere) geest te dwingen actief te blijven. Ook al is er weerstand. 3 uren geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden In mijn kennissen kring lopen een aantal 80+ rond, allemaal met computers, smartphones en printers. Degenen die alleen achter de geraniums zitten leven meestal niet zolang. Je moet actief blijven wanneer je gezond oud wilt worden, wat je niet gebruikt verdwijnt, ook de grijze massa in je hoofd is daaraan onderhevig. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Het blijft een raadsel dat men zich toch niet helemaal kan inleven in de stelling die @Kabeltje87 maakt. Overigens Maastricht is weer van het kaartje afgegleden zeker? 😁 Maar Alaaf. Je hebt nu eenmaal de "die hard" mensen die niet aan internet wil, het digiD wat is dat, de kranten schrijven alleen onwaarheden. En wie verteld ze die "waarheden"? Dat moet haast wel de kapster of die kapper zijn of forum voor ongehoord en religie-euze fanatici. Zonder dit topic in het belachelijke te willen trekken men kan ook zonder pC of Smartphone leven, makkelijk is het echter niet. Over de Geuzen en de 80 jarige oorlog zullen we het maar niet hebben in dit topic. Maar onaardig of aardig hangt wel samen met de vergevingsgezindheid 😉 Remember Russia Fischer Z
Eduard07 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 4 minuten geleden, ceesv zei: In mijn kennissen kring lopen een aantal 80+ rond, allemaal met computers, smartphones en printers. Degenen die alleen achter de geraniums zitten leven meestal niet zolang. Je moet actief blijven wanneer je gezond oud wilt worden, wat je niet gebruikt verdwijnt, ook de grijze massa in je hoofd is daaraan onderhevig. Er komt inderdaad wetenschappelijk ook steeds meer bewijs voor. Zelfs dementie lijkt er door vertraagd te worden. En eigenlijk weten we al langer, dat mantelzorg en verantwoording dragen op hoge(re) leeftijd ook een levensverlengend effect kan hebben. En andersom. Geest en lichaam zijn twee kanten van dezelfde medaille. ?Dat wisten de "oude" Grieken al. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 3 minuten geleden, Tonskidutch zei: men kan ook zonder pC of Smartphone leven, makkelijk is het echter niet. Ik kan me nauwelijks nog herinneren hoe het ooit ging: de deur uit zonder de phone. Het overkomt me wel eens dat ik in de auto stap en 30 km verderop vaststel dat de phone nog op de tafel moet liggen. Dat voelt helaas niet meer als een bevrijdend voldongen feit. Ik kan niemand bellen/appen als ik onverhoopt met pech komt te zitten. Telefoonnummers ken ik al lang niet meer uit mijn hoofd, behalve mijn eigen. Alleen dat al! Verder heb ik inmiddels info op de telefoon staan die ik onderweg niet kan missen.("Vroeger" hadden we daar papier voor.) En de facto kan het me zelfs geld kosten als ik iets wil kopen waarbij de app van de winkelketen noodzakelijk is. Nog los van het pinnen. Doe ik ook per telefoon. Criet Titulaer zou vast met zijn ogen knipperen als hij weer even terugkwam. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Als er al iets goeds uit Artificial Intelligence zou moeten komen is het natuurlijk wel die hulp voor de allerlei administratieve en financiële taken en bijzaken die jan met de pet tegenwoordig nodig heeft. Men zou George Orwell nog eens moeten herschrijven wat dat betreft. Of Max Dendermonde wat dat aangaat. Het is echter zo dat dit gereedschap nu al gebruikt wordt tegen de mens. Want Tech firma's worden nog veel machtiger met dat gereedschap. Maar los van dergelijke science fiction stonden we decennia geleden en staan we weer voor cruciale vraagstukken inzake het overleven op deze aardkloot die we behoorlijk hebben verkloot. 40 jaar geleden deze aankondiging: 1 Remember Russia Fischer Z
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen