bellejt Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden dat hij los in de kruipruimte ligt is geen probleem als het beschermde fiber is.Heb er zo genoeg geplaatst in appartementsgebouwen en kelders waar geen buizen voorzien zijn.Gewoon de dichts bijzijnde lengte nemen en als het te lang is de connector zelf monteren.Wat wel onhandig was is dat de kabel zomaar los kwam uit de connector want is gewoon een slechte montage.Bij goede connectors wordt die bij lassen gewoon vastgelijmd.Althans in belgie Een paar lussen kan helemaal geen kwaad maar wel niet zoveel als we zien.Weet niet hoe het daar zit maar al een tijdje wordt maar 1 fiber meer gelast in het kastje en dus ook maar 1 uitgang gebruikt. Voor de uitgangen google : fiber uitgang cm en ds Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
kees321 Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Fijn om te zien dat het nu goed werkt. Toch een slechte glasvezel las dus ? 10 minuten geleden, Schotelspeller zei: om het goed te krijgen de oude aop verdeler van ziggo meteen achter de coax uitgang en dan krijg ik kanaal 240 mhz Een passief filter er achter om het signaal sterker te krijgen ? Dat bevreemd mij, is daar een logische verklaring voor te verzinnen ? Een signaal op een andere frequentie die de boel overstuurd, hmmm. ? Of zou het zijn dat de stekkertjes elkaar leuker vinden (betere verbinding geven) op deze manier ? Maar dan nog, je had alles al gewisseld behalve dan de F-connector op het modem uiteraard.
Schotelspeller Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden (aangepast) 55 minuten geleden, kees321 zei: Fijn om te zien dat het nu goed werkt. Toch een slechte glasvezel las dus ? Een passief filter er achter om het signaal sterker te krijgen ? Dat bevreemd mij, is daar een logische verklaring voor te verzinnen ? Een signaal op een andere frequentie die de boel overstuurd, hmmm. ? Of zou het zijn dat de stekkertjes elkaar leuker vinden (betere verbinding geven) op deze manier ? Maar dan nog, je had alles al gewisseld behalve dan de F-connector op het modem uiteraard. Actief, het zit nu via de cm uitgang wat eigenlijk voor ‘cable modem is’, de ds uitgang of de gewone tv mannetjes uitgang doen de truck niet! Ik krijg de laagste frequentie inderdaad alleen goed naar 30db op die manier, het lukt ook met éên versterker die enkel vhf op een aparte ingang versterkt. dat vind ik ook wel raar. Los daarvan komt het het met de bekabeling en connectoren zeer nauw. Maar een tijdje in de gaten houden. Ik zit op dit moment even niet op trined monteurs te wachten, meteen al die notitie erbij ‘als het aan uw bekabeling ligt, eenmalige kost van €65’, maakte me dat ik er heel ff klaar mee ben. Er gaat nog een nieuwe verlengcoax tussen hier met de allerlaagste demping en hoogste afscherming. Dan zit het hopelijk iets minder op het randje. 8 uren geleden aangepast door Schotelspeller
kees321 Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 38 minuten geleden, Schotelspeller zei: [..] Actief, het zit nu via de cm uitgang . . .[..] Actief ? Kun je een foto trekken ? ( is dat Vlaams, jawel, een soort van dan :https://www.ensie.nl/typisch-vlaams/een-foto-trekken ) ( NB, het hele voorgaande bericht aanhalen is overbodig )
Schotelspeller Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden 1 uur geleden, kees321 zei: Actief ? Kun je een foto trekken ? ( is dat Vlaams, jawel, een soort van dan :https://www.ensie.nl/typisch-vlaams/een-foto-trekken ) ( NB, het hele voorgaande bericht aanhalen is overbodig ) Soms ligt iemand even voor pampus. alles werkt hier intussen weer. De monteur was wel verbaasd over hoe een en ander erbij lag. Ook in de kruipruimte. We hebben echter een goede verbinding nu. het DVB-C signaal is intussen ook weer goed, ik heb hier om het goed te krijgen de oude aop verdeler van ziggo meteen achter de coax uitgang en dan krijg ik kanaal 240 mhz. Alleen maar stabiel via gek genoeg de ‘cm’ uitgang en niet de ‘ds’ uitgang. Maar goed is goed en met al die monteurs wel ff klaar,
Schotelspeller Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) 1 uur geleden, kees321 zei: Actief ? Kun je een foto trekken ? ( is dat Vlaams, jawel, een soort van dan :https://www.ensie.nl/typisch-vlaams/een-foto-trekken ) ( NB, het hele voorgaande bericht aanhalen is overbodig ) Zonder dit ertussen is het sowieso niet stabiel té krijgen! Dat is een overnamepunt, die de signalen stabiel verdeeld dus gêên versterker. Maar de frequenties 240-248-256 (de eerste meest kritieke) krijg ik alleen goed eruit via de CM uitgang en niet de DS. Zonder dit ertussen krijg ik het sowieso met blokken in beeld. Gek toch? trined heeft me inmiddels gebeld. Ik heb het uitgelegd. Ze zijn toch nog niet tevreden: 99% is geen 100%. Er komt binnenkort toch nog een technieker van hun eigen glasvezelteam naar kijken. ik heb verduidelijkt: het lijkt alsof de modem een deel van de signalen zwaar in de ruis uitstuurt. 5 uren geleden aangepast door Schotelspeller
kees321 Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 3 minuten geleden, Schotelspeller zei: Zonder dit ertussen is het sowieso niet stabiel té krijgen! Vreemd, ik zou graag weten wat er gebeurd daar. 3 minuten geleden, Schotelspeller zei: trined heeft me inmiddels gebeld. Ik heb het uitgelegd. Ze zijn toch nog niet tevreden: 99% is geen 100%. Er komt binnenkort toch nog een technieker van hun eigen glasvezelteam naar kijken. Dat is mooi. 4 minuten geleden, Schotelspeller zei: het lijkt alsof de modem een deel van de signalen zwaar in de ruis uitstuurt. Zoiets moet het zijn ja. 7 minuten geleden, Schotelspeller zei: Soms ligt iemand even voor pampus. Dat kan zeker, geen probleem maar ik/we waren even benieuwd. Nu kan je even lekker uitrusten en probleemloos TV kijken 🙂 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen