Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Idd. Ik heb al het gereedschap ervoor. Hete lucht , super stereoscope enzo. Maar om zo'n oude box nog te repareren....lijkt mij niet meer de moeite.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst: (aangepast)

hangt er vanaf of die chip nog goed is en hoeveel die nieuw kost.Als je toch het materiaal hebt dan is een paar euro mss goed en kan je hem alsnog verkopen.Heb van mijn 2 dream 500  nog 50 euro gehad vanuit afrika missie.Idem met 2 herstelde vu+ duo2 waar het amper wat condensatoren (kost 4.5 euro samen) koste en paar liefhebbers zeer blij gemaakt ermee voor een aangenaam prijsje waarmee de kost deels betaald was van een duo4K SE

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Is er een schema voor handen ?
Dan eens zien wat voor spanning(en) dat IC-tje produceert en dan die spanningen met een externe voedeing er op zetten en dan zien of het apparaat werkt.

Het voedings IC-tje kan stuk zijn gegaan door te weinig koeling, dat komt vaker voor, een koelvinnetje er op plakken (ja, met de juiste lijm) kan dat voorkomen.

Geplaatst:
20 uren geleden, moonchild zei:
  1. TPS 65251 is een chip van Texas Instruments en wordt in de voeding gebruikt. Kost 4 euro.

Maar je moet eerst weten waarom deze kapot ging of gewoon de gok wagen. Microscoop en hete lucht station zijn wel handig..

Bedankt voor het uitzoeken. 

Het is inderdaad een spanningsregelaar. Om precies te zijn een 3-voudige stepdown (buck) converter, incl. power FETs.

Die verzorgt naar grote waarschijnlijkheid de zeer lage spanningen voor het IC (SOC) dat schuilgaat onder het dichtstbijzijnde zwarte koelblok.

Een zelfde schakeling is te zien aan de andere kant van het MB, voor de 2e SOC.

Omdat het IC keurig is uit gesoldeerd, kan een nieuw IC eenvoudig met een soldeerbout met een mespunt worden vast gesoldeerd. 

Daar is geen hot air station voor nodig. Handleidingen zijn te vinden op het internet.

Maar ik zou daar niet aan beginnen. De kans dat dit IC de oorzaak is van de defecte ontvanger acht ik minimaal.

De kans is veel groter dat de COC zelf defect is geraakt.

Geplaatst: (aangepast)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen