Ga naar inhoud


back-up accu pc bij stroom uitval mogelijk


seije017

Aanbevolen berichten

ik heb misschien een rare vraag !

afgelopenweek was ik op vakantie en was uit eten en viel er de stroom uit.

half terschelling zonder stroom.

paniek in de tent bij mijn zwager.

de pc viel uit voor de betaling en ook de gizmo .

dit is het systeem met die handzenders waar ze de bestellingen mee opnemen met een pc waar de bestellingen op binnen komen.

nu is mijn vraag is er ook iets die bij stroom uitval dit overneemt.

een soort accu of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jep... heb zelf een Ellipse staan en heb al een paar keer netjes alles af kunnen sluiten terwijl de stroom allang plat lag.

 

Die dingen zijn hoofdzakelijk bedoeld om pieken op te vangen en korte tijd je systeem van stroom te blijven voorzien.

Ik heb zelf een zware uitvoering, maar die geeft na 10 minuten ook de pijp aan maarten met een PC/printer en beeldscherm.

 

Misschien is een combinatie van UPS en Generator wat voor hem ?

Weet niet met welke regelmaat het gebeurt dat de stroom eruit knalt, maar als dat regelmatig is dan is het zeker het overwegen waard. En met een goede UPS ertussen maakt het niet uit dat er kleine schommelingen in de toevoer van de door de generator geleverde stroom zitten. Die filtert die UPS er dan wel uit.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het er om gaat rare spanningsdipjes of een kwartiertje weggevallen spanning te ondervangen heb ik goede ervaringen met spul van APC.

Ik heb uit de serie Back-UPS ES voor 'huis tuin en keuken gebruik' een 550 en 700 VA versie voor resp meterkast en server. Simpelweg inprikken en draaien. Met USB kabel, zodat je ook automatisch je PC kunt laten afsluiten als je wilt. Ook ondersteund in linux.

 

Uiteraard zijn er allerlei merken van dit spul...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo
Die dingen zijn hoofdzakelijk bedoeld om pieken op te vangen...

Origineel bericht van: ozzo
En met een goede UPS ertussen maakt het niet uit dat er kleine schommelingen in de toevoer van de door de generator geleverde stroom zitten. Die filtert die UPS er dan wel uit.....

Een HTK (huis-tuin-en-keuken) van bijvoorbeeld APC (en heel veel andere merken) doen dit dus niet. Alleen een zogenaamde "double conversion" UPS doet dit. Bij de HTK types wordt de ingang standaard doorverbonden naar de uitgang. Alleen bij een spanningsverlies op de ingang zal de inverter inschakelen en zal de uitgang worden verbonden met de inverter. Dit gaat allemaal zo snel dat er geen onderbreking plaatsvind. Echter aangezien de HTK UPS de ingang rechtstreeks aan de uitgang hangt, zal er geen spanningsstabilisatie worden gedaan, alleen maar wat filtering.

Als je een double conversion UPS gebruikt dan is de uitgang standaard verbonden met de inverter en de inverter wordt gevoed door de gelijkrichter en batterijen. De meeste double conversion UPS' hebben ook nog een alternatieve voeding aansluiting voor het geval dat de batterijen leeg zijn in batterij bedrijf of wanneer de UPS buiten dienst moet worden genomen. (Deze voeding wordt dan ook gebruikt om tegen te synchroniseren zodat bij eventuele overschakeling er geen vreemde effecten optreden...)

De reden dat een HTK UPS dit niet doet is omdat dan de gelijkrichter vele malen groter moet wezen, de gelijkrichter in een HTK is niet meer dan een accu lader, en de hitte ontwikkeling in de inverter zal veel hoger worden. Nu kan de inverter dit wel aan voor de maximale standby tijd van de UPS op maximaal vermogen, maar zodra de inverter continue het maximale vermogen moet leveren komt er "iets" meer warmte per uur vrij...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hou ook rekening met de levensduur van de accu's. Na ongeveer 2 tot 3 jaar moeten deze vervangen worden en dat is een duur grapje.

 

Maar hij heeft hier regelmatig zijn nut bewezen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals alle andere leden met hun antwoord al hebben aangegeven, een ups is een aardig idee

 

dat kan zelfs voor thuis <> maar vergeet niet de capaciteit

en dus zorgeloze duur van het compeseren van een dergelijke stroom onderbreking

dat bepaald hoeveel euri, jij investeert en zult moeten blijven vernieuwen (2 a 3 jaar)

 

wellicht heb je op terschelling zo veel wind dat de windflow microgenerator een veel beter alternatief is, klein of groot kun je onafhankelijk en ook aan het net voedende doorgaan

6b1980ee-0e59-438b-8979-6478aee9b710_Win

 

ciao

 

 

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...