Ga naar inhoud


Satellietontvanger voor zowel Zweden als Nederland


roymo

Aanbevolen berichten

Als het goed is ga ik in de herfst verhuizen naar Zweden (Värmland). Mijn contract bij Tele2 eindigt in mei 2010, zodat het zinvol is om deze niet te verlengen, maar alvast vooruit te kijken.

Welke satellietontvanger/schotel heb ik nodig om zowel in Nederland als straks in Zweden via de satelliet tv te kunnen kijken? Vrijwel alles wat je hier kunt kopen is alleen gericht op de Astra, maar helaas zijn de Scandinavische zenders gericht op Thor. Om straks met twee schotels en twee ontvangers te zitten vind ik niet zo prettig.

Tevens is het waarschijnlijk het beste om 2 card sleuven te hebben, steeds een andere kaart in de ontvanger is ook niet optimaal.

Graag jullie advies en wijze raad.

(ps. Ik ben een leek in deze...)

 

Alvast bedankt!

 

Gr. Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

welkom roymo,

 

dat gaat prima met een multifeed schotel

dus een waar je meerdere LNB's op kunt monteren en dat kost geen drol

 

zelfs op een singlefeed kun je met de losse multifeed lnbklemmen en wat uitrichten beide pakken

 

hier en daar eveneens

 

de meeste providers daar zijn viacess en/of conax

de providers hier zijn seca3 (mediaguard)

dus een receiver die beiden aankan is een linux receiver met softcam (gratis softwarematige cam ipv een CI-module)

 

dus de receiver is ook hier en daar bruikbaar

 

denk maar eens aan een dreambox dm800 of Vu+ duo

ciao

 

als je meer smartcard paytv kaarten gebruikt is bij de dm800 wel nog een extra kaartlezer (smargo) erbij te pluggen via usb daar de dm800 maar een kaartlezer heeft

terwijl de VU+ twee lezers heeft

beiden werken op enigma2 firmware dus perfect

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meerdere oplossingen.