Ga naar inhoud


gps op smartphone op android


Aanbevolen berichten

heeft iemand de gps getest op android telefoon met de ingebouwde antenne.betrouwbaar?iets dat je zegt t'is speelgoed en niks waard?

zou ik het kunnen gebruiken op een scooter bvb?

graag positieve en ook negatieve ervaringen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bijna elke smartphone heeft tegenwoordig een goede gps aan boord. Het is natuurlijk net hoe en waar je hem gebruikt of het betrouwbaar is maar ze doen gemiddeld niet onder voor de tomtom/navigon/etc navigatie spullen voor in de auto. Als je hem in de auto wilt gebruiken, kan een warmte werende voorruit problemen geven omdat daar metaal in verwerkt is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Erg algemene vraag.

Er zullen toestellen bestaan met een prima GPS ontvangst en er zullen toestellen bestaan met een belabberde GPS ontvangst.

Misschien is beter dat je specifieke toestel vraag stelt?

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een samsung galaxy Y.

zelf ondervonden,dat gps signaal durft weg te vallen,maar op gps gebied is die zeer correct ,als ik mijn gps plaats bekijk op de boerderij van mijn ouders.is er bijna niks van weg. :)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen mogelijk om een externe antenne aan te sluiten?

Vaak is dat het grote probleem. Telefoons moeten klein zijn en dan hebben ze ook kleine antennes met een niet zo optimaal ontvangst.

 

De meeste autonavigatie systemen hangen direct onder de voorruit. Bij telefoons zie je die veel meer op de middenconsole zitten.

Daar is het ontvangst natuurlijk wat minder dan onder die voorruit.

Het zijn vaak de kleine dingen die het verschil maken.

 

En je kan ook nog een aparte GPS receiver gebruiken. Die leg je ergens onder de voorruit.

Via Bluetooth kan die dan de GPS gegevens naar de telefoon sturen.

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste kan meestal, een losse Bluetooth gps ontvanger koppelen, maar de gps in de telefoon moet wel erg slecht zijn om dit nodig te maken. Zelfs achter een warmte werende voorruit werkt mijn iPhone correct.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...